Tot die tijd is het dweilen met de kraan open.Goedemiddag!
Overigens zou ik op termijn ook de carburateur eens willen opfrissen, want blijkbaar is de vlotternaald niet meer in topconditie.
Ik bedankt jullie alvast voor de moeite.
Ik had de kraan op de 'pri' stand laten staan, ipv de 'normale' / 'res' stand. De 'pri' stand omzeilt het vacuum wat nodig is om doorstroming te hebben, waardoor bij een niet-draaiende motor de kraan gewoon openstaat. Bij de andere 2 standen is de kraan gesloten, tenzij er een vacuum is. Normaal zou dit geen problemen moeten geven, maar ik ben geen monteur.Tot die tijd is het dweilen met de kraan open.
Ah, dat is een betere uitleg.Ik had de kraan op de 'pri' stand laten staan, ipv de 'normale' / 'res' stand. De 'pri' stand omzeilt het vacuum wat nodig is om doorstroming te hebben, waardoor bij een niet-draaiende motor de kraan gewoon openstaat. Bij de andere 2 standen is de kraan gesloten, tenzij er een vacuum is. Normaal zou dit geen problemen moeten geven, maar ik ben geen monteur.
Om het volledige verhaal te geven, de motor is op de pri stand in september per aanhangwagen 1 000 km vervoerd (einde van vakantie). En op de aanhanger stond hij nog op pri stand. Mogelijk hebben de schokken tijdens het rijden dus mede voor het probleem gezorgd. Echter wou ik in oktober nog een stukje rijden en kwam ik er achter dat de olie gemengd was met benzine. Gezien ik geen olie meer had heb ik deze maar laten zitten, echter heb ik de tank wel gevuld met benzine zodat er geen roest ed in komt. Enkele dagen geleden heb ik even gekeken en zat de tank nog volledig vol. Dus het blok loopt niet vol indien de kraan op de juiste stand staat.
Wat is 'goedkope' olie en hoeveel euro's bespaar je daarmee als je van eerste keer de juiste olie gebruik en ook 2x ververst?Je zou, als je je er beter bij voelt, de eerste oliewissel kunnen doen met goedkope olie, de motor een half uurtje laten draaien, en dan weer wisselen voor de normale merk olie die je verkiest. (incl filter)
Als ik snel via oliehandel.nl zoek op de 10w30 die ik van motul gebruik, en dan de goedkoopste 10w30 die ik kan vinden voor motorfietsen scheelt dat op de 4liter die ik er voor koop ongeveer 12euro. Daar koop ik dan denk ik precies een oliefilter voor. (Heb de huidige prijs voor een filter niet opgezocht)Wat is 'goedkope' olie en hoeveel euro's bespaar je daarmee als je van eerste keer de juiste olie gebruik en ook 2x ververst?
Jaa het gaat over een GS500E, mijn profielfoto is een herkenbaar beeld?Het gaat over de gs denk ik? Bij langere stilstand draai ik het kraantje wat direct onder de tank zit altijd dicht en tap ik de benzine af die dan nog in de vlotterbak en leidingen zit. Gelukkig heb je wel even de olie gepeild!
(Volgens mij had ik dat wel eens eerder gezegd) Vlotter moeten goed zijn natuurlijk maar het is al wat ouder allemaal
Had hier nog niet bij stil gestaan, een wissel vd olie zal wel volstaan.Niet te krampachtig over doen. Een tweetakt smeert ook, dus verse olie met nog een achtergebleven druppel benzine doet het heus ook wel. Ik zou gewoon wisselen, starten, minuutje wachten met wegrijden en de motor met net iets verhoogd toerental laten draaien tbv de distributie van de nieuwe olie en dan gewoon rustig (niet te zwaar belast) warmrijden. Niks bijzonders doen. Gewoon minimaal een half uurtje rijden op toer-tempo. Alles wat er dan nog aan benzineresten achtergebleven was is dan wel verdampt en belandt in dampvorm via de carterventilatie vanzelf in je inlaat..
Als je je zorgen maakt over de smeerfilm van de potwanden bougies er even uit (heb je vast al gedaan on te tjekken of de potten niet vol staan)
Kwakje olie in iedere pot en krukas paar keer rondtornen (startmotor) en gaan!
Idd flushen met goedkope olie en dna het spul er in waar JIJ je het best bij voelt...
In een GS500 gaat toch altijd goedkope olie?
12 hele euros! Wow.Als ik snel via oliehandel.nl zoek op de 10w30 die ik van motul gebruik, en dan de goedkoopste 10w30 die ik kan vinden voor motorfietsen scheelt dat op de 4liter die ik er voor koop ongeveer 12euro. Daar koop ik dan denk ik precies een oliefilter voor. (Heb de huidige prijs voor een filter niet opgezocht)
Zou ik overslaan.Als je je zorgen maakt over de smeerfilm van de potwanden bougies er even uit (heb je vast al gedaan on te tjekken of de potten niet vol staan)
Kwakje olie in iedere pot en krukas paar keer rondtornen (startmotor) en gaan!
Zie mijn profiel foto.Jaa het gaat over een GS500E, mijn profielfoto is een herkenbaar beeld?
kan je al een leuk eindje mee sturen toch? zal je anders mijn rekening nummer geven kan je 12€ storten12 hele euros! Wow.
Ik spendeer het liever aan goede olie.kan je al een leuk eindje mee sturen toch? zal je anders mijn rekening nummer geven kan je 12€ storten