Benzine loopt niet door

Matt Mobylette

Die hard MF'er
26 nov 2007
335
0
Beste Medeforummers,

Ik heb een probleempje met mijn CB360, motor loopt goed maar zodra ik 10 km gereden kapt hij ermee.

Benzineslangen/filters zijn leeggelopen en feest afgelopen. Als ik de slang er gewoon vanaf haal loopt het wel door, zodra ik dus de benzine slang weer op de carburateurs zet stopt hij met doorlopen.

Tank trekt geen vacuum, zit een andere schone tankdop + benzinekraan op. Carburateurs zijn ultrasoon gereinigd.

Iemand nog tips waar ik naar kan kijken? Lijkt alsof de carburateurs niet voldoende zuigkracht hebben oid...?

Alvast bedankt!! 8-) :]


Greetz, Marc
 
100% zeker, geen discussie starten aub over wat het anders kan zijn. Snap de intentie maar dat is het absoluut niet.

Onsteking staat 100% zeker weten goed, alles is gechecked. Onder het rijden begint hij te sputteren, stoppen, benzineslang eraf en tegen de kraan ophouden zodat de slangen + filters zich vullen en ik kan weer normaal verder rijden.

Vlotternivo is gecontroleerd, vlotternaald + zitting is nieuw! Carburateurs zijn volledig gereviseerd net zoals de gehele motor....

Weet niet of iemand anders nog suggesties heeft?
 
@JanB, ja zitten er goed op!

@Bananeman1001, net even gekeken, kanalen zien er gewoon schoon uit, ook de kleine gaatjes zijn doorgeprikt, dat lijkt het dus niet te zijn...

Andere suggesties?
 
@JanB, ja zitten er goed op!

@Bananeman1001, net even gekeken, kanalen zien er gewoon schoon uit, ook de kleine gaatjes zijn doorgeprikt, dat lijkt het dus niet te zijn...

Andere suggesties?

Ideetje om de hele toevoerslang tijdelijk te vervangen, filters weglaten? Dan heb je dat uitgesloten. Daarna proberen de volgende stappen te overbruggen. Kun je de carbs misschien tijdelijk omruilen?
Toch zou ik de vlotters als belangrijkste mogelijke oorzaak houden.
 
Nou we zijn weer iets verder! Heb de filters ertussen uitgehaalt, geen oplossing, toen de ontluchtingskanalen van de carburateurs eens doorgeblazen en probleem lijkt nu opgelost te zijn.


Van de ene cilinder lijkt hij nog niet helemaal goed door te lopen maar we gaan het ff nakijken.

Iedereen bedankt voor het reageren :D
 
Nou we zijn weer iets verder! Heb de filters ertussen uitgehaalt, geen oplossing, toen de ontluchtingskanalen van de carburateurs eens doorgeblazen en probleem lijkt nu opgelost te zijn.


Van de ene cilinder lijkt hij nog niet helemaal goed door te lopen maar we gaan het ff nakijken.

Iedereen bedankt voor het reageren :D
Als die ventilatiekanalen (meestal uitgescholden voor "overloop") niet goed open waren tussen omgevingslucht en het binnenste van IEDERE vlotterkamer dan had je te doen met verzuipen/overstroming. Gerede kans dat daarbij cilinders volliepen en langs de zuigerveren ook de olie werd bijgevuld/verdund .... zeer slecht dan, check dus je olie op niveau en geur.
 
Als die ventilatiekanalen (meestal uitgescholden voor "overloop") niet goed open waren tussen omgevingslucht en het binnenste van IEDERE vlotterkamer dan had je te doen met verzuipen/overstroming. Gerede kans dat daarbij cilinders volliepen en langs de zuigerveren ook de olie werd bijgevuld/verdund .... zeer slecht dan, check dus je olie op niveau en geur.


Bedankt voor de tip!! Zal dit zeker even na kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan