Bluetooth Headsets

Dankjulliewel voor de linkjes en tips! Ik ga denk ik die Hero 2 óf de betoway eens bestellen!

Is zoiets nou nog moeilijk in te bouwen?
Nee, maar ik adviseer je wel om daar rustig de tijd voor te nemen. Kijk ook even op YouTube, hier staan enkele duidelijke video’s op, dat helpt bij het installeren, zeker de tips die voorbij komen.
Succes!

ps. Ik gebruik zelf de Cardo Freecom Plus, ben ik zeer tevreden over, ook in combinatie met mijn TomTom 550 en iPhone 13 pro. Ik heb de set ingebouwd in mijn Schubert C5, helaas moest ik eerst de voorgeïnstalleerde Sena speakers uitbouwen, maar dat ging eenvoudig.
 
Dankjulliewel voor de linkjes en tips! Ik ga denk ik die Hero 2 óf de betoway eens bestellen!

Is zoiets nou nog moeilijk in te bouwen?
Ik heb gister de Cardo ingebouwd. Moeilijk, nee, niet echt, maar je bent wel even aan het pielen om het zo netjes mogelijk weg te werken maar dat verschilt natuurlijk ook per helm.
 
Gaaf zeg ik kreeg het nooit soepel werkend voor elkaar.

Vaak als ik dan gebeld werd bijvoorbeeld wist de telefoon niet of hij het gesprek nou naar de tomtom of de intercom moest doorzetten. Het resultaat was vaak het daarna allemaal niet meer werkte.

Ik ga het zeker nog een keer testen als ik een tomtom bij de hand heb bedankt voor je tip! 👌👍👍
Je kan ik de TT aangeven wat je wilt doen met de bluetooth verbindingen, dus alleen data en dan telefoon communicatie uitvinken, wellicht dat dat werkt???
 
Ook hier op zoek naar een communicatie setje, maar toch een vraagje. Hebben de sena sf2 of de s3 op het oog. Eigenlijk gaat onze voorkeur uit naar de s3, omdat deze gewoon bijna geen kastje heeft. Maar zijn benieuwd wat nou werkelijk het bereik zou zijn? Is het gewoon goed genoeg, verwacht geen 100erden meters, maar na 1 vrachtwagen geen verbinding meer zou wel erg jammer zijn. En klopt het dat ze zelf weer koppelen als je weer binnen bereik komt? Zijn er hier mensen met ervaring met de s3 of is het bereik zodanig beroerd dat deze niet geschikt is? Wij verwachten natuurlijk niet het bereik van grotere systemen. Maar meer de vraag of het genoeg is.
 
Je bedoelt de sena 3s neem ik aan? S3 bestaat niet voor zover ik weet.
Bereik via Bluetooth is zeer beperkt en gaat al heel snel kraken en valt daarna weg. Ik heb dat een keer getest met mijn broer die ook een 3s heeft. We reden direct achter elkaar, zonder iets er tussen.
Maar dan is het bereik alsnog maar een meter of 50.
En hij koppelt wel weer als je buiten bereik bent geweest.
Is wat dat betreft alleen geschikt als comms tussen rijder en passagier.

Maar, via een app als helmchat is het bereik oneindig en werkt het apparaat perfect. Maar dan moet je hem dus wel altijd verbinden met een gsm en verbruik je een klein beetje data.
Ik gebruik heb voornamelijk voor muziek en flitsmeister.
En zo nu een dan een ritje met vrienden, maar dan gebruik ik dus altijd helmchat.
 
Oké, ja bedoel de 3s sorry. Dus het bereik is wel erg weinig. Maar vind het kleine design aan de buitenkant van de helm wel een erg groot voordeel. We gaan er nog even over nadenken. Bedankt voor de info. Elk voordeel heeft zo zijn nadeel. :t
 
Ik ben er in ieder geval erg tevreden mee. Met helmchat werkt onderlinge communicatie echt prima. Maar het is wel iets om rekening mee te houden.
 
ik heb zojuist de sena 30k besteld wacht in spanning af iemand hier ervaring mee

Ja hoor prima toestel. Had toen hij op de markt kwam best veel bugs! Maar inmiddels door software updates is het een prima toestel en heeft ook mesh 2.0 door deze updates.
 
Hoi Williej,
Wellicht heb jij zo antwoord op m'n vraag.
Heb samen met m'n vrouw een 50s, nu stappen de kinderen steeds vaker achterop, is het nu mogelijk om 2 keer de smh5 te kopen, aan beide 50s 1 smh5 koppelen en we horen elkaar allemaal of toch meteen 2 x spider st1 erbij.(wel duur voor af en toe)
Gr Koos
 
Hoi Williej,
Wellicht heb jij zo antwoord op m'n vraag.
Heb samen met m'n vrouw een 50s, nu stappen de kinderen steeds vaker achterop, is het nu mogelijk om 2 keer de smh5 te kopen, aan beide 50s 1 smh5 koppelen en we horen elkaar allemaal of toch meteen 2 x spider st1 erbij.(wel duur voor af en toe)
Gr Koos

Hey Koos,

Je kunt natuurlijk met een smh5 koppelen en dan deze toevoegen via bridge mode aan de mesh. Of gewoon 4 toestellen via bleutooth aan elkaar koppelen via bleutooth. Echter heeft de smh5 bleutooth 3.0 en de 50s 5.0 wat resulteert in een storing/kraak/roffel. Persoonlijk irriteerde ik me daar suf aan maar goed dat is persoonlijk. Een alternatief hier voor is helmchat maar dan moet iedereen weer een data verbinding op zijn of haar telefoon hebben.

Mbt de spider is dat wel de beste oplossing. Koppelen stelt niets meer voor met mesh dus geen gepruts voordat je weg kunt rijden en als je even uit elkaars bereik rij koppelt alles weer automatisch. Een dual set kost momenteel rond de 250 euro en dat is natuurlijk veel geld maar een duo set smh5 komt ook richting de 175.

Dus het is even de vraag of je dat wilt investeren. Mocht je ze weer verkopen leveren ze uiteraard ook meer op dan een smh5.

Kortom als je de extra euro's kunt missen zou ik het zeker doen! En zo niet dan kun jezelf redden met de smh5 al is het met een wat storende verbinding en wat omslachtiger koppelen.
 
Bedankt voor je uitgebreide antwoord, dat storen heb ik al eens ervaren met een groep,erg irritant. Dan ga ik toch voor de spider st1, zie ze helaas niet onder de 299,- :(
 
Bedankt voor je uitgebreide antwoord, dat storen heb ik al eens ervaren met een groep,erg irritant. Dan ga ik toch voor de spider st1, zie ze helaas niet onder de 299,- :(

Ik zie inderdaad daar dat ze in prijs zijn gestegen. Onder de 285 vind je ze niet meer bij gerenommeerde aanbieders. Misschien even geduld tot ze weer ergens in de actie zijn?
 
285 heb ik er nog wel voor over :), zag ze zelf voor (Louis)299 met levertijd.
Bij Louis waren ze ook 285 maar nu weer duurder zag ik inderdaad en een beetje levertijd en bij een andere aanbieder van 285 uit Duitsland kwam er 10 euro verzendkosten bij waardoor je er nog steeds niet veel mee opschiet.

Ook is hij op meerdere plekken uitverkocht valt mij op. Opzich wel te begrijpen de Sena Spider bied specs van een toestel van 300 euro en dat voor 160 euro en een duo voor 299. Ik denk momenteel wel de beste koop die men kan doen mbt intercom units! En dat is blijkbaar meer mensen opgevallen vandaar dat hij op meerdere plekken is uitverkocht hahaha
 
Nieuw hier op dit forum en in de motorwereld... sinds vandaag aan het rijlessen, maar wel al een tijdje bezig met het aanschaffen van gear. Wat betreft deze communicatiesetjes verdrink ik eigenlijk een beetje in het diepe, daarom dat ik de vraag maar hier ga stellen:

Ik wil een setje waarmee ik kan bellen, navigatie/flitsmeister kan beluisteren (telefoon) en muziek kan luisteren. Eventueel zou communiceren met mensen op een motor in je directe buurt een mooie toevoeging zijn, maar dat is niet per sé een must. Kan eventueel ook opgevangen worden met een groepstelefoontje wanneer je met een groep gaat rijden.

Belangrijk: prijs!!! deze dingen zijn zo ontzettend duur.... nou ben ik niet te krenterig om er een 100 euro tegenaan te gooien, maar heel veel meer dan dat moet het ook niet worden.

Wie o wie kan me helpen?
Je kan een staatslot kopen . Of een 2 handsje set gekker word het niet.
 
hoi weet je toevallig waar ik de Nederlandse handleiding kan vinden
Poe nee ik gebruik altijd de handleiding die in de Sena app verwerkt zit maar die is in het Engels. Ook bij de importeur op de website word ik doorverwezen naar de Engelse handleiding. Ik betwijfel daarom ook of deze er is, mits niet met het toestel meegeleverd!

Heb je specifieke vragen misschien dat we je anders hier wat zouden kunnen helpen.
 
Gisteren mijn recent aangeschafte Cardo Packtalk Slim set overgezet in mijn nieuwe Schubert C3 Pro. Officieel past de Cardo niet in de helm maar met een klein beetje creativiteit is het toch weer gelukt :)
DC47EE7D-AFC0-4F1E-B1E8-020DDB58F547.jpeg
A17EF46C-8CF2-46F8-8E6C-E998CD89F5B2.jpeg
 
Een paar dagen geleden mijn Sena 3S vervangen voor een fatsoenlijk communicatiesysteem: de Packtalk Edge *O*

Had geen vertrouwen meer in de Sena 3S: boven de 80km/u kon ik de navigatie noch mederijders niet meer verstaan dankzij de crappy Bluetooth 3.0 verbinding die moest verlopen via mijn smartphone alvorens ik met meerdere rijders kon koppelen of belletjes/navigatie kon horen.
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2022-05-23 at 3.22.10 PM.jpeg
    WhatsApp Image 2022-05-23 at 3.22.10 PM.jpeg
    106,7 KB · Weergaven: 21
  • WhatsApp Video 2022-05-23 at 3.25.53 PM.mp4
    681,5 KB
Een paar dagen geleden mijn Sena 3S vervangen voor een fatsoenlijk communicatiesysteem: de Packtalk Edge *O*
Ik vind het niet bepaald een eerlijke vergelijking....

Packtalk Edge is van 2022
De (originele) Sena 3S is van 2014 geloof ik zo uit mijn hoofd. (de nieuwe 3S Plus is van 2021)

Daar zit sowieso wel een kwaliteitsverschil in.... hetzelfde effect zou je hebben gehad als je de Sena 3S door een Sena 50S had vervangen.

De Edge heeft JBL speakers, die zijn al van betere kwaliteit dan de prongel van de 3S
(de 50S heeft Harman Kardon speakers, die zijn ook beter)
 
Oké, ja bedoel de 3s sorry. Dus het bereik is wel erg weinig. Maar vind het kleine design aan de buitenkant van de helm wel een erg groot voordeel. We gaan er nog even over nadenken. Bedankt voor de info. Elk voordeel heeft zo zijn nadeel. :t
Ik heb jaren de 10H en 20S Evo gehad, Daarbij reden we vaker met z'n vieren en het bereik was op de snelweg echt wel enkele honderden meters met en zonder vrachtwagens en auto's. Ook in de dorpen vaak prima bereik, honderd meter voor rijden en de bocht om en nog steeds wel bereik.
Ik herken dus ook niet dat het bereik weg valt als je wat verder uit elkaar rijdt.
 
Ik vind het niet bepaald een eerlijke vergelijking....

Packtalk Edge is van 2022
De (originele) Sena 3S is van 2014 geloof ik zo uit mijn hoofd. (de nieuwe 3S Plus is van 2021)

Daar zit sowieso wel een kwaliteitsverschil in.... hetzelfde effect zou je hebben gehad als je de Sena 3S door een Sena 50S had vervangen.

De Edge heeft JBL speakers, die zijn al van betere kwaliteit dan de prongel van de 3S
(de 50S heeft Harman Kardon speakers, die zijn ook beter)
Zo serieus moet je m'n reactie ook niet nemen hoor ;)

Ik heb de 3S als snelle oplossing gekocht toen ik bij Goedhart rondliep voor iets anders, had me toen nog niet verdiept in headsets en er ook even geen budget voor. Maar nu ik vanwege een nieuwe baan elke dag een kleine anderhalf uur op de motor zit werd het tijd voor een fatsoenlijke.

De keuze voor de Cardo is puur gebaseerd op het feit dat vrienden ook gebruik maken van coms uit de Packtalk-serie, als ze Sena hadden gebruikt dan was het een Sena geworden.
 
Ik heb jaren de 10H en 20S Evo gehad, Daarbij reden we vaker met z'n vieren en het bereik was op de snelweg echt wel enkele honderden meters met en zonder vrachtwagens en auto's. Ook in de dorpen vaak prima bereik, honderd meter voor rijden en de bocht om en nog steeds wel bereik.
Ik herken dus ook niet dat het bereik weg valt als je wat verder uit elkaar rijdt.

Het is uiteindelijk de sena sf2 geworden. Gulden middenweg en best leuke recensies. Heb hem nog niet kunnen gebruiken. Maar wil hem alleen gebruiken met mijn broertje om af en toe te communiceren. Dus ook geen grote eisen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan