Binnenband ?

botje

MF veteraan
8 jun 2002
2.344
0
OK ik zit met het probleem dat me achterband langzaam leegloopt. Niet erg en hij is toch aan vervanging toe volgende maand, voorlopig gewoon elke dag een beetje oppompen (al begint hij steeds sneller leeg te lopen). Nu kan dit natuurlijk zijn dat er een klein gaatje in de band zit, of dat er een klein deukje in de velg zit (het binnenwerk van het ventiel is reeds vervangen).

Nu binnen twee weken zal ik een nieuwe band leggen (BT020NT en 'k hoop dat deze langer zal meegaan dan die D208). Maar wat indien de band dan nog langzaam lost, dan is het een velgenprobleem natuurlijk. Indien blijkt dat het slechts iets kleins is zal ik de velg niet vervangen maar overweeg ik een binnenband te laten plaatsen.

Ik had graag van jullie gehoord wat jullie ervaring is met een binnenband, is het aan te raden of niet, is het gevaarlijk? Ik weet ook wel dat sommige motoren altijd een binnenband hebben maar wat is het nadeel ervan?
 
In principe kan je geen binnenband monteren op een velg die geschikt is voor tubless banden. De lucht die zich bevind tussen de buitenband en de binnenband kan nl. niet weg en zou voor problemen gaan zorgen, de banden gaan langs elkaar heen schuren en uiteindelijk raak de binnen lek(misschien wel een klapband).
En dat wil je niet mee maken als je op je motor rijdt. '(
 
kijk ff op de site van bridgestone. bij de BT020.
Binnenband kan niet.

Wak in je wiel betekent dat je hem moet vervangen. Helaas.
Aangezien je band steeds sneller leegloopt, lijkt het me een gat in je band (die steeds groter wordt). Dit zou bij een wak in je velg niet gebeuren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan