TedLasso46
Auribus teneo lupum.
- 21 nov 2007
- 32.094
- 63.369
GekkigheidNeuhj... maar er rijden dan zomaar 50/60 motoren die er allemaal hetzelfde uitzien.
Als ludiek extraatje hebben ook de bestuurders allemaal hetzelfde motorpak en zelfs dezelfde helm op !!
Er is dus, zeker vanaf de voorkant, niet echt te zien welke motorrijder waar rijdt.
Soms wil je als commandant een bepaalde motorrijder op een andere positie laten gaan rijden.
Op die extra sticker staat dan domweg gewoon een cijfer, dat cijfer is ook je roepnummer voor die dag
De definitie van file vloeit voort uit uitspraken rechtbanken. Even heel kort door de bocht:
Een rijtje van minimaal 4 voertuigen
Die langzamer rijden dan de max toegestane snelheid
Astublief...
En dat staat waar?
Een file is niet gedefinieerd hè.
Ik ben het wel eens met je, maar volgens mij is dat meer "gezond verstand" dan officieel geregeld.
De Hoge Raad staat hoger als de rechtbank en die houdt een andere definitie aan (httpDe definitie van file vloeit voort uit uitspraken rechtbanken. Even heel kort door de bocht:
Een rijtje van minimaal 4 voertuigen
Die langzamer rijden dan de max toegestane snelheid
Astublief...
Maw: verkeer dat 100 rijdt in de 130 rijdt niet erg langzaam voor de weg, en is dus geen file.
Normaal gaan ze irritant in aanwezig zijn in je spiegels(Dit is inderdaad het meest bizarre dat ik deze maand gelezen heb.
Een politiemotor met een bord "Politie volgen" aan de voorzijde.
Nog nooit gezien. Ook de eerste keer dat ik er zelfs maar van hoor, op deze 1 april 2017 ?
En bij een groene stoplicht niet?Dit is precies wat mijn rijschoolinstructeur mij 13 jaar geleden vertelde.
Tegelijkertijd zei hij met een knipoog: 'Dus bij elk rood stoplicht heb je in principe file.'
En bij een groene stoplicht niet?
Als je er al 2x voor bent staande gehouden zou ik toch eens wat zelfreflectie proberen.
Dank allen voor de reacties. Ik denk dat er enige misverstanden bestaan.
Ten eerste, rechts inhalen in de file is toegestaan en de agent heeft dit verder niet ter sprake gebracht.
Ten tweede ben ik bekend met de gedragscode, maar deze heeft wettelijk geen enkele betekenis.
Ten derde zie ik veel mensen over artikel 5 praten. Het is niet zo dat ik als een maloot met 60 door een stil staande file ben gereden. De file reed 50 km/u en ik reed daar rustig met zo'n 60 km/u doorheen (dus 10 km/u verschil). De op dat moment geldende maximum snelheid was 70. Ik zie niet in hoe dit gevaarlijk of hinderlijk rijgedrag betreft. Gaan jullie echt met 50 km/u in een voortsukkelend treintje rijden tussen de appende en bellende automobilisten? Dat is vragen om een kop-staart botsing. Ik zou zeggen dat juist daar het echte gevaar zit.
maar ook dit is niet ter sprake gekomen. Waar het de agent om ging is dat volgens hem bij snelheden boven de 30km/u er geen file is, en DAAROM was wat ik deed verboden.
In Nederland hanteert Rijkswaterstaat voor de verkeersinformatie de definitie dat een file een verzamelbegrip is van drie soorten stagnerend verkeer:
- langzaam rijdend verkeer: verkeer dat over ten minste 2 kilometer nergens sneller rijdt dan 50 km/h, maar doorgaans wel sneller dan 25 km/h
- stilstaand verkeer: verkeer dat over ten minste 2 kilometer vrijwel overal minder dan 25 km/h rijdt
- langzaam rijdend tot stilstaand verkeer: langzaam rijdend verkeer over veelal wat grotere lengte met hierin op sommige stukken stilstaand verkeer.
Zo bezien was je wel degelijk strafbaar, want als de meute 50 reed en jij dus harder, was je niet meer met file-rijden bezig.
En, sinds wanneer hebben definities van Rijkswaterstaat iets te maken met het al dan niet strafbaar zijn?In Nederland hanteert Rijkswaterstaat voor de verkeersinformatie de definitie dat een file een verzamelbegrip is van drie soorten stagnerend verkeer:
- langzaam rijdend verkeer: verkeer dat over ten minste 2 kilometer nergens sneller rijdt dan 50 km/h, maar doorgaans wel sneller dan 25 km/h
- stilstaand verkeer: verkeer dat over ten minste 2 kilometer vrijwel overal minder dan 25 km/h rijdt
- langzaam rijdend tot stilstaand verkeer: langzaam rijdend verkeer over veelal wat grotere lengte met hierin op sommige stukken stilstaand verkeer.
Zo bezien was je wel degelijk strafbaar, want als de meute 50 reed en jij dus harder, was je niet meer met file-rijden bezig.
Jawel. Als dat verkeer 100 rijdt omdat het niet harder kan vanwege het andere verkeer, en niet omdat de bestuurders niet harder willen, dan is dat een file, volgens genoemde uitspraak.
Dat is jouw interpretatie.Ik lees het toch anders:
het zich langzaam voortbewegen van een gewone file als - gematigd - snel, maar gerelateerd aan de ter plaatse geldende maximumsnelheid als langzaam zal moeten worden gekwalificeerd.
Maw: 50 in de 130 is langzaam, maar 100 in de 130 is niet bepaald langzaam gerelateerd aan de maximale snelheid.
Substantieel dus langzaam? Of nog steeds snel maar minder snel als toegestaan?
Krijg je als je mgg zonder toezicht op MF laatAangezien de TS zich aangemeld heeft en maar 1 x op M-F is geweest...en ook alleen die ene dag 1 april... en dan direct dit verhaal zo neergooit terwijl er toch echt rare foutjes in staan die niet overeen komen met de werkelijk zoals gebruikelijk bij politieoptredens heb ik het idee dat we hier met een kloon te maken hebben
Nahja, er is wel genoeg losgekomen om over verder te kletsen, blijkt wel
Krijg je als je mgg zonder toezicht op MF laat
Dat zou ik ook zeggen.die doet zoiets veel subtieler en laat minder sporen na