Dit keer heb je ongelijk Jan,in NL gebruiken ze geen COC,het wordt dus ook niet bij een nieuwe motor afgeleverd,in Engeland trouwens ook niet.het is niet omdat jullie het blijkbaar niet op zak moeten hebben, dat het niet bestaat. ook jullie motoren zijn tegenwoordig gekeurd volgens de europese normen en dat staat in dat attest. en zoals reeds gezegd hierboven : als een motor zo'n europees attest heeft kan je hem zo heel simpel importeren van het ene europese land naar het andere. Heeft een motor zo'n attest niet (ouwesleuren bv) kan de procedure wat ingewikkelder worden.
maar zeggen dat jullie dat niet hebben is dus ook BS : niet verplicht op zak te hebben, maar het bestaat dus wel. Veel logischer ook, want op het inschrijvingsbewijs staat een nummer dat sowieso verwijst naar dat document (bij ons toch, waarschijnlijk bij jullie ook).
Als hij zo oud is,alleen een inschrijvings/kentekenbewijs (oude/nieuwe benaming).hi is alles een beetje verwarrend . Zijn wat verschillend van mening.
Wat moet er bij de koop van de motor (Matchless G3Ls uit 1951) bijgeleverd worden.
gr.
hi ik heb een vraag : als je een motor koopt in België met kenteken kun je deze dan zo om melden op een ander land of gaat dit niet.????
Nou... Ik kreeg dat dus niet voor elkaar. Niet via de dealer en ook niet bij Kawasaki Motors Europe N.V. in Hoofddorp.Je kan er wel één aanvragen bij de invoerders,dat heb ik zowel in NL als UK al gedaan.
Dit keer heb je ongelijk Jan,in NL gebruiken ze geen COC,het wordt dus ook niet bij een nieuwe motor afgeleverd,in Engeland trouwens ook niet.
Je kan er wel één aanvragen bij de invoerders,dat heb ik zowel in NL als UK al gedaan.
Het zijn in elk geval al niet alleen aanvullende eisen van Belgie,in Duitsland moet je ook een COC hebben.Nou... Ik kreeg dat dus niet voor elkaar. Niet via de dealer en ook niet bij Kawasaki Motors Europe N.V. in Hoofddorp.
De mensen die ik sprak waren ook "not amused" over de Belgen en hun aanvullende eisen. Tot aan irritaties zelfs.
"Alle relevante info voor de instanties staat op het typeplaatje!!" (Europese Type Goedkeurnummer)
Ja het bestaat in heel EU,maar niemand heeft het in NL,want het wordt niet mee geleverd bij een nieuwe motor.hoezo ongelijk ? ik zeg toch enkel dat het bestaat, niet dat ze het moeten hebben.
Ik weet niet exact wat uw situatie was,ingevoerd van waar naar waar?
Ben jij een Belg of Nederlander?
Ik ben een Nederlander en heb in 2015 een nieuwe Kawasaki gekocht bij de dealer. In 2017 heb ik deze geruild met een Belg, tegen de Vmax die ik nu heb.
Zijn motor invoeren naar NL was geen probleem.
Mijn motor uitvoeren uit NL was geen probleem.
Mijn motor door de Belg invoeren naar BE kon alleen met een gelijkvormigheidsattest. Ik wist niet wat dat was. Contact gehad met de dealer om het dan maar aan te vragen.
Resultaat:
Niet via de dealer en ook niet bij Kawasaki Motors Europe N.V. in Hoofddorp.
De mensen die ik sprak waren ook "not amused" over de Belgen en hun aanvullende eisen. Tot aan irritaties zelfs.
"Alle relevante info voor de instanties staat op het typeplaatje!!" (Europese Type Goedkeurnummer)
Heb ook al eens ervaring gehad met die van Hoofddorp, resultaat 0,0.De mensen die ik sprak waren ook "not amused" over de Belgen en hun aanvullende eisen. Tot aan irritaties zelfs.
"Alle relevante info voor de instanties staat op het typeplaatje!!" (Europese Type Goedkeurnummer)