Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Bij Enigma in produktie

mischien een idee voor het ruitje v/d bak, om deze neerklapbaar te maken zoals je bij die oorlogsjeeps ziet. past denk ik wel bij dit span.
 
Zoals in de bovenste foto's te zien is ben ik met de Wifi met de nieuwe Antur bak op pad geweest. Ging allemaal perfect. Twee weken daarvoor was ik op pad met de Enigma 2. Met alle regen die we toen hebben gehad ging deze steeds beroerder lopen. Bij thuiskomst eerst eens alle sensors na gemeten. Tot slot de ECU eens uit zijn waterdichte verpakking gehaald. En die was inderdaad waterdicht! al het vocht wat er in zat ging er niet meer uit Door dat vocht was er een chip, die er ooit eens uit was gehaald om te worden hergeprogrammeerd, geoxideerd. Deze schoongepoetst, voorzien van contactreiniger en veel vasiline en deze vervolgens weer gemonteerd. Nog even laten drogen en alles werkt gelukkig weer goed



Ook ben ik een velg aan het kaal maken om een nieuw achterwiel te maken voor de K1 van Frau Enigma. Ik heb toch wat banden-problemen met het originele 18" wiel. De nieuwe wordt 5,5J-15"



En weer lekker met polyester aan de gang! De bodemplaat van de Saxain wordt aangepast zodat ik hetzelfde frame kan gebruiken als wat de Dhà en de Antur gebruikt. Tevens krijg ik dan meer ruimte in de Saxain. Hier onder de mal van de bodem van de Dhà.



De bodem uit de mal van de Saxain gezaagd.



En hier de Dhà-mal uitmeten in de mal van de Saxain.


 
Laatst bewerkt:
Weer wat pheauteaus:

Mal van de Saxain is nu bijna klaar,



Bij de kringloop laatst een oscilloscoop gevonden, mooi om de injectiesystemen e.d. mee te testen.



Een bagagevakje gemaakt in het spatbord van een ouder EML sijspan.


 
Tussen alle klussen door ook nog even bezig geweest met mijn eigen Enigma 2. Een chromen randje voor een ander acphterlicht pas geplamuurd .


Stukje polyester gemaakt voor het stads- en knipperlicht.


En een grill erin geplakt. Hier nog even aanspannen met bindriemen tot de kit droog is. De plek voor de lampen zit nu in de grondverf.
 
Laatst bewerkt:
Voor diegene die het nog niet op feestboek hebben gezien; onderstaande combinatie werd afgelopen zaterdag gebracht vanuit België.



De ophanging van de fusee besturing brak af. Uiteraard tijdens de spits op de ring van Antwerpen.....



Afgesleept, blok hout er tussen en slangeklemmen en spanbanden er om, op een aanhanger en naar Den Helder.



En weer die stangkoplagers !!!

Voor alle duidelijkheid; ik heb niets aan deze combinatie gebouwd.
 
zo. is dat een stangkop lager die is afgebroken. komen dus beste krachten op. ga je deze vervangen of pas je de constructie aan?.

is dit een fusee besturing met een enkele ophanging?
 
zo. is dat een stangkop lager die is afgebroken. komen dus beste krachten op. ga je deze vervangen of pas je de constructie aan?.

is dit een fusee besturing met een enkele ophanging?
Het zijn TWEE stangkoplagers die zijn gebroken.
En het is inderdaad enkele ophanging. En ik ga het proberen aan te passen. Zoals op FB al opgemerkt komen er hele grote krachten op de stangkoppen door de hefboom t.o.v. de schokbreker. Ik wil een poging doen om er M16 torsiebussen op te maken.
 
Laatst bewerkt:

Mooi geluk voor de bestuurder, dat hij hem nog heeft kunnen brengen. Voor hetzelfde loop je flinke schrammen op!