Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Blok zit vast na val, oorzaken?

Arjennn

MF'er
12 jun 2011
43
0
Goedemiddag allen,

Ik heb gisteravond een schuivertje gemaakt met mijn VFR750F uit '95
Uit een bocht gaf ik gas bij, waarna vervolgens op een of andere manier de motor onder me uit gegleden is. Toen ik bij mijn motor arriveerde, was deze uit zichzelf uit gevallen.
Na even een peukje gerookt te hebben, de motor rechtop gezet, en vervolgens iets later proberen te starten.
Maar dat deed ie niet...
Alle elektra werkt, en zodra ik wil starten hoor je dat de startmotor wil draaien, maar niet doordraait.
Vervolgens hebben we (pa&ik) de motor proberen aan te duwen in zowel de 2e en 3e versnelling. Hierbij bleef het wiel geblokkeerd. In de vrij kan ik de motor gewoon verplaatsen.

Heeft iemand enig idee wat hiermee aan de hand zou kunnen zijn? We denken zelf olie in de cilinderhuiz(en), maar weten dit niet zeker.
Of is het ook mogelijk dat de motor vast is gelopen door te weinig olie? (olie zit ruim op de peilstok)

Alvast hartelijk bedankt voor jullie reacties,

Arjennn
 
Kun je hem in zijn 3 wel een stukje achteruit duwen? Of staat ie dan ook muurvast?

Als dat met die bougies niet werkt dan zou ik het dynamo deksel er af halen en dan met een ringsleutel de krukas proberen te draaien. Rustig beide kanten op proberen. Volgens mij draait een VFR blok als ie loopt tegen de klok in.
 
Laatst bewerkt:
HIJ DOET HET WEER:D:D:D
Was waarschijnlijk olie in cilinders gelopen. Bougies eraf gehaald, krukas met de klok mee gedraaid, we hoorden het pruttelen.
vervolgens bougies er weer in, nieuwe verse olie voor de zekerheid, accu leeg gestart, en nou doet ie het weer:D:D
Verder alleen een blauwe plek, en beetje spierpijn, niks ernstigs aan over gehouden.
En nu de kuipschade voor elkaar krijgen
 

Kuipschade krijgen is niet moeilijk.
Voorkomen of herstellen wel
 
Haha, foutje

Maar rechts zijn alle kuipen beschadigd.. Waarvan ik er 1 met een beetje schuren en nieuw laagje lak kan repareren. En voor de andere 3 moeten helaas nieuwe komen.
Verder is er van het spatbord voor een heel klein stukje afgebroken. Hier moet ik nog even kijken hoe ik dat ga doen.
En dan zijn er nog de verdere uitstekende delen, een nieuwe spiegel, een ophangpunt voor de uitlaat, rempedaal, en die knop aan het stuur.
De uitlaat heeft ook een kleine kras, maar was als half van plan om open demper te gaan halen, en nu wordt dut gewoon gedaan.

Heeft iemand nog tips voor goede kuipdelen? Mag van mij best imitatie zijn, zolang ze maar netjes passen.
 
Dat valt dus vies tegen.
generatie 1 is inderdaad zat kuipwerk voor te krijgen, generatie 2 (bijna) niks.

Ik heb het dan niet over Ebay, daar ben ik helaas niet thuis in maarop de diverse Nederlandse sites vind je weinig.
 
Even Aasgieren

Welke delen zijn er echt stuk??
Ben namelijk op dit moment bezig met een RC36-2 van een maat van me.
De zijkap (waar de roosters inzitten) ga ik herstellen (1 oog uitgebroken).
De kap erboven (met het knipperlicht er in) moet ik herstellen omdat ie niet te vinden is voor een knappe prijs binnen NL.
Deze kap is in 4 stukken waarvan 1 deel ontbreekt.
Nu kan ik dit zelf maken maaaaar een donor is makkelijker
Indien deze kap bij jou niet te herstellen is wil ik jou schadekap wel overnemen zodat ik er van 2, 1 kan maken.

PM en mail adres staan in m'n profiel
 
Geef je groot gelijk, maar helaas zijn die prijzen voor mij ook te hoog.
We gaan ze zelf proberen te maken. Mocht dat niet lukken neem ik wel contact op