Benzinebestendige kit

adrinalino

MF'er
16 jun 2015
157
6
Eernewoude
Halo allemaal, ik heb jullie hulp nodig.
Om de inhoud van m'n tank te vergroten heb ik een aluminium tank gemaakt die bovenop m'n normale tank past. 20190607_172715.jpg
Deze tank had ik met een 4 cm dikke strip op mn tank geplakt. Dit ging ongeveer 3 maanden goed totdat ie vandaag begon te lekken. De kit was helemaal zacht geworden. Het leek wel eiwit. De kit die ik gebruikt had was Polymax high tack.
Omdat het systeem zo goed werkte wil ik het nog wel een keer proberen maar dan met een kit die wel bestand is tegen benzine. Wie kent zo'n kit?
Alvast bedankt. Hoi, Aad.20190607_173224.jpg
 
Dit is techniek, ben ik dan de enige die Ban-waarschuwingen krijgt?

Ik zie dat het weer vrijdag is 🍺
De Fiat Multipla onder de motoren
Briljante oplossing haha. Honda Beluga.
Allemaal omdat TS zijn eigen fantastische idee uitvoert en het geen peppie poser H2r teringding is?
 
Laatst bewerkt:
als je zo'n tank kan maken kan je er ook een pijpje aan lassen die in de vulopening past van de originele tank en dan afdichten met 1 of meerdere groeven met een benzinebestendige O-ring. dan hoeft de kit het alleen nog maar op zijn plek te houden. maar persoonlijk gaat het bij mij een beetje kriebelen als een tank alleen met een beetje kit vast zit. en ik hoop dat je nooit bij mij in de buurt een ongeval krijgt want dan vliegt de benzine echt overal heen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Dit is techniek, ben ik dan de enige die Ban-waarschuwingen krijgt?

Ja. Blijkbaar.

Allemaal omdat TS zijn eigen fantastische idee uitvoert en het geen peppie poser H2r teringding is?

Ik denk dat de meeste niet serieus reageren, omdat een tank vastkitten wel echt een heel erg slecht idee is. Voornamelijk met betrekking tot wat er gebeurd in de niet happy-flow situaties. Je kit lekt door, alles onder de benzine, je gaat op je bek, alles onder de benzine. Dat TS een NTV rijdt moet ie zelf weten, dat TS zelf wat aanpassingen maakt tot daar aan toe, maar dit is niet alleen gevaarlijk voor zichzelf.
 
Ja. Blijkbaar.



Ik denk dat de meeste niet serieus reageren, omdat een tank vastkitten wel echt een heel erg slecht idee is. Voornamelijk met betrekking tot wat er gebeurd in de niet happy-flow situaties. Je kit lekt door, alles onder de benzine, je gaat op je bek, alles onder de benzine. Dat TS een NTV rijdt moet ie zelf weten, dat TS zelf wat aanpassingen maakt tot daar aan toe, maar dit is niet alleen gevaarlijk voor zichzelf.
Alereerst is een tank vastkitten een veel beter idee dan schroeven of lassen, daarom wordt kit, zoals ik aangaf, in de vliegtuigindustrie gebruikt om een vliegtuig, met name stukken die deel zijn van de tanks, met die FMS1044 gecertificeerde kit gedicht en gelijmd. Ook F-vliegtuigen (F=Fighter) die tot 13G moeten kunne trekken.

Waar TS niet om vraagt is advies over veiligheid, daar begin jij nu pas over, de reacties die gegeven werden zijn quasi-leuke opmerkingen over de esthetische factor van het initiatief en ik vind nergens de vraag "Vinden jullie dit mooi???", net zoals de vraag "Vinden jullie dit veilig" helemaal nergens voorkomt. Dus, geef antwoord op de vraag, als TS andere vragen had gehad over veiligheid of esthetiek had hij daar wel een topic over geopend
 
Alereerst is een tank vastkitten een veel beter idee dan schroeven of lassen, daarom wordt kit, zoals ik aangaf, in de vliegtuigindustrie gebruikt om een vliegtuig, met name stukken die deel zijn van de tanks, met die FMS1044 gecertificeerde kit gedicht en gelijmd. Ook F-vliegtuigen (F=Fighter) die tot 13G moeten kunne trekken.

Waar TS niet om vraagt is advies over veiligheid, daar begin jij nu pas over, de reacties die gegeven werden zijn quasi-leuke opmerkingen over de esthetische factor van het initiatief en ik vind nergens de vraag "Vinden jullie dit mooi???", net zoals de vraag "Vinden jullie dit veilig" helemaal nergens voorkomt. Dus, geef antwoord op de vraag, als TS andere vragen had gehad over veiligheid of esthetiek had hij daar wel een topic over geopend
Even een vraagje van mijn kant, ik ben nl niet gehinderd door enige kennis... Waarom is kitten van een tank een beter idee dan lassen?

Ik kan me een geval wel voorstellen, als ie de motor uiteindelijk in originele staat weer wil verkopen. Heeft het anders met het materiaal te maken?
 
Wat een geknoei zeg ,....benzinetank-delen "aan elkaar plakken".-O-

Die opmerking over veiligheid is volkomen terecht.

Oplossing : Zelf een tank op maat ( laten ) maken.
 
als ie de motor uiteindelijk in originele staat weer wil verkopen

Dat kan je trouwens met die kit wel vergeten, dat gaat niet meer los


Kit is flexibel en trekt niet, niet tijdens het lassen, wat uiteindelijk kitten wordt. Kit laat de pasvlakken intakt en met een pasvlak van 4 centimeter breed, wat TS ter beschikking heeft, wordt dit een onneembare vesting, plus dat deze kit vullend is, in een ander topic zie je de problemen met kieren overbruggen, daarbij zijn dit ook nog eens twee verschillende materialen
 
Laatst bewerkt:
Wat een geknoei zeg ,....benzinetank-delen "aan elkaar plakken".-O-

Die opmerking over veiligheid is volkomen terecht.

Oplossing : Zelf een tank op maat ( laten ) maken.
Domme opmerking, Is die 747 waar je mee op vakantie gaat ook inmekaar geknoeid dan? De auto waar je in zit is grootdeels gelijmd

Sommigen wéten niet van technische mogelijkheden en dan is alles waar ze nooit van gehoord hebben meteen maar broddelwerk. Ik baseer mijn beweringen op ervaring en alle domme, domme antwoorden zijn gebaseerd op assumpties....
 
Terug
Bovenaan Onderaan