Benelli Tornado 900 RS

Gizzmo : that's correct but at first the cooling is done by the ducts...than the fans get the extra coolong as for front radiator bikes...
Anyway to me it seems that the front of the bike is not smaller than another but the rear radiator mounting allow to move engine further and lower inside the frame and to my opinion this allow a really good front end precision...

Erik MV : j'ai failli acheter la F4 1000 mais ça fait 10 ans que je n'achète que des moto du groupe Cagiva et je voulais autre chose. Il y a quand même eu 2 exceptions, une Suzuki GSXR avec laquelle j'ai eu un gros accident et une Triumph Speed Four que j'ai revendue au bout de 700 km (boite et suspension catastrophiques). Ce qui fait que je n'ai pas acheté la 1000 ??? Elle n'a pas le freinage radial, ce qui a mes yeux est aussi important en termes de plaisir visuel qu'une fourche inversée et en plus à côté de la F4 750 j'avais une V-Raptor 1000 donc je ne voulais ni un 4 cylindres, ni un bi...vu que Benelli a sorti la RS et que la Daytona n'est pas assez sportive à mes yeux le choix était évident. En plus si j'avais pris autre chose ça aurait été l'Aprilia RSV1000R Factory....j'en ai en effet un peu assez d'attendre les motos du groupe MV pour lesquelles les délais sont vraiment trop longs... :+

Mon ancienne V-Raptor
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Ma F4

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Tornado RS

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Welcome....

Nice bike...rare to! Not to many of those fine looking
maschines in Holland either!

How's the driving in Switserland and more important,
how is the controle on speeding ;)

Have fun ride'n it :]

Ps How the hell did you land on this site???
 
Laatst bewerkt:
Thanks for yours welcome words...

This bike is also rare in Swizerland, since now 5 bikes include mine have been delivered.. :] and Benelli says that will be a limited edition...

Too Fast : speed traps in Swizerland is a legend... :z perhaps I have to say they exists...but you can easily find some twisty roads to visit...and because you are alone these road aren't very interesant to speed trapping...hence if you come in Swizerland take car on the highway and get the throttle wide open on B-roads... :]
 
Erik MV : j'ai failli acheter la F4 1000 mais ça fait 10 ans que je n'achète que des moto du groupe Cagiva et je voulais autre chose. Il y a quand même eu 2 exceptions, une Suzuki GSXR avec laquelle j'ai eu un gros accident et une Triumph Speed Four que j'ai revendue au bout de 700 km (boite et suspension catastrophiques). Ce qui fait que je n'ai pas acheté la 1000 ??? Elle n'a pas le freinage radial, ce qui a mes yeux est aussi important en termes de plaisir visuel qu'une fourche inversée et en plus à côté de la F4 750 j'avais une V-Raptor 1000 donc je ne voulais ni un 4 cylindres, ni un bi...vu que Benelli a sorti la RS et que la Daytona n'est pas assez sportive à mes yeux le choix était évident. En plus si j'avais pris autre chose ça aurait été l'Aprilia RSV1000R Factory....j'en ai en effet un peu assez d'attendre les motos du groupe MV pour lesquelles les délais sont vraiment trop longs... :+

Tu as vraiment fais un bon choix avec la Benelli :) Probablement c'est mon second choix. J'ai hesité d'acheter la F4 SPR, mais je pense que la 1000S a plus de puissance. Ca fait combien de ch, la RS 900????
Et oui, il y a beaucoup de radar sur l'autoroute dans ta region :(
 
No dude I didn't win the lotery...I just work and buy smaller cars than the others :+ hence I can buy exotics bikes...

Erik MV : la RS est donnée pour 147 ch, maisc'est surtout le 3 cylindres qui m'intéressait...et puis je voulais autre chose que simplement racheter une F4 en 1000 vu que j'ai toujours ma 750 pour le circuit...
 
Internet???mag dat niet?belgen?wie mag er dan wel?

Tuurlijk mag dat wel, maar hou het dan Nederlands. Ik snap geen ruk van al dat Frans en wens toch graag mee te lezen waarover gelult wordt.
Er zitten hier mensen die niet eens normaal Nederlands kunnen typen, laat staan Engels om al niet te spreken van Frans. Dus als we het allemaal normaal willen volgen, laten we het lekker op Nederlands houden.
 
Wow, that is a beautiful bike! For www.motorfreaks.nl we tested the Tornado Tre. A really weird bike to see, and you need a few minutes to get used to it...but the sound is fantastic...and it's something different!

This RS is really something beautiful...
 
Tuurlijk mag dat wel, maar hou het dan Nederlands. Ik snap geen ruk van al dat Frans en wens toch graag mee te lezen waarover gelult wordt.
Er zitten hier mensen die niet eens normaal Nederlands kunnen typen, laat staan Engels om al niet te spreken van Frans. Dus als we het allemaal normaal willen volgen, laten we het lekker op Nederlands houden.
Beetje bekrompen :X
 
Agostini : sorry but I have to say that's not my taste. BUT if you slightly modify the back saddle, and too complicated design of the tank you can do something good with this GSXR. Oh don't forget to paint it with another colour than this :r yellow ...

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This one suit well...but anyway I'm not a fan of the GSXR1000, I prefer the Kawasaki...ZX7R or now ZX10R...if I have to vote for a jap crap... O-) and even if the only jap bike I ever owned was a GSXR (but these time I was working for Yoshimura swiss importer..and this explain that... 8-) )
 
Duderuud : well you are journalist...do you want to come and test the RS...youre welcome...

I have read your article using my knowledge in german and english trying to understand your language... ;) this is good and your pics are good as well...sorry that you have been catch by the cops...despite Polders are not in Swizerland.. :+
 
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