BMW C400GT

Normaal kan je bij Meeusen Wijnegem een proefrit maken, zo heb ik de mijne gekocht. Vertrokken meter X en snel gewisseld naar de GT. Is deze laatste geworden. Wacht ondertussen op mijn 2e, erg tevreden en helemaal geen problemen ondervonden…
 
Normaal kan je bij Meeusen Wijnegem een proefrit maken, zo heb ik de mijne gekocht. Vertrokken meter X en snel gewisseld naar de GT. Is deze laatste geworden. Wacht ondertussen op mijn 2e, erg tevreden en helemaal geen problemen ondervonden…
Bedankt, er zijn echter geen GT's in stock, blijkbaar...
Volgens een lange Engelse journalist , zat hij met zijn lange benen op de X beter , maar is de GT comfortabeler voor de "normale" medemens...
 
Ziezo, zowat de laatste nieuwe , op voorraad zijnde, Granite Grey C400X in B werd besteld en betaald en wordt, als alles goed gaat, as. donderdag bij me thuis afgeleverd .

Alles wat nu nog bij de importeur op voorraad is, zijn zwarte en zwart-blauwe X-en en wanneer er nog andere exemplaren (GT?) opnieuw op voorraad komen (en aan welke prijs) is volstrekt onbekend…

De (dure) topcase krijgt een in Granite Grey gespoten deksel en wordt dus nageleverd, maar nu wil ik wel op zoek gaan naar een beter beschermend ruitje .

Op de demo stond de BMW verhoogde ruit, maar de rand ervan kwam net op ooghoogte en was dus hinderlijk .

Wat hebben jullie als vervangruitje ?

Ik ben 1,92 m lang en las reeds goede dingen over de V-stream, maar weet niet of die lager komt dat de verhoogde BMWruit .

C1B50CE4-D2DD-4E5C-B42E-A5A3A28BCBBF.jpeg
 
Ik had reeds ruiten van Wunderlich en Givi, even goochelen... Wunderlich via BMW dealer en GIVI via RAD of andere dealers. Wunderlich is de duurste maar voor mij ook de meest kwalitatieve. Op mijn GT had ik geen vervangruit omdat de originele voldeed. Op de TMax reed ik in de zomer met de sportruit (lage versie) en in de winter met een opzetruitje van Wunderlich dat ik ook gebruikte op mijn GS. De GIVI was zalig op de SWT 600... hoogte meten en trachten iemand met een bestaande ruit vinden om te proberen. Wunderlich kan je terugsturen/geven moest deze helemaal niet voldoen.
Jij hebt wel geluk hoor, op mijn GT is er nog steeds geen zicht voorlopig, ben reeds in 5e maand wachttijd...
 
Ik bestelde via mijn BMW-dealer dit accessoire .


Heeft iemand dit reeds gemonteerd ?

Begrijp niet goed waarom BMW dit niet standaard monteert op zijn scooters....
 
Allemaal rijke mensen, dus... :+

Ik zou ook voor de GT gegaan zijn, indien ik er merkelijk beter op zat, maar de horizontale extra-beenruimte kan ik toch niet benutten (te krap voor mijn zeer lange benen) én ik zit dan te passief onderuitgezakt, zodat mijn rug te zeer belast wordt. Bovendien is de GT én duurder én blijkbaar niet vlot leverbaar op dit moment.

Op de X zit ik actiever en ik heb nog nét voldoende ruimte tussen mijn knieën en de deksels van de opbergruimtes vooraan .

Ik zal in de praktijk wel ondervinden of het de moeite loont om later mijn zadel te laten aanpassen, zodat die opstaande rand wat naar achteren wordt verplaatst. Die is namelijk op dit ogenblik de beperkende factor van mijn zitcomfort.
 
Wanneer mijn model nog lang op zich laat wachten ga ik misschien ook voor een X in stock, morgen met de dealer eens overleggen 🤔
 
Is inderdaad zo, heb al enkele mooie ritten met de vrienden moeten missen, hangt me de keel uit …
 
Vandaag eerste rit met nieuwe troetel (en eerste regenbui) …
Rijdt best goed … stabieler dan en even wendbaar als mijn vorige Vespa GTS 300 HPE , maar de zitpositie is krapper .
Ook ervaar ik behoorlijk wat meer agressie van andere weggebruikers ( BMW-logo ?) dan met de meer sympathie (of medelijden ) opwekkende Vespa .
Ik heb de WUNDERLICH ruitgeleiders besteld want het nu nog vaste sportruitje is zwaar kudt voor mijn 1,92 m .
Mogelijk komt er daar bovenop nog een VStream ruitje .
In inrijmodus verbruikte hij slechts 3,3 liter/100km, maar dat zal wel wat stijgen , vermoed ik (hoewel , ik ben nu voortdurend de toerentallen aan het wijzigen).

9BE895AC-B1D3-4AD9-897A-E37F3DA05C3B.jpeg
 
Neen, nog niets met zekerheid in zicht. Ik wacht nog even af maar mag wel demo rijden wanneer deze vrij is en na afspraak…
 
Vandaag eerste rit met nieuwe troetel (en eerste regenbui) …
Rijdt best goed … stabieler dan en even wendbaar als mijn vorige Vespa GTS 300 HPE , maar de zitpositie is krapper .
Ook ervaar ik behoorlijk wat meer agressie van andere weggebruikers ( BMW-logo ?) dan met de meer sympathie (of medelijden ) opwekkende Vespa .
(...)
Op je eerste rit meer agressie?
En hoe uit die agressie zich dan?
 
Op je eerste rit meer agressie?
En hoe uit die agressie zich dan?
Ik vergelijk met de houding van de andere weggebruikers tgo. toen ik met een Vespa GTS 300 HPE reed… uiteraard slechts op basis van die eerste rit vandaag met mijn C400X … het toeval kan dus een grote rol gespeeld hebben .

- verschillende automobilisten negeerden mijn voorrang en draaiden vlak voor mijn neus een voorrangsweg op (twee staken hun middelvinger op)

- twee wielerterroristen , die ik op een flinke dwarse afstand voorbijstak , zwaaiden met hun vuist naar me.

- toen ik vooraan het rode licht ging staan , werd er meermaals verontwaardigd getoeterd .

- toen ik , na tijdig mijn knipperlicht te hebben aangezet, vertraagde en mijn oprit opreed, werd er weer nijdig getoeterd .

Ik rijd helemaal niet anders met mijn C400X, dan met de Vespa, maar die laatste wekte blijkbaar veel meer sympathie op , want dat soort reacties kreeg ik gedurende meer dan 8 maanden Vespa-bezit helemaal niet (met mijn GS trouwens evenmin).

Vreemd …
 
Ik vergelijk met de houding van de andere weggebruikers tgo. toen ik met een Vespa GTS 300 HPE reed… uiteraard slechts op basis van die eerste rit vandaag met mijn C400X … het toeval kan dus een grote rol gespeeld hebben .

- verschillende automobilisten negeerden mijn voorrang en draaiden vlak voor mijn neus een voorrangsweg op (twee staken hun middelvinger op)

- twee wielerterroristen , die ik op een flinke dwarse afstand voorbijstak , zwaaiden met hun vuist naar me.

- toen ik vooraan het rode licht ging staan , werd er meermaals verontwaardigd getoeterd .

- toen ik , na tijdig mijn knipperlicht te hebben aangezet, vertraagde en mijn oprit opreed, werd er weer nijdig getoeterd .

Ik rijd helemaal niet anders met mijn C400X, dan met de Vespa, maar die laatste wekte blijkbaar veel meer sympathie op , want dat soort reacties kreeg ik gedurende meer dan 8 maanden Vespa-bezit helemaal niet (met mijn GS trouwens evenmin).

Vreemd …
Toeval kan een rol spelen maar toch, inderdaad.
Ik rij nu 3 jaar met de Beverly en tot nu:
-heeft nog niemand mijn voorrang genegeerd
-zijn wielerterroristen nog maar één keer kwaad op mij geweest toen ik hen aan een rustig tempo inhaalde in zo een fietsstraat (een beetje vreemd want voor zover mij bekend is de Beverly geen auto maar een fiets)
-heeft er nog niemand geprotesteerd als ik vooraan het rode licht ga staan
 
Ik vermoed dat alle C400X/GT probleemloos zijn, want een erg actief topic is dit niet... .
Ik hoop het zelf te mogen ervaren, want voorlopig blijft de mijne , met een nog bijna maagdelijke kilometerstand van 72 stuks, nog wel een paar weken onder zeil en aan de Optimale gekoppeld, in mijn B garage staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan