Beverly 350 laten opvoeren.

Beverly07

MF'er
18 apr 2022
38
23
Ik heb sinds kort een beverly 350 abs uit 2014 met akrapovic uitlaat. Ik wil hem graag laten opvoeren. Mijn eerste plan was dat ik de vario ga vervangen door een malossi vario. Ik heb van vrienden gehoord dat ik op de beverly 350 polini vario er in moet doen. Omdat die beter presenteert dan een malossi. Wat is jullie mening daarover? Wat raden jullie mij aan. En op welke manieren kan ik nog de beverly laten opvoeren?
 
Er zit hier soms te veel ouwe Mf die nieuwelingen ff wel de weg willen wijzen.

Volgens mij komen zulke vragen wekelijks voor , maar dan nog.

Zo houden ze het kringeltje wel erg klein met zeikers.

En voor de topic Rookie investeer je tijd in mensen waar je wel wat aan hebt in je leven. laat de rest links liggen.

Ik denk dat je voor jou vraag eens bij een ander forum moet wezen hier ga het het helaas niet redden
 
Er zit hier soms te veel ouwe Mf die nieuwelingen ff wel de weg willen wijzen.

Volgens mij komen zulke vragen wekelijks voor , maar dan nog.

Zo houden ze het kringeltje wel erg klein met zeikers.

En voor de topic Rookie investeer je tijd in mensen waar je wel wat aan hebt in je leven. laat de rest links liggen.

Ik denk dat je voor jou vraag eens bij een ander forum moet wezen hier ga het het helaas niet redden
Ga jij ook nog ff wat benzine op het vuur gooien,zeikerd hangt overigens je hemd voor,blijf gewoon on topic,
zoals verzocht-O-
 
Er zit hier soms te veel ouwe Mf die nieuwelingen ff wel de weg willen wijzen.

Volgens mij komen zulke vragen wekelijks voor , maar dan nog.

Zo houden ze het kringeltje wel erg klein met zeikers.

En voor de topic Rookie investeer je tijd in mensen waar je wel wat aan hebt in je leven. laat de rest links liggen.

Ik denk dat je voor jou vraag eens bij een ander forum moet wezen hier ga het het helaas niet redden
De TS wilt gewoon niet het realistische antwoord aanvaarden.
Je kan met 1000€ geen motor opvoeren zodat je echt grote vermogenswinsten haalt. Hooguit beter lopen.
De TS heeft nog altijd zijn beoogde doel niet gezegd. Wat verwacht hij/zij/het van de 'investering'? Dubbele vermogenswinst, 2x zo hard naar de 100, geluidsbarriere doorbreken? Wie weet het...

Ik ben van mening dat er marginale winst te boeken valt uit het tunen van een 330cc motorscooter en dat je beter het geld in iets leukers steekt.
 
Het ding is al 32pk,dat is best veel voor een 1 pitter 350 viertakt,het blok zit dan al aardig aan z,n max
vermogen wat nog betrouwbaar blijft,daarnaast ga je toch zo,n blokje opvoeren met bv andere nokkenas ,hogere compressie ga je
ook het karakter veranderen,vermogen komt hoger in toeren vrij,trekkracht en soepelheid onderin lijd daar onder,zo,n karakter kan
je nog wel eens heel gauw zat worden om normaal met het verkeer mee te rijden.
 
Laatst bewerkt:
De TS wilt gewoon niet het realistische antwoord aanvaarden.
Je kan met 1000€ geen motor opvoeren zodat je echt grote vermogenswinsten haalt. Hooguit beter lopen.
De TS heeft nog altijd zijn beoogde doel niet gezegd. Wat verwacht hij/zij/het van de 'investering'? Dubbele vermogenswinst, 2x zo hard naar de 100, geluidsbarriere doorbreken? Wie weet het...

Ik ben van mening dat er marginale winst te boeken valt uit het tunen van een 330cc motorscooter en dat je beter het geld in iets leukers steekt.
Ik heb vandaag de malossi vario gemonteerd, en ik merk erg veel verschil. Hij trekt nu veel sneller op dan eerst. Hij trekt hem lekker in 1x door en dan als ik naar teller kijk schrik van de snelheid. Ik ga hem morgen grote stuk nog mee rijden (stad en snelweg) De ene stuk van de garage naar mij huis (5km) heeft me heel veel verbaasd hoe die trekt.
 
