(betaalbaar) circuit rijden op Assen/Zolder

JeroenS1000RR

Rookie
24 dec 2015
6
0
Beers
Hallo allemaal,

IK ben sinds een half jaartje de gelukkige eigenaar van een S1000RR en ik zou hiermee graag komende maanden het circuit mee willen verkennen.
Heeft er iemand goede ervaringen met een bepaalde organisatie die het mogelijk maakt om redelijk betaalbaar op bijvoorbeeld Zolder of Assen te rijden?

Ik hoor graag van jullie! :)
 
MSL heeft circuit experience.. Dat kost op zandvoort 99,- voor 3 sessies.

Assen is vaak duurder. Vanaf 180,- voor een hele dag
Zolder geen ervaring mee.

Maar het Topic wat turboO aangeeft kan je wel verder adviseren.
 
Ga je vrij rijden of met begeleiding/marshall?
Voor Circuit Zolder zit je volgens mij vast aan Motorsportschool. 1x met begeleiding gereden en 1x vrij rijden. Met begeleiding heb je een "anonieme" marshall. Tussendoor theoretische training, die vond ik destijds wel interessant. Vrij rijden wel erg druk op de baan (veel deelnemers).
Voor Assen heb je keuze uit meer aanbieders. Heb zelf een aantal keer met Racecracks gereden, goede ervaring mee en nette prijs. Oprichter Ferry (fast forward) is hier zelf ook actief op het forum.
 
Het rijden op het circuit is erg prijzig (helaas) de prijzen tussen de diverse aanbieders verschillen niet erg veel van elkaar is mijn ervaring.

Wel vindt ik het prettig om een goede organisatie te hebben welke bijvoorbeeld ook de groepindeling goed in de gaten houd en (indien nodig) ook de groepen opnieuw indeelt.
Het is namelijk niet fijn als je op de baan zit in een groep waar iedereen je aan alle kanten voorbij vliegt, of als jij degene bent die om de haverklap overal omheen moet slalommen en bovendien is een te groot snelheidsverschil ook gevaarlijk.

Ik heb erg goede ervaringen met Motorsportlifestyle (Donderdag ga ik weer een dagje met hun rijden op Assen) en ik lees hier ook heel veel positieve reacties over racecracks maar daar heb ik zelf nooit mee gereden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan