Dat ziet er uit als een heel bekend span.
Hebben we die niet eerder gezien?
Mooi geluk voor de bestuurder, dat hij hem nog heeft kunnen brengen. Voor hetzelfde loop je flinke schrammen op!
Dat ziet er uit als een heel bekend span.
Hebben we die niet eerder gezien?
BMW Bill toch? Maat van Petaat. De beste man is vorig jaar plots overleden geloof ik. Mooi span vind ik.
De eerste kan natuurlijk duizend kilometer eerder gebroken zijn. Of vijf. Zo te zien veranderd de stabiliteit daarvan niet, verdubbelt alleen de belasting op de overgebleven stangkop.
Zit er nu een losse afstandbus tussen de stangkoppen? Dan kan de bout dus buigen en de stangkoppen ieder anders belasten. Dan neemt feitelijk maar 1 stangkop de hele belasting op. Als er geen tussenbus maar een vaste stijve vork had gezeten hadden de stankoppen het veel langer volgehouden.
Torsiebussen is inderdaad een goed plan. Lekker groot, dat past wel bij de rest.
~
Hij heeft al drie nachten niet kunnen slapen van de schrik.....
Wij misschien wel, maar volgens mij is er een Duitse zijspanbouwer die dit standaard doet. Het zou kunnen dat die de schokdemper anders afsteund.Ken het gevoelGoed dat je het laat zien vind ik, worden we allen wijzer van
Goed dat je het laat zien vind ik, worden we allen wijzer van
Maar dan als zijspankogels, nog niet als vork scharnier. Dat kunnen we nog wel een keer dunnetjes overdoen.De discussie over stangkoppen is al wel eerder hier gevoerd, meen ik mij te herinneren.
Maar dan als zijspankogels, nog niet als vork scharnier. Dat kunnen we nog wel een keer dunnetjes overdoen.
Ik heb nu een EZS Munro frame liggen. Ook stangkoplagers. Maar dan wel van formaatje vrachtwagen.....
Oh ja, als in Tripteq.Jawel, ook als draagarmscharnier........
ik ook! m20Ik heb nu een EZS Munro frame liggen. Ook stangkoplagers. Maar dan wel van formaatje vrachtwagen.....
er heerst dus een stangkop fobie hier? ik heb ff gezocht om hier over na te lezen maar vanwege mijn digibeetheid kon ik het niet vinden. wat was na de lange discussie de algemene gedachte over de stangkoppen???De discussie over stangkoppen is al wel eerder hier gevoerd, meen ik mij te herinneren.
Stangkoppen zijn voor stuurdempers en rem ankers
Stangkoppen zijn voor stuurdempers en rem ankers
Weer even een update en wat plaatjes van wat ik de afgelopen tijd heb gedaan. Een deel ervan heeft al op FB gestaan. Maar voor diegene die geen FB hebben en voor de rest ook ter lering en vermaak.
En mijn eigen Enigma 2 voorzien van een automatische afslag voor de knipperlichten, tot grote opluchting van Frau Enigma
Ik had al een knipperlichtautomaat en schakelaars van een BMW K100/K1100 geplaatst maar ik mistte nog het rij-signaal. Aangezien ik dit niet kan aftakken van mijn snelheidsmeter heb ik een aparte opnemer (naderingsensor) geplaatst op de achterste remschijf (foto). Uitgezocht wat voor signaal ik moet hebben (6 volt blokgolf) en dit gemaakt met een paar weerstanden. Het systeem werkt!
[afbeelding]
Weer even een update en wat plaatjes van wat ik de afgelopen tijd heb gedaan. Een deel ervan heeft al op FB gestaan. Maar voor diegene die geen FB hebben en voor de rest ook ter lering en vermaak.
Allereerst de Guzzi / Munro; eindresultaat.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]