Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

BMW C400GT

Hoi Dandev,

Ik passeer de Wouwse Plantage en ga via Wemeldinge (dijkjes) naar Kortgene en een boodschap in Kamperland. Vandaar verder richting Renesse, Dreischor, Bruinisse, Tholen en dan zie ik wel weer...
 
Hoi Dandev,

Ik passeer de Wouwse Plantage en ga via Wemeldinge (dijkjes) naar Kortgene en een boodschap in Kamperland. Vandaar verder richting Renesse, Dreischor, Bruinisse, Tholen en dan zie ik wel weer...

Dat ziet er een leuk tochtje uit, ik kom ook geregeld in Zeeland omdat het er aangenaam rijden is, weet nog niet concreet naar waar ik morgen ga rijden, indien ik naar Zeeland kom zal ik zeker uitkijken naar een witte c400gt
 
Hoi Dandev,

Ik passeer de Wouwse Plantage en ga via Wemeldinge (dijkjes) naar Kortgene en een boodschap in Kamperland. Vandaar verder richting Renesse, Dreischor, Bruinisse, Tholen en dan zie ik wel weer...
Alleen al de namen van de plaatsjes waar je doorkomt spreken al aan.
 
Mooie rit gemaakt, iets meer dan 300 km over de verschillende mooie eilanden. In Renesse was het net zondag, zo veel mensen bij elkaar, de meeste terrassen waren er volzet.
Voor het overige prachtige droge wegen maar door de oogsttijd ook heel wat tractoren... wij maar genieten van het weer terwijl de landbouwers druk zijn om het slechte weer voor te blijven. Was topdag!
 

Okayyyy, dat is een mooi ritje...uiteindelijk heb ik ook in Zeeland gereden, ook in Yerseke, Wemeldinge, richting Veerse meer tot aan Zeeland vlieghaven, dan terug richting huiswaarts en zoals je zegt ,veel tractors maar geen witte BMW , wel vier motor agenten mij gepasseerd aan het Veerse meer.
 
Van Wemeldinge reed ik over Wilhelminadorp om vervolgens aan het grote kruispunt Goes/Zierikzee rechtsaf te slaan en de eerste afslag (Shell) te nemen richting Kortgene, Kamperland waar ik een boodschap te doen had. Hierna via Vrouwenpolder over de Oosterscheldekering (Neeltje Jans) naar Renesse voor de middagstop. Daarna Brouwershaven, Dreischor (wijndomein De Schorre) naar Bruinisse, Tholen en binnendoor Roosendaal. Prachtige dag met mooie kilometers, voor herhaling vatbaar maar dan langs de zuidkant van het Veerse meer...
 

Allemaal leuke plaatsjes, die doe ik ook al eens .
 
Wij herkennen de klachten wel degelijk. We rijden inmiddels ruim een jaar met de beamer. Dagelijks woonwerk verkeer. Totaal ca. 45 km. De motor rijdt fantastisch, maar ook bij ons slaat hij met regelmaat af. Wat leidt tot gevaarlijke situaties met name als het stoplicht op groen springt. Zowel BMW Nederland als de dealer herkennen het probleem niet(?!). Paar keer terug geweest maar het probleem blijft zich voordoen. Ook mat 98 benzine (dit was de laatste oplossing van BMW). Vandaag is er een nieuwe klacht bij gekomen: op een rotonde viel het vermogen tot twee maal weg. Alsof je met veel te lage toeren weg wilt rijden. We worden er inmiddels ook moedeloos van..
 
Waarderingen: GPS9
Vraag even bij de dealer of ze willen kijken of de luchtfilterbehuizing wel in orde is. Daar is van BMW een schrijven van aan hun zijde als het goed is.
 
Leuk om de verhalen van de BMW C400 X/GT te lezen! Ik heb gisteren een nieuwe C400X full options gekocht. Zat al een tijdje te kijken naar een motor scooter om ritjes mee te maken. Bewust voor een medium size scooter gekozen (T-Max etc vond ik te groot) en ik vond de opties erg interessant en de 5 jaar garantie (3 jaar standaard + 2 jaar additioneel) gaven de doorslag. Laat het mooie weer maar komen! :-)
 
Het probleem van het afslaan is absoluut bekend bij BMW. Heeft je dealer het wel gemeld? Mijn scooter is er meerdere malen voor in de werkplaats geweest waarbij volgens mij in 1 van deze sessies het gehele inlaattraject is vervangen. Wat overigens niet heeft geholpen.
 
Mijn scooter is er meerdere malen voor in de werkplaats geweest waarbij volgens mij in 1 van deze sessies het gehele inlaattraject is vervangen. Wat overigens niet heeft geholpen.
Onbegrijpelijk dit.
Dit soort problemen bereikt de consument links om of rechts om en straalt slecht af op het imago van het merk.
Zal in de 1ste helft van dit jaar een nieuwe scooter gaan aanschaffen en had in 1ste instantie een voorkeur voor de BMW 400, maar gezien het probleem met afslaan een absolute show-stopper voor mij.
Het feit dat BMW en haar dealers het ontkennen dan wel bagatelliseren vind ik eigenlijk nog zwaarder wegen in negatieve zin dan het technische probleem an sich.
Als je het probleem niet erkent, komt er dus ook geen oplossing!
Prima BMW, mijn geld is elders ook welkom
 
Ook ik was gecharmeerd van de C400GT en had deze willen kopen als opvolger van mijn Burgman. Echter doordat regelmatig dit probleem opdook in de forums heb ik nu voor de Honda Forza 350 gekozen.
 
Ook ik was gecharmeerd van de C400GT en had deze willen kopen als opvolger van mijn Burgman. Echter doordat regelmatig dit probleem opdook in de forums heb ik nu voor de Honda Forza 350 gekozen.
Grappig.
De Forza 350 staat nu ook bij mij met stip op 1
Helaas nog even wachten tot deze in de winkel staat
 
Dat was bij niet het geval. Ze liepen er zeker niet voor weg. Ik heb zelf het idee dat niet heel veel C400's er last van hebben, maar die paar die er wel last van hebben krijgen ze op een of andere wijze ook niet opgelost. Voor mijn gevoel zit het probleem in het onregelmatige stationair lopen. De scooter loopt stationair nogal onregelmatig, zo tussen de 1200 en 1600 rpm. Als de veren van de koppeling met uitrollen net te laat loslaten en de motor tokkelt net iets te laag in toeren slaat de motor af. Maar wie weet zit ik helemaal naast en is het iets totaal anders....
 
Ik heb zelf een c400x en herken het probleem. Gebeurd niet vaak dat ie afslaat, maar als het gebeurd is het erg irritant. Gister terug gebracht voor de terugroep actie van de gasbowdenkabel en gelijk gevraagd of ze hiernaar kunnen kijken. Ben benieuwd of het is opgelost wanneer ik hem terug heb.
 
Mij lijkt dat probleem met afslaan te maken te hebben met de varioafstelling : 1) gewichten van de vario vooraan 2) veer van de koppeling achteraan 3) De 3 veren die de koppelschoenen achteraan moeten doen koppelen 4) De aandrijfriem die niet volledig vooraan in de vario beneden zit en daardoor achteraan ook niet volledig bovenaan in de koppeling zit 5) De koppelschoenen die door corrosie niet goed aangrijpen, ik bedoel de asjes waar de koppelschoenen op zitten6) De aandrijfriem die qua lengte en breedte niet optimaal gekozen is.

Fundamenteel door BMW te bekijken als fabrieksfout. Dit is mijn mening en ik aanvaard geen verantwoordelijkheid voor foute visie.
 
Ik dacht ook in de richting van Vision1. Zoals ik al eerder schreef heeft mijn PCX een soortgelijk probleem bij wegrijden gehad. De scooter wil dan wegrijden in een te hoge "versnelling". Om in schakeltaal te spreken, alsof je in de 2e of 3e versnelling wil wegrijden. Na een paar tellen, zeg bij ±15km/hr herpakt het motortje zich. Bij mij nu 2x opgelost door het vet in de achterste koppeling te vervangen.
 
Zelf BMW gereden en kan eerlijk zeggen, nimmer nooit meer. Veel problemen gehad en kregen als antwoord altijd 'valt binnen tolerantie' en 'bij ons heeft ie dat probleem niet'. Zonde want zijn prachtige motoren maar ze lijken van hun eigen materiaal niet veel te kennen. Service is dus maar zo-zo. Pas op, ik zeg zeker niet dat ik het beter kan hoor.

Misschien vreemde suggestie maar als je C400GT vaak last heeft van stilvallen probeer eens te vragen achter een update van de DME software? Niet altijd hardware probleem jammer genoeg.
 
Waarderingen: GPS9
Zijn er nog ontwikkelingen m.b.t. het afslaan van de motor?
Blijf het de mooiste scooter vinden, kan een "nieuwe" 2020 kopen voor de prijs van een Forza 350, maar zonder oplossing van dit probleem een no-go voor mij.
Ben benieuwd!
 
Je kunt je natuurlijk afvragen waarom deze "nieuwe" nu al de deur wordt gewezen tenzij het een demo model is. Was zelf ook geïnteresseerd in de GT uitvoering. Maar dat afslaan heeft mij tegen gehouden. Dat hoort niet bij een premium merk met een dusdanige prijs stelling.