Benzinekraan xj900f '88 lekt weer!

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.124
8.248
Assen
Dag mensen, 2 revisiekitjes in een half jaar ten spijt, de kraan laat op 'on' gewoon vol benzine door..
Heeft iemand een idee wat ik kan doen om dit minder tijdelijk op te lossen?
Ik tank geen ethanolhoudende peut.,.
 
Zo,n vacuümkraan word afgedicht door een zuigertje wat op en neer gaat,heb je bijvoorbeeld een tank waar vuil of roest in zit raakt
dat zuigertje beschadigd, ook het gedeelte waar het zuigertje in beweegt,gevolg is dat het zuigertje of vast komt te zitten,
of moeilijk kan bewegen,en dan blijft het doorlekken,ten eerste moet je dan het probleem bij de bron aanpakken,dus zorgen dat je tank zo schoon mogelijk is,en zorg dat het zeefje van de kraan heel is en in goede staat,en rij zo kort mogelijk op reserve.
 
dat type Kawa kraan staat ook wel bekend om z n problemen , ik heb er ook een rev. setje ingezet maar wel t oude membraam gebruikt.
na een jaar begon t ding weer wat door te lekken en heb ik een nieuwe kraan gekocht

En... probleem opgelost ?
Zou een onverwacht einde van dit topic kunnen betekenen.


Ik begreep dat Sammie geen E10 gebruikt omdat er veel rubbertjes in zijn carburateur zitten.
In alle benzine (aan de pomp) zitten aromaten waardoor rubber opzwelt. Dus niet alleen in E10. Ook in E5 en premium benzines.

Dus.... voortaan maar geen benzine meer tanken ?

Wat is dan de oplossing als je pakkingen in carburateurs wilt (blijven) gebruiken ?

En de opkomende problemen rondom E10, die komen bovenop de problemen met aromaten of zijn die problemen dezelfde ?
 
Dus.... voortaan maar geen benzine meer tanken ?

Wat is dan de oplossing als je pakkingen in carburateurs wilt (blijven) gebruiken ?

En de opkomende problemen rondom E10, die komen bovenop de problemen met aromaten of zijn die problemen dezelfde ?
E100 geeft aantoonbaar aan dat het weekmakers in kunststof en rubber aan tast. E10 zie ik dat nog niet doen.
Het probleem zit hem in de corrosie door het aantrekken van vocht en het extreem snel verouderen. Bij het verouderen dampt het ene bestanddeel sneller uit dan het andere (hierdoor daalt het Ron getal en loopt de motor slecht na lange tijd van uitdampen) . Hierdoor ontstaat een drab die voor verstoppingen kan zorgen.

Aromaten zitten in benzine om benzine te maken. Dus in E10 zit het ook.
 
Fijn te lezen dat 't niet aan mij ligt en de verdenking van trol op mij volslagen ongefundeerd en invalide is..:+

Daar gingen maar 2 reply over in dit topic.

Ik zie al meer reply staan met de oplossing van je probleem. Focus daar maar s op. ;)




Tja voor MBM is ieder persoon een potentiele verdachte 😬totdat je je onschuld kan aantonenO-):+

Een potentiele verdachte...da's wel heel abstract :+

Aan de andere kant kan ik me hier wel gedragen als judge and jury .... }) O-)
 
Tja een beetje last van beroepsdeformatie soms? ;)
icon2_cop.gif
 
Goed om te weten, toch is niet alles van Alie troep.


Ik rijd al een jaar met een elektrisch benzinepompje rond in mijn Volvo 343 (met een reserve pompje in de achterbak).

Dat voorbeeldkraantje in de eerdere post van jou weet ik niet.
Maar ik huiverde van de kraantjes onder aan de pagina.
Hoe het eruit ziet en dan de prijs.

Nee, dank je, van mijn levensdagen niet. Ook niet om te proberen.
 
Hier ook een Tourmax revisiesetje met waardeloze pakking. De kwaliteit van het rubber kon me niet overtuigen. Na 4x de kraan bediend te hebben, was de rubber pakking al beschadigt, ondanks dat ik de boel licht ingevet gemonteerd had.

Uiteindelijk bij Yamaha een originele pakking besteld.
 
Het kitje van MLM/tourmax is aangekomen en het ziet er inderdaad erg dun en fragiel uit.. Ik zou die Viton-boer uit de UK kunnen proberen maar.. Wat als je een nieuw kraantje besteld, zit daar dan weer het niet-benzinebestendige spul in, of hebben ze er intussen wat beter op verzonnen?
 
Het kitje van MLM/tourmax is aangekomen en het ziet er inderdaad erg dun en fragiel uit.. Ik zou die Viton-boer uit de UK kunnen proberen maar.. Wat als je een nieuw kraantje besteld, zit daar dan weer het niet-benzinebestendige spul in, of hebben ze er intussen wat beter op verzonnen?
Koop nou gewoon een nieuwe kraan,voor al die revisiesetjes had je al bijna een nieuwe kraan kunnen kopen,
straks werkt het maar weer een half jaar en kan je weer opnieuw beginnen.
 
Yeah maar zit in die nwe kraantjes hetzelfde fragiele spul? Is mij hamvraag..
Ik heb op de site van die viton boer gekeken en een kitje kost dan 35 pond of zo.. dan moet het hier nog heen en zit je intussen idd alles bij elkaar op de kosten van een nwe kraan..
Gezien geen vertrouwen in het huidige kitje overweeg ik zeer sterk ende krachtig een nwe kraan te bestellen..
 
Yeah maar zit in die nwe kraantjes hetzelfde fragiele spul? Is mij hamvraag..
Ik heb op de site van die viton boer gekeken en een kitje kost dan 35 pond of zo.. dan moet het hier nog heen en zit je intussen idd alles bij elkaar op de kosten van een nwe kraan..
Gezien geen vertrouwen in het huidige kitje overweeg ik zeer sterk ende krachtig een nwe kraan te bestellen..

Sammie ,lees je je posts ook ? ik heb je gemeld dat ik m n kraan vervangen heb en er sindsdien geen last meer mee heb (al 3 j)
 
Koop nou gewoon een nieuwe kraan,voor al die revisiesetjes had je al bijna een nieuwe kraan kunnen kopen,
straks werkt het maar weer een half jaar en kan je weer opnieuw beginnen.
Mijn eigen ervaring is dat je voor (ethanol)benzine echt VITON moet hebben.
Als hierboven gemeld met goedkope setjes (meestal NBR rubber) zit je snel weer te klooien.

Ik had ook problemen met mijn carb. De O-ringetjes waren verteerd.
Maar ik had geluk want mijn dealer had een universeel-doos (dat is dus NBR) met vele maten. Ook precies de maat die ik nodig had.
Ik blij naar huis en ringetjes erin gestopt. Prima alles weer OKE. Helaas een half jaar later weer zelfde probleem. Ringetjes waren helemaal 'opgevreten'.
Toen de knoop doorgehakt om dan toch maar een dure set erin te zetten. Met wat zoeken op internet vond ik een revisie-set in Thailand voor een Yamaha buitenboord-motor met precies alle rubberdelen die ik nodig had. Natuurlijk STUKKEN goedkoper en met paar dagen in huis!
Inmiddels ben ik nu al enige jaren, en 10-duizenden km's verder en nog steeds alles droog!

Edit: Verhaal van *Jan* komt tijdens mijn typen binnen!
 
Yeah maar zit in die nwe kraantjes hetzelfde fragiele spul? Is mij hamvraag..
Ik heb op de site van die viton boer gekeken en een kitje kost dan 35 pond of zo.. dan moet het hier nog heen en zit je intussen idd alles bij elkaar op de kosten van een nwe kraan..
Gezien geen vertrouwen in het huidige kitje overweeg ik zeer sterk ende krachtig een nwe kraan te bestellen..
Nog ff tussendoor ,bij welke maatschappij tank je 98?
 
Ja maar jij bent slechts 1 persoon, en hoeveel rijd je? dat soort details/./.

Hoeveel mensen die dezelfde goede tip geven heb je nodig om je beslissing op te baseren ?

In al je topics gebeurd hetzelfde. Mensen geven je tips waar je niet op reageert maar je vind daarna wel weer andere beren op de weg.
Hoeveel oplossingen wil je ?

je koopt een revisie set ( met pakkingen van een materiaal die je aanstaat) of je koopt een complete nieuwe kraan. Meer optie's zijn er toch niet ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan