Bewijzen overleggen bij diefstal motor (ART-slot)

sloten zelf zullen niet veel helpen. Verrassingssloten daarentegen wel. Dan zijn ze er niet op voorbereid en laten ze m staan (spreek uit ervaring).

Bij mij moet de motor aan een nagelvast voorwerp zijn vastgemaakt. Nee dat is lekker ruim interpreteerbaar :S

True, als ik de verhalen hier zo lees dan jatten ze de fietsen letterlijk onder je ogen vandaan met sloten erop. Maar goed, het geeft in ieder geval wat vertraging. En dat verankeren is eigenlijk onzin. Thuis kan het misschien, maar je kan niet verwachten om overal chemische ankers in de grond te drukken waar je de fiets neerzet :) Je wordt dan eigenlijk verplicht om een alarm te laten installeren.
 
ik zet liever de motor voor een raam, of in het zicht als dat ik m verderop ergens moet zetten omdat ik m daar toevallig vast kan zetten. maarja
 
Gelukkig rij ik meestal met een vriend die een leuk koffersetje op zijn fjr heeft :}

Ik heb nog niemand zo gek gevonden om steeds met me mee te rijden :P
Ketting ook vaak genoeg wel mee gehad in een tanktas op m'n vorige motor (GS500).

Nu ik ruimte heb in een opbergvakje in de kont en de verplichting voor ART **** van de verzekering heb ik deze maar opgepikt :)
 
mijn nieuwe 11 weken oude scooter is 22 oktober gejat , met art4 kettingslot abus wba 100 anker aan blok van 46.5 kilo
gewoon alles meegenomen
nu na 8 weken nog niets gehoord van verzekering ,alleen dat het druk is.
{hema verzekeringen, is geloof ik achmea}
maarja als ik foto's en bonnetjes heb , wie zegt dat ik die ketting die dag gebruikt heb,
misschien lag de ketting nog thuis in de kast.
 
is altijd een moeilijke kwestie. Hemaverzekeringen is een samenwerkingsverband tussen een heleboel verzekeringsmaatschappijen die allemaal voor een bepaald percentage de schades dragen. Staat in je polis als t goed is.
 
lees dit topic nu pas, maar ik heb hier in de map waar alle motorspullen inzitten, ook foto's van de motor met de verschillende sloten erop, op verschillende locaties, oa in de schuur. Tevens heb ik een uitdraai waar precies op staat wanneer die gemaakt is (datum) en met de foto's van de sloten zoals die op dat moment op ART stonden, zodat mocht ik ze ooit nodig hebben ik ze in ieder geval heb.
Ben blij om te lezen dat univé precies hetzelfde zegt.
 
Bij mij moet de motor aan een nagelvast voorwerp zijn vastgemaakt. Nee dat is lekker ruim interpreteerbaar :S

Ik heb nu een aantal keer een motor gehuurd en daar was ook de verzekeringsclausule dat ie aan een voorwerp moet zijn vastgemaakt. Mocht ook aan een andere motor.

Natuurlijk is het de beste manier om je motor te beveiligen tegen diefstal maar ik vond het zo'n verschrikkelijk irritante regel. Als je met een paar vrienden gaat rijden :] en je doet tussendoor even een bakkie zet iedereen z'n bike lekker op het stuurslot en eventueel nog met een remschijfslotje vast. Ik stond iedere keer te hannesen om hem met een tè korte ketting aan een andere motor vast te maken of aan die ene lantaarnpaal half in het gras.

Ik zou zelf niet snel voor zo'n verzekering kiezen.
 
sloten zelf zullen niet veel helpen. Verrassingssloten daarentegen wel. Dan zijn ze er niet op voorbereid en laten ze m staan (spreek uit ervaring).

Bij mij moet de motor aan een nagelvast voorwerp zijn vastgemaakt. Nee dat is lekker ruim interpreteerbaar :S
En hoe vast zit een nagel nou precies :? Die ka je best lostrekken hoor :P

Anyways....

[me="Fully"]zou niet eens weten welk merk/type slot hij gebruikt :P[/me]
 
Toevallig dat ik een tijdje geleden ook met dat probleem zat, zelfde als de TS. In mijn geval was er van een collegae een fiets gejat, zonder deze met een ART 4 slot vast te hebben gezet. Daarop ben ik op onderzoek uitgegaan, aangezien ik ook een diefstalverzekering heb......en bij Unive verzekerd ben.

Bij mij staat er in de polis duidelijk vermeld dat je een ART 4 slot moet hebben (polis van 2008-2009). Die had ik niet (alleen ART 3), dus die heb ik maar aangeschaft. Vervolgens wilde ook ik weten wat de procedure zou zijn in het geval van diefstal; heb dus Unive opgebeld. Wat ik daar te horen kreeg was nogal een groot nonsens verhaal.

Ten eerste zei de beste mevrouw dat ik er niet vanuit moest gaan die ie gejat werd :? )waarom bestaan de diefstalverzekeringen dan? :?

Ik wilde als klant van een diefstalverzekering gewoon weten wat de verzekering van mij verwacht om een diefstalclaim te doen en, nog belangrijker, ook succesvol af te ronden. Dat kon de beste mevrouw mij niet vertellen. Ik moest zelf maar zien hoe ik aan zou tonen dat het een ART4 slot zou zijn. Toen ik haar vroeg of ze een paar suggesties kon doen zei ze:
- foto's van het slot maken (zowel alleen slot als slot + motor) -> dit is dus vette kul. Slaat helemaal nergens op. Ik ga ff een foto maken van mijn motor, elke keer als ik hem op slot zet. Of anders maak ik in de winkel ff een foto van een slot zonder deze te kopen, net zo gemakkelijk.
- misschien dat ik met de originele aankoopbon wat kon doen. Wat dan als ik het slot 2e hands gekocht heb, echter wel een 4* exemplaar met 2 originele sleutels?

Kortom, erg slecht van Univé.

Ikzelf heb besloten om het zo te laten zoals het is. Ik heb een ABUS Granit met Abus-code-card. En 2 originele sleutels. Aankoopbon heeft helemaal niets met de uitvoering van het slot te maken.

Oja, ze zei ook nog dat er per geval werd bekeken welk bewijsmateriaal benodigd zou zijn..... :? :? Dat moet toch gewoon bekend zijn?

Overigens heb ik een 2-tal jaren geleden ook al eens met Unive contact gehad over de diefstalverzekering. Er stond in de polis dat je idd een 4 sterren slot nodig had, ik had een 3* exemplaar. Toen heb ik telefonisch (helaas) bevestigd gekregen dat dit ook voldoende was (ws om de verzekering te verkopen). Dit onder het mom van het feit dat ik geen peperdure (lees: goedkope) motor had......helaas nooit op papier laten zetten.

Verzekeringen?? Ze naaien je waar je bij staat (is altijd al zo geweest en zal ook altijd zo blijven).
 
dat van die foto's had ik ook meegekregen, maar blijkbaar is de info op het proces verbaal ook genoeg, je moet in ieder geval wel de orginele en reservesleutels opsturen naar unive
 
Verzekeringen?? Ze naaien je waar je bij staat (is altijd al zo geweest en zal ook altijd zo blijven).

En dat is nu de reden waarom ik dit soort dingen mail, je hebt het op papier staan. Dat wil overigens nog niet zeggen dat je automagisch wint bij overleg van zo'n mail, maar je hebt in ieder geval iets groots om mee te slaan. In mijn polis staat niet dat ik een 4-sterren ART moet hebben, alleen een ART goedgekeurd slot. In de polisvoorwaarden die op i'net staan heb ik deze voorwaarde ook niet gevonden, of ik moet eroverheen gekeken hebben. Pas in deze mail zag ik dat een 4-sterren ART goedgekeurd slot moet hebben.

Maar goed, foto's gemaakt van alle kanten van het slot en opgeslagen, samen met de mail, op mijn harde schijf *:)
 
Laatst bewerkt:
En dat is nu de reden waarom ik dit soort dingen mail, je hebt het op papier staan. Dat wil overigens nog niet zeggen dat je automagisch wint bij overleg van zo'n mail, maar je hebt in ieder geval iets groots om mee te slaan. In mijn polis staat niet dat ik een 4-sterren ART moet hebben, alleen een ART goedgekeurd slot. In de polisvoorwaarden die op i'net staan heb ik deze voorwaarde ook niet gevonden, of ik moet eroverheen gekeken hebben. Pas in deze mail zag ik dat een 4-sterren ART goedgekeurd slot moet hebben.

Maar goed, foto's gemaakt van alle kanten van het slot en opgeslagen, samen met de mail, op mijn harde schijf *:)

Je hebt er overheen gelezen. Kijk hier maar eens:

http://www.unive.nl/CMSFiles/conce...al_reglement_motor_en_scooterverzekering.pdf

-> artikel 12.6


Het kan zijn dat jij dat niet in de polisvoorwaarden van jouw hebt staan. Volgens mij kun je heel strikt genomen de polisvoorwaarden aanhouden, die je bij het afsluiten van de verzekering heb doorgekregen. Dit betekent dus, dat als je de verzekering bijv. in 1995 hebt afgesloten, ook de polisvoorwaarden van toen gelden. Je bent toen immers daarmee akkoord gegaan.

Maar dat van ART4 is volgens mij al enkele jaren.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt er overheen gelezen. Kijk hier maar eens:

http://www.unive.nl/CMSFiles/conce...al_reglement_motor_en_scooterverzekering.pdf

-> artikel 12.6


Het kan zijn dat jij dat niet in de polisvoorwaarden van jouw hebt staan. Volgens mij kun je heel strikt genomen de polisvoorwaarden aanhouden, die je bij het afsluiten van de verzekering heb doorgekregen. Dit betekent dus, dat als je de verzekering bijv. in 1995 hebt afgesloten, ook de polisvoorwaarden van toen gelden. Je bent toen immers daarmee akkoord gegaan.

Maar dat van ART4 is volgens mij al enkele jaren.

Ships... ja... overheen gelezen idd. Die mini-Fort Knox van mij is 4-sterren, dus daar hoef ik mij geen zorgen over te maken :X :') En in de originele polisvoorwaarden staat het niet dat ik een 4-sterren ART slot moet hebben. Helaas ben ik al meerdere malen van fiets veranderd en dan komt er een wijziging in de polis, lees contract.

Zoals ik al eerder zei: ik kan hier wel mee leven. Dat hele nagelvaste gedoe is in de praktijk gewoon geen optie, je bent dan verplicht zo'n lekker storingsgevoelige en batterij leegetrekkende alarm in te laten bouwen.
 
Wat een wassen neus :N
Bij Centraal Beheer stellen ze geen eisen aan sloten en stalling. Terecht, want ik geloof niet dat een slot tegenwoordig nog een diefje weerhoudt.

Ik heb al jaren zo'n slot, met dito ketting waar je de Titanic mee zou kunnen vastleggen.

Kan er een foto van maken ook.

Ik heb het aankoopbonnetje incl de verpak. in een map gestopt mocht het eens van pas komen. Denk dat ik een foto van het slot erbij doe.

Volgens de regels van mijn verz. moet ik d.m.v. dat slot en bijpassende ketting de motor aan iets inwrikbaars vastleggen. Het is maar hoe je het definieert.
 
Terug
Bovenaan Onderaan