Beverly 350 tik uit motorblok

Beverly07

MF'er
18 apr 2022
38
23
Mij Beverly 350 begon ineens tikkend geluid te maken toen ik aan het rijden was op de snelweg. En plotseling viel die uit. Midden op de snelweg. Was toen netjes op de vluchtstrook gestopt
En daarna heeft de Berger mij na dichtbijzijnde tankstation gebracht. Nu heb ik mij Beverly 350 laten nakijken en wordt mij verteld dat de drijfstang en oliepomp kapot is gegaan. Door dat die oliepomp kapot is gegaan is de drijfstang ook kapot. Revisie kost geld en nieuwe blok ook. Maar ik vind het vreemd dat mij blok nog steeds start en rijdt terwijl dat kapot is?
 
Mij Beverly 350 begon ineens tikkend geluid te maken toen ik aan het rijden was op de snelweg. En plotseling viel die uit. Midden op de snelweg. Was toen netjes op de vluchtstrook gestopt
En daarna heeft de Berger mij na dichtbijzijnde tankstation gebracht. Nu heb ik mij Beverly 350 laten nakijken en wordt mij verteld dat de drijfstang en oliepomp kapot is gegaan. Door dat die oliepomp kapot is gegaan is de drijfstang ook kapot. Revisie kost geld en nieuwe blok ook. Maar ik vind het vreemd dat mij blok nog steeds start en rijdt terwijl dat kapot is?
Laat we het anders stellen; het blok is op sterven na dood. Jij moet het nog ff het laatste zetje geven.
 
Er zit waarschijnlijk speling op het bigend of topend lager in de drijfstang. Naarmate je nu nog meer met de motor gaat rijden, zal de speling steeds groter worden en het tikken harder. Daarnaast zal er stukje bij beetje sowieso meer kapot gaan in je blok, omdat de toevoer van olie dus blijkbaar al te laag is. Denk aan nokkenassen, lagers e.d.
Als de olie er nog niet uitziet als metallic lak, kom je wellicht weg met een nieuwe oliepomp en krukas. Dat betwijfel ik echter, dus dan wordt het een volledige revisie of inderdaad een ander blok. Wat goedkoper is bij zo'n motorscooter zou ik niet weten, maar aan jou de keus. Zoals eerder gezegd, is het blok met zekerheid op weg naar de eeuwige jachtvelden.
 
Ik vind het vreemd dat je nog steeds start en rijdt met een motor die problemen heeft.
Ik vind het vreemd dat je nog steeds start en rijdt met een motor die problemen heeft.
Ben je dom ofso? Denk je nou dat ik er op
Rij. Kan je wel lezen. Ik geef alleen aan dat die strart en nog rijd. Dat betekend niet gelijk dat ik hele toer met die ding maakt.


Modbreak:

Let op je taalgebruik

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er zit waarschijnlijk speling op het bigend of topend lager in de drijfstang. Naarmate je nu nog meer met de motor gaat rijden, zal de speling steeds groter worden en het tikken harder. Daarnaast zal er stukje bij beetje sowieso meer kapot gaan in je blok, omdat de toevoer van olie dus blijkbaar al te laag is. Denk aan nokkenassen, lagers e.d.
Als de olie er nog niet uitziet als metallic lak, kom je wellicht weg met een nieuwe oliepomp en krukas. Dat betwijfel ik echter, dus dan wordt het een volledige revisie of inderdaad een ander blok. Wat goedkoper is bij zo'n motorscooter zou ik niet weten, maar aan jou de keus. Zoals eerder gezegd, is het blok met zekerheid op weg naar de eeuwige jachtvelden.
Dankjewel, ik ga gwn een nieuwe blok kopen. Een krukas kost al €400. Dan ga ik gelijk de oliepomp vervangen als ik andere blok haal.
 
Nee heb van de monteur gehoord dat de bev 350 1 kwaaltje heeft en dat is de oliepomp die kapot gaat omdat er in laatste jaren steeds slechttere olie binnenkort. Om de problemen voorkomen moet je om 3000km olie verversen.
Dat ligt eerder aan de kwaliteit van de pomp dan aan die van de olie

Blok wissel is het slimst check wel of die niet hetzelfde probleem heeft
 
Terug
Bovenaan Onderaan