Betrouwbaarheid Yamaha T-Max

Het oliepeil van mijn Tmax is goed volgens het kijkglaasje. Als ik de olie peil met het peilstokje, zit er geen olie aan. Klopt dit?
 
Staat er naast het kijkglaasje geen geen streepje met het min en maximum ?
Denk van wel. Dan moet ik eens goed kijken. Maar vind het apart dat er geen olie aan de peilstok zit. Het nivo meten gaat in ieder geval m.b.v. het kijkglas weet ik.
 
Zojuist de remblokken in het voorwiel vervangen. Heb ik voorheen bij motoren/motorscooters nooit gedurfd. Maar na het bekijken van een paar filmpjes onlangs op het web, de gok gewaagd. En het valt reuze mee. Leuk om te leren en ook geld bespaard door het zelf te doen.
 
Goed kijken hoe je het loshaalt, het is geen hogere wiskunde en je weet nu ook zeker dat alles weer in elkaar is gezet en vast zit. Alles proberen, wat een ander kan in de werkplaats kun jij ook als je maar nadenkt.
is ook gewoon leuk om de dingen zelf te doen.
 
Ik heb enkele keren een accu gehad, die na einde werkdag ''dood'' was. Accu vervangen, na een maand hetzelfde probleem. Alles door laten meten, niets bijzonders gevonden. Gisteren weer hetzelfde probleem. Vandaag gebeld met werkplaats van een Yamaha dealer in Made. Oorzaak (en thuis ''getest"), de motor op stuurslot zetten en het contact te ver linksom draaien, waardoor de parkeerverlichting aangaat en de accu leeg getrokken wordt.....
 
Is mij ook eens gebeurd, nu kijk ik altijd even of er een lamp brand als ik de scoot op het stuurslot heb gezet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan