Bluetooth Headsets

Omdat ik nog veel vragen/topics voorbij zag komen op MF gooi ik deze er toch nog eens in.

deze kwam ik tegen welk wellicht interessant kan zijn. *O*

Link
Dat is een prima apparaat! Heb hem al bijna een jaar en met veel plezier!
Heb je daar ook twee van? Werkt dat een beetje als intercom? Switcht hij automatisch met muziek/voice/gps? Kun je ook pairen in multichat met andere (chinese) merken?

deze leek me ook wel interessant.. Klein en nfc voor makkelijk pairen met mn nexus5..

Maar al die chinese 'merknamen' lijken allemaal op mekaar..
 
Laatst bewerkt:
Heb je daar ook twee van? Werkt dat een beetje als intercom? Switcht hij automatisch met muziek/voice/gps? Kun je ook pairen in multichat met andere (chinese) merken?

deze leek me ook wel interessant.. Klein en nfc voor makkelijk pairen met mn nexus5..

Maar al die chinese 'merknamen' lijken allemaal op mekaar..

De link bestaat uit twee apparaten. Met een max bereik van 1000 m.
Hij switch auto van muziek naar telefoon wanneer je gebeld wordt en vs.
 
Weet iemand hoe goed die chinese intercom dingetjes het doen met jethelmen? Ik wil eigenlijk wel zo'n setje kopen voor mij en mn vader, maar we rijden allebei met een open helm. Ik neem aan dat dat veeeeeel meer windruis geeft. Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Weet iemand hoe goed die chinese intercom dingetjes het doen met jethelmen? Ik wil eigenlijk wel zo'n setje kopen voor mij en mn vader, maar we rijden allebei met een open helm. Ik neem aan dat dat veeeeeel meer windruis geeft. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik gebruik hem ook wel eens met mn systeem helemaal open, ik denk dat dat wel vergelijkbaar is? Ik begrijp dat ik wel wat moeilijker verstaanbaar ben, maar nog net acceptabel. Als luisterende kant heb ik verder nergens last van :)
 
Ik gebruik hem ook wel eens met mn systeem helemaal open, ik denk dat dat wel vergelijkbaar is? Ik begrijp dat ik wel wat moeilijker verstaanbaar ben, maar nog net acceptabel. Als luisterende kant heb ik verder nergens last van :)

Bedankt voor je reactie!
Heb je het hier trouwens over snelweg snelheden of ook al met 80?
 
Mijn review van deze bluetooth headset
21n2hk7.jpg

azibld.jpg


Heb deze nu een paar dagen en vandaag ook getest bij 120-130.
En ik kan zeggen, voor de €35 zeker niet slecht.
-Geluid van de speakers zijn meer dan voldoende, alleen bij 120-130. Als er veel wind staat is het geluid zelfs op max net aan.
Maar het ligt er ook aan wat voor apparaat je hebt verbonden, als je bv. een navigatie hebt wat al veel geluid geeft. En je regelt het geluid apart met de unit, dan zou het zelfs bij 120 goed te horen kunnen zijn.
Zelf heb ik het nu alleen gebruikt met een iPod (op vol geluid), en hierbij kan het ook nog aan geluid varieren. Of je in de instellingen het geluid anders geregeld hebt (iTunes), of de kwaliteit van het nummer wat je afspeelt.
Leukigheidje is ook wel, als je je MP3 met bluetooth verbindt en geluid vol uit heb en op de unit ook. Dan ook wel goede kwaliteit nummers afspeelt, kan je je helm op tafel zetten als een soort speaker.
-Kwaliteit van het materiaal is ook niet slecht. De unit zelf heeft een rubberen coating, hierdoor heb je zelf met handschoenen aan een goede grip.
Speakers zitten standaard al schuimrubber omheen, en ondanks dat ik niet veel ruimte heb in de helm. Zitten de speakers mij zeker niet in de weg, dus voor lange ritten is dit ook geen probleem.
-Gebruik is ook zeer simpel, zijn maar 3 knoppen. Aan/uit en een volume harder of zachter.
Volume harder en zachter spreekt voor zich, hier kan je overigens geen volgend of vorig nummer selecteren.
Met de aan/uit knop kan je ook oproepen van de telefoon weigeren of opnemen. En als je deze knop ongeveer 6 sec ingedrukt houdt, activeer je ook de bluetooth functie waarna je de unit kan zoeken. Tot nu toe in alle apparaten die ik gepaird heb, blijft hij ook in het geheugen staan.
Nu is er geen intercom functie, maar dat kan wel als je zou willen.
Je kan namelijk apart nog een apparaat aansluiten via de 2,5mm ingang. Dus als je via deze ingang een portofoon zou aansluiten, kan je headset ook als intercom gebruiken. Wel weer een extra ding mee, maar het is een optie.
Via deze 2,5mm ingang kan je natuurlijk ook mp3/navigatie/telefoon aansluiten. Als je deze ingang gebruikt hoef je niet apart de unit aan te zetten. Alleen kan je het volume dan alleen regelen via het aangesloten apparaat.
Aan stand-by tijd durf ik niet concreet iets te zeggen, maar 3/4 dagen zou denk ik geen probleem moeten zijn. Bij navragen via de klantenservice (die overigens zeer goed is) werd mij verteld dat de unit ongeveer 12 uur mee kan op 1 lading. Neem ik natuurlijk wel met een korreltje zout, maar als je een hele dag weggaat hoef je niet gelijk tussendoor te laden.

Enige minpuntjes wat ik had:
-Het kabeltje waarmee je de speakers/mic verbindt met de unit. Een nogal zwak omhulsel heeft, zat bij mij al heel snel een stukje kabel open (heel heel klein maar toch) iets van een rubberen coating over de draad zou beter zijn. Dit heb ik opgelost door in te tapen, maar toch voor de zekerheid een extra setje bestellen mocht het toch opeens gaan kortsluiten. Kost toch maar iets van $12.
-En de unit wordt standaard al geleverd met een klem erop, alleen paste deze klem niet op mijn helm (scheelde maar misschien 2mm). Had hier al rekening meegehouden toen ik em bestelde, dus heb deze er afgehaald en bevestigd met een 3m sticker. Dit kan dan ook met klittenband als je zou willen.
Heb deze (verbeter)punten ook gelijk doorgegeven aan de klantenservice van de verkoper. Hierop werd zeer positief gereageerd en werd mij ook verteld dat ze dit door zouden geven aan de fabriek. Of ze dat ook doen wie weet, maar misschien dat ze het product wel aanpassen met mijn suggesties 8-)

Voor geinteresseerden
Brand Vimoto V1098a Bluetooth Motorcycle Motorbike Helmet Headset Good Quality | eBay
 
Laatst bewerkt:
Iemand een oplossing " Ik heb geen ebay account en ook geen paypal" voor eenmalige aankoop trekt het mij ook niet weer overal mijn gegevens (paypal) te moeten invullen. Snap dat het nodig is maar toch ... kan het misschien anders.
 
Creditcard en ebay account? Of iemand zoeken die het voor je wil regelen?

@Roderick: nette review! :} Maar deze zit dus nu permanent met 3M vast, of zit er nog een tussenstukje bij?
 
Iemand een oplossing " Ik heb geen ebay account en ook geen paypal" voor eenmalige aankoop trekt het mij ook niet weer overal mijn gegevens (paypal) te moeten invullen. Snap dat het nodig is maar toch ... kan het misschien anders.
Je kan ook gewoon een prepaid credicard halen bij primera. Maar paypal is toch niet zo probleem even aanmelden en rekening kopelen / geld opzetten en goedkoop bestellen. (maar ik praat er wel makkelijk over ik had mijn eerste creditcard toen ik 21 was ;) Moet toch ergens mijn boeken bestellen voor school amazon.com was het goedkoopste.

@Roderick87 nog douane issues / inklaring kosten moeten betalen?
 
Laatst bewerkt:
Creditcard en ebay account? Of iemand zoeken die het voor je wil regelen?

@Roderick: nette review! :} Maar deze zit dus nu permanent met 3M vast, of zit er nog een tussenstukje bij?

Heb em permanent vast gemaakt, voor het opladen kan ik toch makkelijk bij een usb.

Wat inklaringskosten/btw betreft:
Heb met bestellingen uit china nog nooit iets bij hoeven betalen. Laatst een iPod uit Amerika toevallig ook niet.
Maar daarvoor wel een keer gehad met 2 dingen uit Amerika, en toen zei de postbode "dat wordt dan €..." was niet echt een leuke verrassing.
 
Laatst bewerkt:
Heb em permanent vast gemaakt, voor het opladen kan ik toch makkelijk bij een usb.

Wat inklaringskosten/btw betreft:
Heb met bestellingen uit china nog nooit iets bij hoeven betalen. Laatst een iPod uit Amerika toevallig ook niet.
Maar daarvoor wel een keer gehad met 2 dingen uit Amerika, en toen zei de postbode "dat wordt dan €..." was niet echt een leuke verrassing.
Dat probleem heb ik ook back veel kickstarter projecten maar na de 3 keer de postbode boos aangekeken te hebben en rond de 20 eu betaald te hebben alleen maar projecten die EU friendly zijn of gewoon onder de 20 euro declareren. Zelf zo erg met een kickstarter dat ik gewoon even liever / goedkoper naar Essen kan rijden en terug en nog iets geld overhouden |( maar wel een leuke dag dus misschien op de motor (alleen kijken hoe ik de zooi mee kan nemen dan)

Maar hij staat op de wish list zeker omdat hij goed werkt voor de prijs ipv over de 100 euro per setje.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil met de tijd wel gaan kijken voor een volwaardige intercom/headset.
Wordt dan waarschijnlijk wel een Sena, vooral omdat die nu overgaan op universele bluetooth. Zodat je ook met andere merken kan verbinden.
Maar die gaan toch wel voor rond de €150-200 de nieuwste 20s waarschijnlijk rond de €260, dus ik had ook zo iets "voor die €35 euro probeer ik het wel"
Dus voor de komende tijd heb ik voor weinig geld een leuk setje, voor me mp3/navigatie.
 
Ik kan het mis hebben maar met de laatste versie van Interphone, de F5MC, is er volgens mij ook iets als Universal connection. Even opgezocht:

ANYCOM - Thanks to this innovative function, INTERPHONEF5MC can communicate with all intercom devices of different brands in full duplex mode (in order to use the Anycom feature, the pairing on the other unit must be done as a phone).

Heb de F5MC maar dit onderdeel nog niet kunnen testen. Ben er verder erg tevreden over en je hebt volgens mij al een duoset voor €350,-
 
Wat zijn jou ervaringen met deze headset? Ik ben zelf opzoek naar een headset om met de vrouw (passagier) te kunnen praten :)
Nog geen.
Ik ben aan het kijken voor een nieuw setje. Voorheen wel een set (nu nergens meer te krijgen) van Interphone. Was daar zeer tevreden over. 500m bereik was prima. Geen ruis,wind of andere last en lange levensduur. Helaas is de set door eigen toedoen gesneuveld.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan