midlifeduc
Rookie
Ik ben de eigenaar van een 1992 Duc 900 SS.
Nu zat er op mijn achterbrug geen kettingbeschermer, maar het schroefje zat er wel.
Dus dacht ik, even netjes maken en eentje bestellen van een sloopmotor.
Die is binnen.
Maar, mja ga ik schroeven blijkt dat de schroef beide kanten op draaide maar niet omhoog of naar beneden kwam (zit er zichtbaar verkeerd/slecht ingedraaid), weet ik meteen waarom de vorige eigenaar van de fiets geen kettingbeschermer meer op de achterbrug had zitten.
Ik had de indruk dat er een rondel onder het boutje zat. Wat gaan wrikken met een een tang op de bout, kwam iets losser te zitten, maar na zoekwerk kom ik er dus achter dat dit geen rondel is , maar dat het boutje vast zit in een blindklinkmoer.
Deze terug proberen vastzetten heeft geen zin (boutje zit niet recht in de moer, dus schroefdraad is sowieso stuk).
De blindklinkmoer en bout moeten dus uit de achterbrug gehaald worden om er een nieuw blindklinkmoer te kunnen inzetten.
Hoe ga ik daarvoor het best te werk ? De restanten die in de achterbrug vallen bij eventueel uitboren, mja die liggen er voorgoed in en krijg ik er nooit meer uit.
Ik zoek dus een methode om dit zoveel als mogelijk te vermijden en de bout en blindklinkmoer zo vlot als mogelijk te verwijderen.
Alle tips zijn welkom.
Nu zat er op mijn achterbrug geen kettingbeschermer, maar het schroefje zat er wel.
Dus dacht ik, even netjes maken en eentje bestellen van een sloopmotor.
Die is binnen.
Maar, mja ga ik schroeven blijkt dat de schroef beide kanten op draaide maar niet omhoog of naar beneden kwam (zit er zichtbaar verkeerd/slecht ingedraaid), weet ik meteen waarom de vorige eigenaar van de fiets geen kettingbeschermer meer op de achterbrug had zitten.
Ik had de indruk dat er een rondel onder het boutje zat. Wat gaan wrikken met een een tang op de bout, kwam iets losser te zitten, maar na zoekwerk kom ik er dus achter dat dit geen rondel is , maar dat het boutje vast zit in een blindklinkmoer.
Deze terug proberen vastzetten heeft geen zin (boutje zit niet recht in de moer, dus schroefdraad is sowieso stuk).
De blindklinkmoer en bout moeten dus uit de achterbrug gehaald worden om er een nieuw blindklinkmoer te kunnen inzetten.
Hoe ga ik daarvoor het best te werk ? De restanten die in de achterbrug vallen bij eventueel uitboren, mja die liggen er voorgoed in en krijg ik er nooit meer uit.
Ik zoek dus een methode om dit zoveel als mogelijk te vermijden en de bout en blindklinkmoer zo vlot als mogelijk te verwijderen.
Alle tips zijn welkom.