Neen, maar de vario bepaald het toerental van de motor waarbij hij open gaat en standaard zal dat niet afgesteld zijn voor snelste acceleratie
Dat bedoel ik,dat is dus on topic aangezien dat ook in de openingspost staat👍
Ik heb sinds kort een beverly 350 abs uit 2014 met akrapovic uitlaat. Ik wil hem graag laten opvoeren. Mijn eerste plan was dat ik de vario ga vervangen door een malossi vario. Ik heb van vrienden gehoord dat ik op de beverly 350 polini vario er in moet doen. Omdat die beter presenteert dan een malossi. Wat is jullie mening daarover? Wat raden jullie mij aan. En op welke manieren kan ik nog de beverly laten opvoeren?
 
Dus een vario verwisselen geeft meer vermogen @Deputy Duc?
Daarom is mijn bericht weggejorist?
Ik leer elke dag iets👍🏻
Het ging mij niet om de vermogen? Als
Ik echt vermogen wil koop ik wel een wegracer. De malossi vario heeft heel me motor veranderd. Hij is veel leuker en sneller dan eerst. Hij trekt hem lekker 1x door naar 150. Stadsverkeer ben ik de snelste, en op de snelweg kan ik lekker meekomen met de verkeer. Linkerbaan geen probleem want hij blijft trekken. Ik denk dat ik het nu bij de vario laat. Miscchien in de toekomst nog anders malossi onderdelen er op zetten.
 
Ik heb sinds kort een beverly 350 abs uit 2014 met akrapovic uitlaat. Ik wil hem graag laten opvoeren. Mijn eerste plan was dat ik de vario ga vervangen door een malossi vario. Ik heb van vrienden gehoord dat ik op de beverly 350 polini vario er in moet doen. Omdat die beter presenteert dan een malossi. Wat is jullie mening daarover? Wat raden jullie mij aan. En op welke manieren kan ik nog de beverly laten opvoeren?
Jeetje,.. Wat een robuust negativisme in dit topic. Ik snap natuurlijk best dat smaken verschillen, alleen vind ik het wat simpel om een ander z'n plezier te misgunnen en alleen maar 'off topic' af te zeiken. Terwijl de vraag best duidelijk is:'wat is beter, malossi of polini en hoe haal ik meer vermogen'. Maar, de reacties zijn niet van de lucht, vooral gericht op (af)zeiken en niet gehinderd door het gebrek aan inhoudelijke kennis. Zo weten sommige duidelijk niet eens wat een vario doet. Heel vreemd 🤔

Terug naar de vraag:allereerst is er een groot verschil tussen opvoeren en tuning. Bij opvoeren ga je onderdelen vervangen, opboren of met de katalysator klooien oid. Daar zou ik persoonlijk bij wegblijven. Het blok van de BV350 is gewoon te goed in balans voor dat soort kunstjes.
Als je de vario vervang doet dat niets met je vermogen, maar wel met curve van je toeren. Je motor gaat echt veel sneller omhoog in z'n toeren en daardoor trekt je Beverly sneller op. Je kunt bij een goede afstelling zomaar 20-25% winnen in je 0-80 optrekken. Boven de 100kmh is je voordeel wel weg en een vario doet niets voor je topsnelheid. Welke is dan beter, malossi of polini? Zelf heb ik goede ervaring met malossi. Maar, bv 'de ruijter' in Amsterdam (specialist op dit gebied) werkt graag met polini. Als ik af ga op de diverse topics ontloopt het elkaar niet veel.
Mocht je daaarna toch nog meer vermogen willen, dan kun je evt nog chiptuning overwegen. Dit is een softwarematige aanpassing waarbij de diverse begrenzingen, die door de fabriek zijn ingesteld, worden 'vrijgeschakeld'. Ook heeft dit een (positief) effect op het brandstofmanagement. Hierbij komen ook keiharde pk's vrij tot (afhankelijk de euro-versie) 38-40pk. Dit is dus niet echt opvoeren, de pk's zitten al in je blok maar worden vrijgeschakeld. En dat een flinke toename voor zo'n lichte machine. De vraag is natuurlijk of je dit extra vermogen ook nodig hebt.. Pas hierbij wel op voor 'piggybags'. Het moet een echte softwarematige chiptuning zijn. Dan nog even over de prijzen.. De allesweter eerder in dit onderwerp heeft het over een wel heel ruim kostenplaatje. Voor net iets meer dan de helft kom je een eind..
Terug naar de vario. Als deze goed is afsteld dan gaan al die 'schakelfietsjes' met <650 vermogen je echt niet bijhouden bij het stoplicht (behalve misschien een Ducati).. Op de 0-80 hebben ze het nakijken en wellicht is dat de frustratie van de heren synisten en mopperaars 🤣
 
Laatst bewerkt:
Jeetje,.. Wat een robuust negativisme in dit topic. Ik snap natuurlijk best dat smaken verschillen, alleen vind ik het wat simpel om een ander z'n plezier te misgunnen en alleen maar 'off topic' af te zeiken. Terwijl de vraag best duidelijk is:'wat is beter, malossi of polini en hoe haal ik meer vermogen'. Maar, de reacties zijn niet van de lucht, vooral gericht op (af)zeiken en niet gehinderd door het gebrek aan inhoudelijke kennis. Zo weten sommige duidelijk niet eens wat een vario doet. Heel vreemd 🤔

Terug naar de vraag:allereerst is er een groot verschil tussen opvoeren en tuning. Bij opvoeren ga je onderdelen vervangen, opboren of met de katalysator klooien oid. Daar zou ik persoonlijk bij wegblijven. Het blok van de BV350 is gewoon te goed in balans voor dat soort kunstjes.
Als je de vario vervang doet dat niets met je vermogen, maar wel met curve van je toeren. Je motor gaat echt veel sneller omhoog in z'n toeren en daardoor trekt je Beverly sneller op. Je kunt bij een goede afstelling zomaar 20-25% winnen in je 0-80 optrekken. Boven de 100kmh is je voordeel wel weg en een vario doet niets voor je topsnelheid. Welke is dan beter, malossi of polini? Zelf heb ik goede ervaring met malossi. Maar, bv 'de ruijter' in Amsterdam (specialist op dit gebied) werkt graag met polini. Als ik af ga op de diverse topics ontloopt het elkaar niet veel.
Mocht je daaarna toch nog meer vermogen willen, dan kun je evt nog chiptuning overwegen. Dit is een softwarematige aanpassing waarbij de diverse begrenzingen, die door de fabriek zijn ingesteld, worden 'vrijgeschakeld'. Ook heeft dit een (positief) effect op het brandstofmanagement. Hierbij komen ook keiharde pk's vrij tot (afhankelijk de euro-versie) 38-40pk. Dit is dus niet echt opvoeren, de pk's zitten al in je blok maar worden vrijgeschakeld. En dat een flinke toename voor zo'n lichte machine. De vraag is natuurlijk of je dit extra vermogen ook nodig hebt.. Pas hierbij wel op voor 'piggybags'. Het moet een echte softwarematige chiptuning zijn. Dan nog even over de prijzen.. De allesweter eerder in dit onderwerp heeft het over een wel heel ruim kostenplaatje. Voor net iets meer dan de helft kom je een eind..
Terug naar de vario. Als deze goed is afsteld dan gaan al die 'schakelfietsjes' met <650 vermogen je echt niet bijhouden bij het stoplicht (behalve misschien een Ducati).. Op de 0-80 hebben ze het nakijken en wellicht is dat de frustratie van de heren synisten en mopperaars 🤣
Hahaha bedankt. Heb zelf gemerkt dat ik 0-80 echt de snelste ben. Had al paar sprintjes gehad tegen een Kawasaki z650, yahama xt660x, Bmw gs800 en die mensen keken mij verbaasd aan dat ik bij de stoplichtsprintjes sneller ben. Laats ook tegen tmax 530dx (met tractie control van tmax ben ik sneller) en toen die hem uit zet gingen we gelijk op maar na 90km/h trekt die langzaam van me af. In iedergeval ben ik in de drukke stadsverkeer altijd sneller dan de schakelmotoren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan