Bizarre staandehouding vanwege filerijden. Ben ik fout?

Als de desbetreffende agent dit topic zou lezen, heeft hij spijt als haren op zijn hoofd dat hij geen bekeuring heeft uitgeschreven.
 
Als de desbetreffende agent dit topic zou lezen, heeft hij spijt als haren op zijn hoofd dat hij geen bekeuring heeft uitgeschreven.
Ik heb op het moment zelve duidelijk gemaakt aan de agent dat ik het totaal met hem oneens ben, beetje raar als hij dan nog achteraf spijt heeft. Ik heb naar eer en geweten gehandeld en niets fout gedaan. Het feit dat de agent uiteindelijk afdroop zonder een bekeuring uit te schrijven sterkt mij alleen in die gedachte.

Achteraf gezien was het wellicht beter geweest als de agent toch een bekeuring uitgeschreven had, dan was daar uiteindelijk een rechterlijke uitspraak over gekomen en daarmee duidelijkheid voor alle motorrijders in Nederland ongeacht of dit in mijn voor- of nadeel was geëindigd.

Ik heb volledig in lijn met de wet, en met de richtlijn samenspel in de file (welke geen snelheidsmaximum stelt) gehandeld.

En voor de persoon die stelde dat ik er niets van heb geleerd, in tegendeel. Van deze staandehouding heb ik geleerd:
1: Je mag met alarmlichten door de file rijden.
2: Filerijden is illegaal in Nederland, en wordt slechts gedoogd.
3: Bij snelheden boven de 30 km/u is er wettelijk geen sprake van een file.

Als ik ooit nog een keer theorieexamen over moet doen zal ik dat zeker onthouden! |(
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op het moment zelve duidelijk gemaakt aan de agent dat ik het totaal met hem oneens ben, beetje raar als hij dan nog achteraf spijt heeft. Ik heb naar eer en geweten gehandeld en niets fout gedaan. Het feit dat de agent uiteindelijk afdroop zonder een bekeuring uit te schrijven sterkt mij alleen in die gedachte.

Achteraf gezien was het wellicht beter geweest als de agent toch een bekeuring uitgeschreven had, dan was daar uiteindelijk een rechterlijke uitspraak over gekomen en daarmee duidelijkheid voor alle motorrijders in Nederland ongeacht of dit in mijn voor- of nadeel was geëindigd.

Ik heb volledig in lijn met de wet, en met de richtlijn samenspel in de file (welke geen snelheidsmaximum stelt) gehandeld.

En voor de persoon die stelde dat ik er niets van heb geleerd, in tegendeel. Van deze staandehouding heb ik geleerd:
1: Je mag met alarmlichten door de file rijden.
2: Filerijden is illegaal in Nederland, en wordt slechts gedoogd.
3: Bij snelheden boven de 30 km/u is er wettelijk geen sprake van een file.

Als ik ooit nog een keer theorieexamen over moet doen zal ik dat zeker onthouden! |(

Zet het van je af. Je bent echt niet de eerste die een dergelijke waarschuwing krijgt. En zeker niet de laatste. Heb dit zelf in een ver verleden ook gehad. Maar ik ga er geen topic aan besteden. Het is de moeite niet waard. Leer ervan. Haal geen agent in of let op als je agenten ziet rijden, dan is er niets aan de hand. Fijn weekend ;)
 
Laatst bewerkt:
Je kan het zo vaak herhalen als je wil om het voor jezelf te proberen recht te lullen.
Maar, als er niks mis was met je rijgedrag was je niet staandegehouden. Meneer agent heeft wel wat beters te doen dan zinloze discussies aangaan.

Overigens vind ik het door zulk gejammer jammer dat er vrij vaak waarschuwingen worden gegeven ipv bekeuringen.
Het is vrij duidelijk dat je er geen reet hebt geleerd.
Niet dat je dat wel had gedaan van een prent waarschijnlijk maar dan had je iig een bijdrage geleverd aan wat nieuw asfalt.
Bah, engnek :r
 
"Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria."
 
Als de desbetreffende agent dit topic zou lezen, heeft hij spijt als haren op zijn hoofd dat hij geen bekeuring heeft uitgeschreven.
Of hij gaat eens de verkeersregels doornemen. Lijkt me veel verstandiger.
 
Af en toe lees ik dit forum om te zien wat andere motorrijders nou meemaken maar heb nooit de behoefte om mee te praten, maar heb vandaag zo iets bizars meegemaakt dat ik er toch een draadje aan ga besteden.

Vrijwel direct kwam de agent achter mij aan en ik zag in mijn spiegels dat hij het "politie volgen" scherm voorop aan had gedaan, ik heb hem laten passeren en ben hem vervolgens gevolgd naar een pompstation.

Dit is inderdaad het meest bizarre dat ik deze maand gelezen heb.

Een politiemotor met een bord "Politie volgen" aan de voorzijde.

Nog nooit gezien. Ook de eerste keer dat ik er zelfs maar van hoor, op deze 1 april 2017 ?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op het moment zelve duidelijk gemaakt aan de agent dat ik het totaal met hem oneens ben, beetje raar als hij dan nog achteraf spijt heeft. Ik heb naar eer en geweten gehandeld en niets fout gedaan. Het feit dat de agent uiteindelijk afdroop zonder een bekeuring uit te schrijven sterkt mij alleen in die gedachte.

Achteraf gezien was het wellicht beter geweest als de agent toch een bekeuring uitgeschreven had, dan was daar uiteindelijk een rechterlijke uitspraak over gekomen en daarmee duidelijkheid voor alle motorrijders in Nederland ongeacht of dit in mijn voor- of nadeel was geëindigd.

Ik heb volledig in lijn met de wet, en met de richtlijn samenspel in de file (welke geen snelheidsmaximum stelt) gehandeld.

En voor de persoon die stelde dat ik er niets van heb geleerd, in tegendeel. Van deze staandehouding heb ik geleerd:
1: Je mag met alarmlichten door de file rijden.
2: Filerijden is illegaal in Nederland, en wordt slechts gedoogd.
3: Bij snelheden boven de 30 km/u is er wettelijk geen sprake van een file.

Als ik ooit nog een keer theorieexamen over moet doen zal ik dat zeker onthouden! |(

Uiteindelijk had je gewoon een art 5 WVW kunnen krijgen. Dan was heel deze discussie niet nodig geweest.
En had ie willen overdrijven dan had ie ook je rijbewijs kunnen invorderen en er wellicht nog een EMG aan vast kunnen knopen.

De reden dat de motoragent zelf met weinig snelheidsverschil tussen de file doorrijdt zal waarschijnlijk zijn dat ie dan rustig de auto's in kan kijken en kan zien wat de bestuurder aan het doen is. Scheren, make-up, bellen, whatsapp, enz enz.
 
Dit is inderdaad het meest bizarre dat ik deze maand gelezen heb.

Een politiemotor met een bord "Politie volgen" aan de voorzijde.

Nog nooit gezien.
Als ik naar deze afbeeldingen kijk: http://www.alblasserdamsnieuws.nl/wordpress/wp-content/uploads/2010/06/politie-politiemotor.jpg en https://magazines.defensie.nl/binar...014/06/kmar-motor-fotos/kmar-motor-header.jpg

Kan ik toch duidelijk zien dat er aan de voorkant een digitaal bord zit.

Of bedoel je specifiek de tekst 'volgen'? :?
 
Als ik naar deze afbeeldingen kijk: http://www.alblasserdamsnieuws.nl/wordpress/wp-content/uploads/2010/06/politie-politiemotor.jpg en https://magazines.defensie.nl/binar...014/06/kmar-motor-fotos/kmar-motor-header.jpg

Kan ik toch duidelijk zien dat er aan de voorkant een digitaal bord zit.

Of bedoel je specifiek de tekst 'volgen'? :?



En op al deze dan ?

full








De stopbordjes zitten daar aan de binnenkant van t windscherm net boven de sticker politie.
( Die afgeronde sticker zit er normaal gesproken niet, dat was alleen voor die dag tijdens het begeleiden van een wielerwedstrijd. )

Maar de tekst "Volgen" bestaat niet aan de voorkant :P Zou ook een beetje raar zijn, toch ?
 
Laatst bewerkt:
En op al deze dan ?

[afbeelding]







De stopbordjes zitten daar aan de binnenkant van t windscherm net boven de sticker politie.
( Die afgeronde sticker zit er normaal gesproken niet, dat was alleen voor die dag tijdens het begeleiden van een wielerwedstrijd. )

Maar de tekst "Volgen" bestaat niet aan de voorkant :P Zou ook een beetje raar zijn, toch ?

Duidelijk aan de voorkant:

Screenshot_2015-03-23-14-44-00.png


Maar dan ga je dadelijk natuurlijk beweren dat je collega hier verkeerd om op de motor zit?
 
En op al deze dan ?

[afbeelding]







De stopbordjes zitten daar aan de binnenkant van t windscherm net boven de sticker politie.
( Die afgeronde sticker zit er normaal gesproken niet, dat was alleen voor die dag tijdens het begeleiden van een wielerwedstrijd. )

Maar de tekst "Volgen" bestaat niet aan de voorkant :P Zou ook een beetje raar zijn, toch ?
Door die veel te strakke broekjes zouden ze anders niet goed kunnen zien dat het een politiemotor was? :P
 
Door die veel te strakke broekjes zouden ze anders niet goed kunnen zien dat het een politiemotor was? :P

Neuhj... maar er rijden dan zomaar 50/60 motoren die er allemaal hetzelfde uitzien.
Als ludiek extraatje hebben ook de bestuurders allemaal hetzelfde motorpak en zelfs dezelfde helm op !!

Er is dus, zeker vanaf de voorkant, niet echt te zien welke motorrijder waar rijdt.
Soms wil je als commandant een bepaalde motorrijder op een andere positie laten gaan rijden.
Op die extra sticker staat dan domweg gewoon een cijfer, dat cijfer is ook je roepnummer voor die dag ;)





Duidelijk aan de voorkant:

[afbeelding]

Maar dan ga je dadelijk natuurlijk beweren dat je collega hier verkeerd om op de motor zit?

Dat is Tim.
Tim Trom, die zit altijd zo op z'n motor. Genetische afwijking, erfelijke factor, heeft ie van z'n opa, Dik.
 
Laatst bewerkt:
Door die veel te strakke broekjes zouden ze anders niet goed kunnen zien dat het een politiemotor was? :P
Ik was eens in Antwerpen in de buurt van het MAS op een zaterdagavond. En daar liepen toen zeer veel mannen hand in hand in zulke strakke lederen pakjes. Een soort van meeting geweest denk ik. Sommigen met enkele diamantjes strategisch op het kruis van de lederen broek geplaatst.
 
Dat is Tim.
Tim Trom, die zit altijd zo op z'n motor. Genetische afwijking, erfelijke factor, heeft ie van z'n opa, Dik.

_O-

Dat krijg je ook vanzelf met al die randdebielen op de weg die je dagelijks toe moet spreken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan