Benzinelucht in olie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pietel

MF veteraan
21 aug 2008
1.226
1
Amsterdam
Ik heb al een tijdje last van een benzinelucht in mijn olie. Daarom heb ik al eens de vlotternaalden en zittingen vervangen. (En olie verversd) Helaas heeft dit niet het probleem opgelost. Daarom zet ik nu meestal een paar honderd meter voor thuiskomst de benzinekraan dicht zodat de vlotterbakken leeg zijn, maar dit is uiteraard geen echte oplossing.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Ik denk aan een verstopt ontluchtingskanaaltje, maar bij het vervangen van de vlotternaalden was bij mijn weten alles nog open. Al kan een second opinion geen kwaad.

Of kan het zijn dat er hele kleine beetjes benzine via een klepseal (er beginnen een beetje te lekken) het oliesysteem insluipen? Misschien is dit een gek idee maar ik moet ergens een mogelijke oorzaak zoeken.

Iemand een idee?
 
Die benzine zou dan toch alsnog tegen moeten worden gehouden door de benzinepomp en door de vlotternaalden? Het is geen vacuumkraan (wel een vacuumpomp).

Oliepeil stijgt niet, het is geen sterke lucht. Het zakt eerder, waarschijnlijk door verdampende benzine. Er ligt ook meer olie dan normaal in het luchtfilterhuis.
 
Laatst bewerkt:
Die benzine zou dan toch alsnog tegen moeten worden gehouden door de benzinepomp en door de vlotternaalden? Het is geen vacuumkraan (wel een vacuumpomp).

Oliepeil stijgt niet, het is geen sterke lucht. Het zakt eerder, waarschijnlijk door verdampende benzine. Er ligt ook meer olie dan normaal in het luchtfilterhuis.
Div?
 
als de vlotternaalden goed afsluiten wel, maar je zegt dat je daar over twijfelt.
een benzinepomp houd niet altijd de brandstof tegen, hangt van het type pomp af.
maar als je kraan dicht staat kan er geen benzine doorsijpelen naar het blok.
 
als de vlotternaalden goed afsluiten wel, maar je zegt dat je daar over twijfelt.
een benzinepomp houd niet altijd de brandstof tegen, hangt van het type pomp af.
maar als je kraan dicht staat kan er geen benzine doorsijpelen naar het blok.
Juist daarom zet ik hem ook uit enkele honderden meters voor thuiskomst. Zou het dan kunnen dat de vervangende vlotternaalden ook niet goed zijn? Ik vond de pakkingen wel troep, het is van Tourmax.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan