Benzinekraan pakking dichten.. hoe?

Edoll

Die hard MF'er
12 jun 2002
527
0
Hoogezand
Goedenavond allen,

Ik heb een klein doch dringend probleempje. Ik heb vanavond bemerkt dat de benzine er bij een benzinekraan pakking letterlijk uitgutst (je ziet de benzine verneveld worden). De lokale motorboer heb ik vanavond gesproken maar heeft helaas geen passende pakkingen.

Ik heb de motor morgenvroeg rijklaar nodig, en dus zijn mijn oplossingen wat beperkt. Het plan vooralsnog is om morgenvroeg een aantal andere motordealers te bellen om te vragen of deze wel passende revisiesetjes hebben. Hier durf ik echter niet meer vanuit te gaan wat mij rest tot een noodoplossing.

Wat kan ik doen om de lekkage te dichten, of op zn minst te verminderen? Ik heb de rand waar de benzine uit komt paars gemarkeerd, het lijkt erop dat of de twee zwarte velletjes zijn losgekomen van het stukje waar ze aanzitten, of de pakkingen zijn gewoonweg (echt) flinterdun.

Wellicht dat vloeibare pakking, kit, lijm(erg drastisch.. voor aan de buitenkant wellicht?) misschien een oplossing kunnen uitbieden, maar durf die gok niet aan zonder enig advies.

Alvast bedankt!

full
 
dat is het vacuum gedeelte....
ik zou zeggen...droog maken/ schoon... voorzichtig een dun/dun/dun...randje pakkingkit op beide vlakken smeren , inclusief het rubbergedeelte dat klem komt te zitten( bezinebestendige kit...)..ff laten drogen en dan in elkaar schroeven....


punt .------------> heb je zulke kit in huis?
 
gewoon even een paar papieren pakkinkjes knippen.
of van echt pakkingpapier van een milimeter dik
of je neemt vanavond nog het telefoonboek te grazen en knipt ze van de kaft.
kan je morgen in ieder geval rijden en later alsnog die rubbertjes monteren.

waarom zit daar rubber dat niet tegen benzine kan |(
 
Spoedklus?

Ik zou die pakkingen namaken uit tekenpapier en afwachten hoelang ze goed blijven; een klasse beter: het materiaal "fiber" waarvan de pakkingringetjes voor waterleiding worden gesneden, iets dikker dan papier en steviger (maar ook veel moeilijker hand-bewerkbaar).

Nadeeltje: bij terug losmaken van zulke nood-pakkingen moeten ze onverbiddelijk worden vernieuwd (maar zo te zien waren de originele niet echt veel sterker).

Edit: Halflive was me voor

:)
 
Dank voor de responses, densitol = pakkingkit = kopen bij de autorevista zaak?

Uitknippen wrodt denk ik nogal een klus er zitten ook miniscuul kleine gaatjes in waarvan ik nu wel durf te zeggen dat ik die niet netjes genoeg krijg. Pakkingkit op het rubberen gedeelte dat te zien is op de foto, dichtschroeven. -> pakkingkit ook op de randen aan de buitenkant -> oplossing?

Ik heb het omcirkelde stukje na de post trouwens ineen bakje met motorolie geled in de hoop dat dat het rubber ten goede komt. Misschien dat dat ook wat helpt. Ik probeer eerst nog even demotorzaken morgenvroeg en anders maar pakkingkit op de rubbers.

Dat pakkingkit is overigens niet hetzelfde als vloeibare pakking? dat vond ik vrij agressief spul, erg lastig weer te verwijderen.

ps. late reactie omdat ik helaas nog andere verplichtingen had, vandaar ook de halve paniek aan mijn kant :)
 
Lijkt mij dat die kit IN PLAATS VAN de rubbers moet, niet er op toch ... ?

Ik zou een stukje papier op het metaal leggen en er de gaatjes in prikken, vast monteren en overtollig papier buitenlangs wegscheuren. Alleen wel de gaatjes tijdig zo groot maken dat geen papier-resten in enig circuit terechtkomen.
 
Die flinterdunne dingen horen niet vast te zitten op dat stuk plastic, je kan het hele zaakje nl uit elkaar halen.

Evt zou je eens kunnen kijken of je ipv dat ding wat pakkingpapier dr tussen kan duwen, het vacuumslangetje aan beide kanten afdopt en de kraan op de pri stand zetten (wel uitzetten als je 'm stilzet) en hopen dat je carburateurs niet overlopen.
 
Probleem is verholpen, ben vanmorgen meteen om 9 uur naar de delaer gegaan met de kraan. Deze heeft er wat kit tussen gespoten en een druppeltje lijm(?)(als ik mij niet vergis) aan de buitenkant waar duidelijk een gat zat waar de benzine uitsijpelde.
 
Terug
Bovenaan Onderaan