Blade straatvechter (nog 1 erbij)

GiePilaar

Die hard MF'er
10 jun 2005
648
90
Denderhoutem
Facebook
Hoi,

Men naam is Bram, en ik heb een CBR900 van '98 gekocht in niet zo nette staat voor om te bouwen naar een streetfighter. Ik weet dat ik er niet echt orgineel mee ben, maar ik ben een Honda-man, dus dit was voor mij de logische keuze :+
Ik houd me vooral bezig met supermotard en cross, maar miste toch iets voor op de baan me te amuseren. Ik heb nog een CBR1000RR4 gehad, maar dit was niks voor mij, en heb die wegens omstandigheden moeten verkopen. Ik had meer zin in een soort speelse naked, vandaar men keuze voor een streetfighter
De blade staat nu nog bij men dealer voor een check-up te krijgen (olie, bougies, kleppen,...), nadien gaat de ombouw beginnen. Ik heb net een huis gekocht, dus de ombouw gaat zo cheap mogelijk zijn :o

Ik zal wat foto's maken van zodra ik men motor terug heb, maar het gaat om zo'n model/kleurstelling:

2s96umv.jpg


Voorlopig is het de bedoeling om de kuipen eraf te slopen, en een ander stuur en koplamp te monteren, en ze zo even mee te rijden.
Later zou ik er graag een kont van een CBR1000RR (04-07) opzetten, ik heb nl nog zo 1 liggen, en een uitlaat onder de kont te monteren, een bellypan te monteren, en alles te spuiten. Maar dat is toekomstmuziek.

Ik heb men kroonplaat al aangepast om er een streetfighterstuur op te monteren, maar zit nu wat in de knoei met de gas en koppelingskabel. Men dealer zegt dat een gashendel wel zelf te maken is, maar dat een koppelingskabel niet mogelijk is omdat een zelf gemaakte nooit echt stevig is, en daar wel wat krachten op komen. We hebben zen boeken zitten uitpluizen, en daar staan wel andere in, maar er staat nooit een maat bij. Weet hier iemand daar mss een oplossing voor? Vb een kabel van een CB900 die toevallig zou passen? In het wilde weg bestellen, en dan met een kabel zitten die niet past zie ik niet echt zitten.

En de electronica word onder de tank verborgen neem ik aan? De motor staat bij de dealer, dus ik kan niet nakijken of er genoeg plek is.

Als er nog tips zijn man men die me altijd laten weten :P
 
Laatst bewerkt:
Welkom hier.
Weet niet waarom je een andere gas of koppelingskabel nodig heb op die van mij heb ik gewoon de originele gebruikt en dat ging prima.
Electronica kan je voorin verstoppen, voor je luchtfilter zit een mooie opening van je frame.
 
Kijk.....weer een blade:

Kijk ff in m'n topic, dit verklaart een hoop wat betreft de kont van een CBR1000RR van 04- 07.

Dusss in "´94 Blade"

Koppelings kabel: kawasaki eliminator (ff uit mijn hoofd.... ;) )
Deze past perfect op de blade.

Verder......veel foto's plaatsen... :W
 
Welkom hier.
Weet niet waarom je een andere gas of koppelingskabel nodig heb op die van mij heb ik gewoon de originele gebruikt en dat ging prima.
Electronica kan je voorin verstoppen, voor je luchtfilter zit een mooie opening van je frame.
Ik dacht ook dat de kabels te kort zouden zijn en vervangen moesten worden door langere exemplaren...
 
@Dusss: Ik had uw topic al volledig doorlezen ;) Mooi werk!
@ de rest: THX voor de tips ik zal proberen vele foto's te nemen, maar het tempo gaat laag liggen door de verbouwing ;(

Ik ben Belg BTW, dus mijn excuses als men taal voor jullie niet al te duidelijk is :+ ;) :$
 
@Dusss: Ik had uw topic al volledig doorlezen ;) Mooi werk!
@ de rest: THX voor de tips ik zal proberen vele foto's te nemen, maar het tempo gaat laag liggen door de verbouwing ;(

Ik ben Belg BTW, dus mijn excuses als men taal voor jullie niet al te duidelijk is :+ ;) :$

_O-

alwel manneke we begrijpen je wel :W
 
De werken aan de motor zijn spijtig genoeg niet veel opgeschoten (zal voor deze winter zijn), maar er zijn wel al wat nodige onderdelen aanwezig('12 Firebladekont, CB1000R koplamp, en de bellypan is besteld), foto's volgen later 8-)
Ik ga 1 dezer op men avondschool lassen een ander subframe maken voor de kont mooi te doen passen.

