BMW F-Reeks Topic deel III

Herkenbaar, in de regel er onder staat de R1150R Rockster vermeld maar ook die paste niet. Helaas heb ik hier een goede 40,- euro weggegooid. Erg jammer maar het is niet anders.

Hoe kan je er zo gelaten onder blijven? Dit is toch onacceptabel?!?

Je koopt in China, vooraf weten ze dat terugsturen vaak meer kost dan een refund, dan moet je toch op de adverteerder kunnen vertrouwen dat de verkooptekst iig klopt?

Onze F800GT is helemaal origineel, en toch blokkeert ie gewoon de versnellingspook zoals je kan zien in de video!

Op de foto van MV zie je trouwens ook een ander product, met een iets korter deel dat op de motor bevestiging zit, ja, dan kan 't net. Maar deze is gewoon te groot.

Je mag van een gemiddelde motorrijder toch niet verwachten dat ie ook nog metaalbewerker is? Bovendien, als je eraan gaat zagen compromiteer je ook nog eens de sterkte en betrouwbaarheid, het mocht eens afknappen onderweg omdat je er een stukje afgezaagd hebt....

Nee, ik kan me er niet bij neerleggen. Vandaar de video op YouTube, dat is het laatste wat ik kan doen kennelijk.

Een klokje van 5 euro kwam beschadigd binnen, onvoldoende verpakt in een envelop! Die werd binnen een paar dagen gerefund....

Wat ik gewoon niet begrijp is.... Ach laat ook maar.....

SERENITY NOW.....!
 
Hoe kan je er zo gelaten onder blijven? Dit is toch onacceptabel?!?

Je koopt in China, vooraf weten ze dat terugsturen vaak meer kost dan een refund, dan moet je toch op de adverteerder kunnen vertrouwen dat de verkooptekst iig klopt?

Onze F800GT is helemaal origineel, en toch blokkeert ie gewoon de versnellingspook zoals je kan zien in de video!

Op de foto van MV zie je trouwens ook een ander product, met een iets korter deel dat op de motor bevestiging zit, ja, dan kan 't net. Maar deze is gewoon te groot.

Je mag van een gemiddelde motorrijder toch niet verwachten dat ie ook nog metaalbewerker is? Bovendien, als je eraan gaat zagen compromiteer je ook nog eens de sterkte en betrouwbaarheid, het mocht eens afknappen onderweg omdat je er een stukje afgezaagd hebt....

Nee, ik kan me er niet bij neerleggen. Vandaar de video op YouTube, dat is het laatste wat ik kan doen kennelijk.

Een klokje van 5 euro kwam beschadigd binnen, onvoldoende verpakt in een envelop! Die werd binnen een paar dagen gerefund....

Wat ik gewoon niet begrijp is.... Ach laat ook maar.....

SERENITY NOW.....!
A1642CBE-5BAB-4A53-9679-271B6D6F6329.jpeg
 
Hoe kan je er zo gelaten onder blijven? Dit is toch onacceptabel?!?

Je koopt in China, vooraf weten ze dat terugsturen vaak meer kost dan een refund, dan moet je toch op de adverteerder kunnen vertrouwen dat de verkooptekst iig klopt?

Onze F800GT is helemaal origineel, en toch blokkeert ie gewoon de versnellingspook zoals je kan zien in de video!

Op de foto van MV zie je trouwens ook een ander product, met een iets korter deel dat op de motor bevestiging zit, ja, dan kan 't net. Maar deze is gewoon te groot.

Je mag van een gemiddelde motorrijder toch niet verwachten dat ie ook nog metaalbewerker is? Bovendien, als je eraan gaat zagen compromiteer je ook nog eens de sterkte en betrouwbaarheid, het mocht eens afknappen onderweg omdat je er een stukje afgezaagd hebt....

Nee, ik kan me er niet bij neerleggen. Vandaar de video op YouTube, dat is het laatste wat ik kan doen kennelijk.

Een klokje van 5 euro kwam beschadigd binnen, onvoldoende verpakt in een envelop! Die werd binnen een paar dagen gerefund....

Wat ik gewoon niet begrijp is.... Ach laat ook maar.....

SERENITY NOW.....!
Je kan je er niet bij neerleggen dat de dubieuze kwaliteit spullen gekocht op een dubieuze website dubieus blijken te zijn, waarna de customer service ook dubieus blijkt te zijn? Dat ligt echt aan jezelf :+
 
Nou nou, AliExpress is niet echt een dubieuze website.
Het is een verkoop platform waar soms (vergelijk hier alle positieve reacties maar eens met de negatieve reacties en houdt in je achterhoofd dat over het algemeen alleen negatieve reacties geplaatst worden) een verkoper zit die slechte kwaliteit levert.
Vaak kun je dat al zien aan de recensies.

Zelf onderzoek doen is noodzakelijk!
 
Nou nou, AliExpress is niet echt een dubieuze website.
Het is een verkoop platform waar soms (vergelijk hier alle positieve reacties maar eens met de negatieve reacties en houdt in je achterhoofd dat over het algemeen alleen negatieve reacties geplaatst worden) een verkoper zit die slechte kwaliteit levert.
Vaak kun je dat al zien aan de recensies.

Zelf onderzoek doen is noodzakelijk!

Ja, oké, een verkoop platform met dubieuze verkopers dan.. :)
 
Je kan je er niet bij neerleggen dat de dubieuze kwaliteit spullen gekocht op een dubieuze website dubieus blijken te zijn, waarna de customer service ook dubieus blijkt te zijn? Dat ligt echt aan jezelf :+
Nee, dat ligt helemaal niet aan mij, maar aan AliExpress, wat een serieuze verkoopsite is, ik koop daar al jaren artikelen, en ja soms is de kwaliteit beneden peil maar daar zeur ik nooit over, behalve als er echt iets niet deugt en mijn persoonlijke ervaring is dan gewoonlijk dat Ali dan ook achter de koper staat (als die echt een punt heeft) en krijg je netjes je geld terug, een serieuze site dus en helemaal niet dubieus. Ik heb nu ook een punt, maar Ali laat me nu zakken, dáár gaat 't over. Heeft niks met slechte keuzes van de koper te maken. Ik koop iets met de vermelding dat 't voor het Fje is, en dat is 't gewoon niet. Klaar.

Bij ali kopen en dan janken

Zeg je nu serieus dat 't mijn eigen schuld dat ik opgelicht wordt? Want daar gaat 't over....
 
Nee, dat ligt helemaal niet aan mij, maar aan AliExpress, wat een serieuze verkoopsite is, ik koop daar al jaren artikelen, en ja soms is de kwaliteit beneden peil maar daar zeur ik nooit over, behalve als er echt iets niet deugt en mijn persoonlijke ervaring is dan gewoonlijk dat Ali dan ook achter de koper staat (als die echt een punt heeft) en krijg je netjes je geld terug, een serieuze site dus en helemaal niet dubieus. Ik heb nu ook een punt, maar Ali laat me nu zakken, dáár gaat 't over. Heeft niks met slechte keuzes van de koper te maken. Ik koop iets met de vermelding dat 't voor het Fje is, en dat is 't gewoon niet. Klaar.



Zeg je nu serieus dat 't mijn eigen schuld dat ik opgelicht wordt? Want daar gaat 't over....
Ja je kan het daar in elk geval verwachten
Je bent niet opgelicht je hebt het verkeerde
 
Ja je kan het daar in elk geval verwachten
Je bent niet opgelicht je hebt het verkeerde
Het gaat er toch niet om dat ik onjuiste spullen heb gekregen? Het gaat erom dat AliExpress me laat zakken, ondanks overweldigend bewijs, dat was me nog nooit overkomen in al die jaren, vandaar mijn verwondering hierover. Maar we raken off topic, ik zal er verder over zwijgen.

;)
 
Het gaat er toch niet om dat ik onjuiste spullen heb gekregen? Het gaat erom dat AliExpress me laat zakken, ondanks overweldigend bewijs, dat was me nog nooit overkomen in al die jaren, vandaar mijn verwondering hierover. Maar we raken off topic, ik zal er verder over zwijgen.

;)
Open anders een leuk nieuw draadje om deze discussie voort te zetten!?
 
Goedemorgen,

De knipperlichten van mijn BMW F800 GS Adventure uit 2013 werken momenteel niet goed. Ca. de eerste 10 minuten van een rit werken ze gewoon prima, maar als k wat heb gereden dan kan ik mijn knipperlichten niet meer uit doen. Aanzetten werkt dan nog prima, maar uit lukt dan niet meer. Ze gaan overigens wel gewoon uit na 200 meter. Zijn er meer mensen met dit probleem of heeft iemand een oplossing?

Als ik het knopje indruk dan voel ik overigens nog wel een klein klikje (zoals altijd) maar het knipperlicht gaat gewoon niet uit.
Het vreemde is, is dat hij het aan het begin van een rit nog wel gewoon goed doet...
 
Klinkt als een stuurschakelaar, als je alarmlichten aan zet, die kan je wel normaal aan en uit zetten? Ook na een tijd rijden?
 
Yes, de alarmlichten werken wel gewoon nog. Dealer dacht via de email dat het ook nog wel eens in de software kon zitten o.i.d. daar binnenkort maar langs en dan even aanzien wat zij zeggen.

Dank beiden!
 
1646059406150.png

een ander sociaal medium liet me net weten dat ik 8 jaar geleden "mooi weer ging rijden".
Eigenlijk was het een klein jaar eerder, maar ik heb eerst een tijdje op huur- en leenfietsen gereden...
Dit was mn 1e aankoop en heeeel veeel plezier mee gehad.
Wat Was ze Mooi eh ?
(kreeg ook wat mankementen, riemen enzo, maar dat vergeet je snel)
 
Vraagje, heb een advertentie gezien voor een BMW topkoffer + adapterplaat. Komt van een F650 Funduro. Zou zo'n adapterplaat ook op een F800GT passen?
 
Adapterplaat?
Dan is het geen bmw topkoffer?
Deze klikken op/in de pakdrager namelijk.
indien wel origineel, dan zou je op www.realoem.com de artikelnummers kunnen vergelijken.
 
Ik heb voor mijn topkoffer op de bagedrager een adapterplaat gemonteerd, daarop zit de topkoffer, dit gaat heel makkelijk. Anders moet je inderdaad een topkoffer voor de F800 kopen, die klikt op de standaard bagagedrager.
 
O.k. dus niet elke BMW koffer maar specifiek die voor de F800GT? Slim van BMW. Genoeg tweedehands topkoffers van BMW te krijgen maar niet voor de F800. Dan maar gewoon een Givi adapterplaat.
 
De funduro is een beetje een 'vreemde eend in de bijt' bij BMW ((en stiekem een Aprilia). Deze heeft geen bagagedrager zoals de andere BMW's. Als je daar een BMW topkoffer op wil plaatsen, heb je inderdaad een adapterplaat voor nodig. Elke andere koffer kan dus ook, met passende merkeigen adapterplaat. De koffer is ook niet zelfsluitend te maken met de contactsleutels, dat kan bij elke andere BMW met BMW koffers wel.
Op de F800 past een reguliere BMW topkoffer, daar zijn drie versies van, dus even kijken welke voor jouwe geschikt is. Ik gok de 28L Sportkoffer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan