Ik kan hopenlijk met een weekje toch echt eindelijk eens mijn blok gaan uitproberen
Het gaat op een '97 ZX6R blok dat 10.000km zou hebben gelopen.
Ik weet het niet helemaal zeker, maar ik denk dat hij al een paar jaartjes niet heef gelopen. In het ergste geval sinds 98 niet meer Het kan ook zijn dat de motor ruim een jaar geleden een keer gestart is om te testen oid, maar dan heeft hij nooguit een paar minuten gelopen.
Er zat nog olie in toen ik het blok kreeg. Dit heb ik er natuurlijk direct uit gehaald. Verder heb ik het olie filter er uit gehaald en even open gezaagd, geen metaal schilvers kunnen vinden oid. Ook het klepdeksel er even afgehaald, zag er allemaal als nieuw uit voor zover ik kon zien. Verder was ik ook nog even van plan om dat onderste deel van de carter er af te schoeven en daar even op metaal stukjes te controleren en de boel ff schoon te maken. Verder vervang ik de bougies direct even voor iridium exemplaren. Daarna natuurlijk even nieuwe olie, een nieuw oliefilter, en koelvloeistof.
Verder komen er ZX6R carbs op (ik denk dezelfde als orgineel op het blok zaten, dus daar moet misschien ook wat mee gedaan worden???), een '97 CDI, ZXR400 bobines en geen luchtfilter, maar tijdenlijk een paar panty's over de inlaten.
Nu vroeg ik mij of er nog andere dingen waren die ik kon doen om alles zo goed mogenlijk te laten verlopen. Iemand tips?
Het gaat op een '97 ZX6R blok dat 10.000km zou hebben gelopen.
Ik weet het niet helemaal zeker, maar ik denk dat hij al een paar jaartjes niet heef gelopen. In het ergste geval sinds 98 niet meer Het kan ook zijn dat de motor ruim een jaar geleden een keer gestart is om te testen oid, maar dan heeft hij nooguit een paar minuten gelopen.
Er zat nog olie in toen ik het blok kreeg. Dit heb ik er natuurlijk direct uit gehaald. Verder heb ik het olie filter er uit gehaald en even open gezaagd, geen metaal schilvers kunnen vinden oid. Ook het klepdeksel er even afgehaald, zag er allemaal als nieuw uit voor zover ik kon zien. Verder was ik ook nog even van plan om dat onderste deel van de carter er af te schoeven en daar even op metaal stukjes te controleren en de boel ff schoon te maken. Verder vervang ik de bougies direct even voor iridium exemplaren. Daarna natuurlijk even nieuwe olie, een nieuw oliefilter, en koelvloeistof.
Verder komen er ZX6R carbs op (ik denk dezelfde als orgineel op het blok zaten, dus daar moet misschien ook wat mee gedaan worden???), een '97 CDI, ZXR400 bobines en geen luchtfilter, maar tijdenlijk een paar panty's over de inlaten.
Nu vroeg ik mij of er nog andere dingen waren die ik kon doen om alles zo goed mogenlijk te laten verlopen. Iemand tips?