Ik vroeg me af welke kilometerteller het beste gebuikt word die nog wat betaalbaar is? De orignele is nl wat te groot :+
 
THX, de prijs valt ook nog goed mee ;)
Is die makkelijk aan te sluiten? Op dat vlak ben ik nogal een sukkelaar 8-) :o :)
 
Beste de kabels en zekeringen heb ik voor mijn luchtfilter gestoken plaats zat zoals ze hier al gezegd hebben. Veel plezier met het project.
full
 
Haha, hier blijkbaar ook, ik hang tegenwoordig aan de dafalgan :P .
De bouw is een maand of 6 achteruit geschoven. Een klein ongevalletje gehad op de Superbiker Mettet. Pols gebroken en gebarsten, en de meniscus gescheurd, en men kruisbanden zouden ook geraakt zijn B|
Dus ik be heeel veel tijd om ideeen op te doen :+
 
Haha, hier blijkbaar ook, ik hang tegenwoordig aan de dafalgan :P .
De bouw is een maand of 6 achteruit geschoven. Een klein ongevalletje gehad op de Superbiker Mettet. Pols gebroken en gebarsten, en de meniscus gescheurd, en men kruisbanden zouden ook geraakt zijn B|
Dus ik be heeel veel tijd om ideeen op te doen :+
Daar heb je geen pillen voor :N
Beterschap :W
 
Dank u :P
En nee, er bestaan geen pillen voor, wel pillen waardoor je er helemaal niets meer van voelt :+

Net wat onderdelen binnen gekregen, maar de camera is aan het opladen, dus foto's volgen morgen.
CBR1000RR '10 racekont
CB1000R koplamp
CB1000R stadslicht
CB1000RR '07 voorspatbord

Voorlopig zoek ik nog het kuipje dat op de koplamp hoort, weet iemand toevallig iets liggen?
 
goed gesoldeerde kabel is sterk zat. Zou een andere motorzaak zoeken.
 
Eindelijk eens wat foto's van de motor zelf. andere remleidingen zijn gestoken, en de koppelingskabel is besteld maar is nog altijd niet binnen :/

Hij heeft ondertussen nieuwe olie en oliefilter, nieuwe remblokken voor en achteraan en een nieuwe battery gekregen

Hij staat wel wat stoffig door de werken die er geweest zijn in de garage :o

im5js5.jpg


izoswg.jpg


De fatbar, raisers en zelf aangepaste kroonplaat :P

2m43bjt.jpg


De spare parts :+

vmqg7m.jpg


28clvz4.jpg


En als laatste een nieuwe bellypan :)

2j9jb6.jpg


En nu maar wachten tot ik met men pols iets kan doen om alles te monteren :P



Nog enkele vraagjes.

-Omdat er met het rechte stuur minder gewicht op het voorwiel komt van de berijder, is het dan een goed idee om de voorvork wat door de kroonplaat te lagen zakken? Of is dit votal niet nodig?

-Ik zou binnekort ook een nieuwe ketting en tandwielset steken. Zou ik de orginele vertanding nemen, of een iets kortere om hem wat speelser te maken (een tandje of 2 groter achteraan), of word hij dan te bruut?
 
Laatst bewerkt:
Die blade van mij staat er net zo stoffig bij, eigenlijk jeuken mijn handjes iedere keer om 'm weer schoon te maken, maar dat gaat daar ook geen zin hebben... :N

Bellypan heb ik ook, staat best wel sexy :9
GroteFoto-MACKOWA6.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan