Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Bij Enigma in produktie

Ik drukte een paar dagen geleden min of meer per ongeluk op dit topic. In een paar dagen 50 pagina's doorgelezen. Wat een prachtig werk! Zeer interessant om te lezen.

Voor de duidelijkheid, tot voor kort was een zijspan voor mij niet meer dan een bakje naast een motor. Ik weet nu wel beter. Er zit een hoop werk in en aan.

Ik blijf dit topic volgen, maar wel op twee wielen...
 
De belangstelling is gewekt, je gaat nog wel een keer om

Welkom!
 
Voor je alle bouwtopics die hier langs komen doorgelezen hebt ben je zelf ook bezig.
Hoe ik dat weet??
Als je jezelf kent ken je de halve wereld.
 
Laatst bewerkt:
Zo! Oma weer eens afgestoft. Weer wat foto's. Veel zijn al op FB geplaatst, maar ik wil jullie ze niet onthouden.

Voor de K1 van Frau Enigma een nieuw achterwiel gemaakt. 15" omdat er toch wat problemen waren met de 18" autoband om de originele achtervelg.

Naaf gedraaid, schijf laten snijden en strip erop gelast.


5,5J velg van een Opel eromheen, vastlassen, poedercoaten en klaar!
 
Verder ben ik ook al een tijdje bezig met een K1200GT. Aangezien deze een heel ander type voorvork heeft is er lang nagedacht over een andere. Na verschillende ideëen wordt het toch naaf besturing.

Allereerst een 15"Smart wiel achter. Stalen velgen, wens van de klant.


Gaat niet passen.....


Hulpframe in wording


Schokbreker vervanger en stuurpen gemaakt


Zó moet het komen


Hulpstuk gemaakt om het op de wiellagers slingervrij te kunnen afdraaien


Fusee in wording


Eindresultaat van de complete fusee



Remklauwen monteren


Eindresultaat
 
Laatst bewerkt:

Wordt dat wiel niet erg zwaar Roger of verkijk ik me daarop.
 
Je doet alsof het niets voorstelt het te maken