Bijna ongeluk: Remmen ineens geblokkeerd

RSN

Die hard MF'er
22 apr 2010
256
0
Hey all..

Ik heb net echt geluk gehad! Ik reed 80/90 en mijn voorremmen blokkeerden ineens. Gelukkig kwam ik gewoon goed tot stilstand en maakte ik geen salto met mijn motor. Kwam in één keer rook van mijn voorremmen, omdat ik in één keer stopte. De accu van mijn telefoon was ook leeg, kon dus ook niemand bellen en er reed gewoon helemaal niemand voorbij. Er reed alleen 1 auto voorbij, maar die had geen zin om te stoppen -O- .
Toen heb ik ff gewacht en na een tijdje probeerde ik hem vooruit te duwen en er kwam gelukkig weer beweging in. Toen heb ik hem in zijn eerste versnelling gezet en rustig naar huis gereden en net 3 straten voor mijn huis blokkeerde hij weer. Weer gewacht tot die afkoelde en heb ik hem niet meer gestart en gewoon naar huis geduwd.
Hoe zou dit komen? Ik heb gisteren er nieuwe remschijven op gemonteerd. Nou zei de vriend van mij die het monteerde dat mijn remblokken helemaal op waren. Hier zou ik vrijdag voor langs gaan. Vraag me niet waarom ik die niet gelijk had gekocht. Maar hoe zou het komen dat hij blokkeerde? Mijn theorie is dat mijn remschijven uitzetten, omdat ze warm werden en dat hij daarom blokkeerde. Komt het door mijn remschijven of doordat mijn remblokken bijna op zijn?
Ik heb een Suzuki GSX-R 750 K4.

Mijn nieuwe remschijven:
316577_274749075876090_100000229999717_1105187_325230793_n.jpg
 
Ben ik dan de enige die het verhaal niet geloofd? Blokkerende remmen bij 80/90 km/u, rook van de remmen, niet vallen, stil komen te staan zonder schade en toevallig een telefoon die leeg is? En dan ook nog ijskoud beweren het later nog een keertje te gaan proberen?
Dit is op zijn minst flink overdreven......... (bewust of onbewust).

Als het wel waar is, zorg je er dan wel voor dat je telefoon opgeladen is? Dat is een hele zorg minder......... :+


hahaha, mischien dan gelijk 112 onder je sneltoets instaleren :+
 
Ben ik dan de enige die het verhaal niet geloofd? Blokkerende remmen bij 80/90 km/u, rook van de remmen, niet vallen, stil komen te staan zonder schade en toevallig een telefoon die leeg is? En dan ook nog ijskoud beweren het later nog een keertje te gaan proberen?
Dit is op zijn minst flink overdreven......... (bewust of onbewust).

Als het wel waar is, zorg je er dan wel voor dat je telefoon opgeladen is? Dat is een hele zorg minder......... :+
Waarom the fuck zou ik er over moeten liegen B|
 
Laatst bewerkt:
Nou, zoals ik al eerder zei, vraag ik me wél af HOE "de fuck" je met een rokend stilstaand voorwiel van 90 km/h naar 0 km/h bent gekomen? Er zijn er al genoeg ( 90% van de mensen ) die op hun plaat gaan als ze op een zandweggetje met 15 km/h een blokkerend voorwiel hebben.
 
Waarom the fuck zou ik er over moeten liegen B| Sukkel



Volgens mij ben jij een snater van net 23 :r jaartjes oud die een persoon sukkel noemt die jouw vader had kunnen wezen, en die meer verstand van motorfietsen heeft dan jij ooit zal krijgen.
En de term sukkel lijkt mij bij jou een beetje als zelf reflectie.
Trouwens wel lekker makkelijk hoor om lekker anoniem te schelden en je te verschuilen achter een nickname.
Maar als je weer het gaat proberen informeer mij er even over dan kom ik kijken en neem ik mijn film camera mee, denk wel dat er leuke beelden zullen opleveren :W
 
Nou, zoals ik al eerder zei, vraag ik me wél af HOE "de fuck" je met een rokend stilstaand voorwiel van 90 km/h naar 0 km/h bent gekomen? Er zijn er al genoeg ( 90% van de mensen ) die op hun plaat gaan als ze op een zandweggetje met 15 km/h een blokkerend voorwiel hebben.
Motor kwam gelukkig niet in één keer tot stilstand.. Ik reed 90 en ik voelde de motor ineens afremmen. Voor ik me kon bedenken wat er aan de hand was remde hij steeds sneller af en stond ik ineens stil. Er kwam rook (van me remschijven denk ik) vandaan en er was geen beweging meer in te krijgen. Hij zat helemaal vast. Gelukkig was het 's nachts gebeurt, anders denk ik dat er iemand best hard tegen mij aan geknald was. Na een tijdje gewacht te hebben met de hoop dat er iemand voor bij reed, probeerde ik mijn motor te verplaatsen en hij ging gelukkig weer rollen. Dus ik ben gelijk op mijn motor gesprongen, in zijn 1e versnelling gezet en rustig naar huis gereden (30km/h). 3 straten voor ik thuis ben voel ik hem weer afremmen en sta ik gelijk stil. Ik heb toen weer gewacht tot de schijven afkoelde en heb hem van daar naar huis geduwd. Ik had die dag gewoon pech.. Motor met blokkerende remmen, telefoon met lege accu en ik liep mank door een sportblessure die ik zondag had opgelopen. Vandaar dat ik ook gefrustreerd raak als ik voor een leugenaar wordt uitgemaakt. Mijn excuses daarvoor.
Maar ik opende dit topic met de hoop dat er mensen zouden reageren die het zelf ook hebben meegemaakt of met de nodige ervaring/kennis en die met mij willen delen. Ik heb er niks aan als je mij vraagt waarom ik niet ben gevallen. Weet ik zelf ook niet?! Ben er ook blij om dat ik niet ben gevallen. Ik ben al blij dat ik niet de snelweg op ben gegaan en het zelfde probleem had bij een snelheid van 160+.
Dus als je je ervaring/kennis met mij wilt delen ben je van harte welkom. Dat is ook waar ik naar op zoek ben op dit forum, maar als je me uitgaat maken voor dingen. Daar heb ik niks aan. Hou het lekker voor je zelf.
 
Laatst bewerkt:
Grappig, maandag had ik exact hetzelfde. De ANWB heeft me naar huis gebracht.
Ik heb de remschijf en remblokken vervangen en de klauw schoon gemaakt. Bij mij is de oorzaak ook onbekend. Een maand terug zijn de blokken en remolie nog vervangen. Toch een beetje vuil nog misschien.
Heb je het na het vervangen te hebben en schoongemaakt te hebben weer gewoon kunnen rijden? Is die daarna nog gaan blokkeren?
 
heb je nou al de simpele dingen die hier opgenoemd zijn al gecontroleerd ?
zoals iemand die zei : te veel remvloeistof, das toch het eerste waar je naar kijkt in zo,n geval.

edit; niet om je af te zeiken,maar dit soort dingen kan voor iedereen leerzaam zijn
en vooral als de eventuele "oorzaak"ook nog gemeld wordt.
 
Laatst bewerkt:
Heb je het na het vervangen te hebben en schoongemaakt te hebben weer gewoon kunnen rijden? Is die daarna nog gaan blokkeren?

Ja hij remt nu weer als een tierelier, en alleen wanneer ik dat wil. Alles zag er goed uit verder. Beetje in de gaten houden dus... Vlak voordat hij heet liep, voelde de voorrem al een beetje 'strak' aan in mn hand. Volgende keer moet ik daar dus maar naar luisteren
 
Het enige dat logisch lijkt is teveel remvloeistof, daardoor lopen de remmen aan, die worden dan heet. De remvloeistof wordt dan ook heet maar kan maar één kant op uitzetten en dat is bij de remcilinders......
 
zonde van die nieuwe schijven om daar mee te rijden zonder gelijk nieuwe blokken te monteren.
mischien zijn je remzuigers smerig op de plaats waar ze gezeten hebben met de oude schijven en gaan ze net niet voldoende terug om "vrijloop"te hebben .
rempotje te vol zou kunnen maar lijkt me sterk, of de oude schijven moeten zo dun geweest zijn dat dat verschil net genoeg is om te veel remvloeistof erin te hebben nu.
heb je tussentijds wel eens bijgevult ? , dan zou dat kunnen .

hoe oud is de remvloeistof ?? mischien die ook maar vervangen.

edit ; mooie stripping *D

k vraag me echt af wat hier het probleem van is.
waarom zou je je blokken niet gewoon op rijden tot het einde?

ik persoonlijk zou de schijven pas vervangen als de blokken kaal zijn, dat wel
 
Laatst bewerkt:
Ja hij remt nu weer als een tierelier, en alleen wanneer ik dat wil. Alles zag er goed uit verder. Beetje in de gaten houden dus... Vlak voordat hij heet liep, voelde de voorrem al een beetje 'strak' aan in mn hand. Volgende keer moet ik daar dus maar naar luisteren

Pas je aub wel een beetje op ? , het feit dat hij nu weer remt zoals het hoort wilt nog lang niet zeggen dat het nu goed is..
Als je het hele euvel na een tijdje weer wat vergeten bent en je rijdt in een flauwe binnen bocht (vooral met regenachtig weer) , dan is het wel heel vervelend dat met een beetje pech de laatste letters die je leest DAF zijn.
Daarna mogen hulpverleners je van de grill afschrapen.
Het probleem is pas opgelost als de oorzaak is gevonden en gerepareerd is, niet eerder!!!
 
Laatst bewerkt:
Damn zeg RSN, ik maakte net hetzelfde mee op snelweg :X Precies hetzelfde wat jij hebt.

Bij kwam het omdat ik hem vanmiddag heb laten vallen, en toen was de motor op de remhevel gevallen, nieuwe erop gezet, maar wss heeft mijn hoofdremcilinder een klap gehad.

Dit niet dus, maar verkeerde remhendel.
 
Laatst bewerkt:
Jongens jongens toch :N let toch alsjeblieft op met jullie probeersels en zorg dat je zéker weet wat je doet en wáárom je dat doet, zoniet, blijf dan alsjeblieft met je vingers van je motor af -O-
Zelfs het simpel lijkend vervangen van een remheveltje kan gewoon je dood betekenen als je niet exact weet wat je doet en waarop je nog meer moet letten.
Ik kan er niet genoeg op hameren, die paar euro (of van mijn part een hele bak euro's) dat het meer kost als je naar een écht goede monteur gaat is het geld vaak gewoon wel waard.
Als je dood bent en je zou terug kunnen kijken realiseer je je pas dat je de rest van je leven zó veel geld had kunnen verdienen om die reparatie minimaal zo'n 10.000 keer uit te laten voeren.
Het laastste hemd heeft geen zakken, zorg dat het nog lang duurt voordat je 't moet dragen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan