BMW F-Reeks Topic deel III

Bizar die verhalen. Bmw geeft trouwens 5 jaar en 80000km garantie op de batterij. Dat was bij aankoop van de mijne toch alleszins
 
Hoi. Ik ging vanmiddag een stukje toeren met de f800 st. Na ca 10 km bij het tijdens rijden terug schakelen van 5 naar 3 sloeg de motor af. Sinds die tijd loop hij op lagere toeren, ca onder de 2500rpm erg rauw en stoterig. Het toerental bij stilstand varieerd van onder de 1000 tot ca 1500. Af en toe valt hij stil en af en toe bijft hij net lopen. Komt dit jullie bekend voor?
 
Gelukt, het was een losse stationair regelslang onder de luchtbox. Bij de laatste beurt er waarschijnlijk niet goed opgezet. Weer wat meer geleerd van deze motor, thanks
 
Dank voor jullie reacties, ik ga er een nieuwe accu inlepelen. Deze winter stond 'ie niet aan de druppel lader omdat ik te weinig laders heb :). Wel een paar keer de lader er een paar dagen op gehad om de accu even bij te laden.
Zaterdag de nieuwe accu (motobatt) erin gezet en vandaag weer woonwerk gereden. De klacht (wegvallen dash bij starten) is verholpen in ieder geval. Was inderdaad de originele accu, het VIN nummer zat er met een BMW stickertje op geplakt.
 
Nee, als je elk jaar 27,5k km rijd heb je niet snel problemen. Met een F'je?
Mijn motor heeft een productiedatum rond zomer 2017. Is juni 2018 op kenteken gezet en die eerste eigenaar heeft er in twee jaar tijd 7300 km mee gereden. Ik kan me indenken dat 'ie de eerste jaren dus wat verwaarloosd is geweest.....
 
Hallo allemaal,
Ik heb twee jaar geleden een 2015 F800R met 40000 km op de klok gekocht. Nu, na twee jaar heb ik veel last van mijn nek en schouders ( ben op tram 5 gestapt) en ben aan het overwegen om de R in te ruilen voor een 2018 F800GT.
Heb op de R een klein givi ruitje gemonteerd dat de wind op mijn borst wegneemt maar een massa turbilentie veroorzaakt rond mijn helm.
Is de GT kwa zitpositie comfortabeler dan de R en hoe zit het met rijwind en turbulentie?
 
Volgens mij is de zitpositie van de R en de GT (nagenoeg) gelijk. Dus wellicht moet je naar je houding of zitpositie (gespannen-relaxed) kijken. Zie ook Motorcycle Ergonomics voor een vergelijking. Wat turbulentie betreft is mijn verwachting dat het ruitje van de GT het niet veel beter maakt. Hoe minder ruit, hoe beter. Of je moet op een RT of goldwing gaan zitten.
 
Hallo allemaal,
Ik heb twee jaar geleden een 2015 F800R met 40000 km op de klok gekocht. Nu, na twee jaar heb ik veel last van mijn nek en schouders ( ben op tram 5 gestapt) en ben aan het overwegen om de R in te ruilen voor een 2018 F800GT.
Heb op de R een klein givi ruitje gemonteerd dat de wind op mijn borst wegneemt maar een massa turbilentie veroorzaakt rond mijn helm.
Is de GT kwa zitpositie comfortabeler dan de R en hoe zit het met rijwind en turbulentie?
Ik ben zelf 1.93m en heb al een aantal ruitjes geprobeerd om van de rijwind/turbulentie rond mijn helm af te komen, maar heb helaas nog niet de perfecte ruit kunnen vinden. Voor woon-werk verkeer van ongeveer 40km per dag niet een ramp, maar na een paar uur of de snelweg ben ik het wel aardig zat. Ik ben heel tevreden met mijn F800GT, maar als ik 1 minpunt aan moest geven dan is dit het wel.
 
Hmm, Ben maar 1,71 dus zou misschien nog kunnen meevallen. Het is vooral de turbulentie waar ik last van heb, het zou leuk zijn als die wat minder was.
We zien wel volgende week, is het beter dan koop ik hem en anders blijf ik met de R rijden.
 
Daar heb je waarschijnlijk gelijk in maar ik zit toch liever een beetje uit de wind.
In de zomer is het wel leuk om wat in de wind te zitten maar in de winter heb ik liever wat meer beschutting, ik rij nl. de hele winter door.
De R was misschien niet zo een goede keuze in mijn geval maar ik heb deze voor een mooie prijs kunnen kopen, het is trouwens mijn eerste A-fiets.
Hiervoor heb ik altijd met 125cc gereden maar was het beu om met volgas en 115 km/H over de autostrade te gaan.
Ik vind zowel de R als de GT een hele mooie motor, bij de concurrentie heb ik nog niks naar mijn zin gevonden.
Ik zie volgende week wel, als de GT mij bevalt gaat de R de deur uit.
 
turbulentie, op mijn GT altijd een probleem geweest.

kijk even in de OP, op die foto daar staat mijn aftermarket-ruitje (iets lager dan de originele), met daar bovenop een opzetdinges zoals je vaak op scooters ziet. In mijn geval heb ik die Horizontaal geplaatst en dit hielp, vooral bij >100km/h.

leverancier: MDI in Brabant. daar mag je probleemloos een aantal ruitjes passen en proefrijden (mooi rondje met snelwegbochten hebben ze daar...)
 
Hoi,

Met mijn 174 cm lengte ben ik tevreden met de standaardruit van de GT. Ik heb wel altijd op maat gemaakte oordoppen in. Wat betreft de verschillen met de R, bedenk wel dat de kuip van de GT heel goede bescherming geeft, die krijg je erbij. En natuurlijk riemaandrijving in plaats van een ketting, voor mij een van de belangrijkste punten om een GT te kopen.

Rob
 
Op mn ST had ik om de turbulentie te verminderen (Standaard ruit, later Wunderlich ruit) een busje van 1 cm (en een langere schroef) gemonteerd.
Dat hielp al heel wat.
Ik ben 1.80m lang.
 
wat Rob zegt: Kuip en Riem zijn volgens mij doorslaggevend als je de motor voor ww of lange afstanden gaat gebruiken...
maar de R is meer fun, o.a. door het kleine voorwiel en de lekker directe reacties (geometrie wellicht ook dankij de ketting)
 
Wel, de proefrit zal waarschijnlijk voor vrijdag zijn, de garage heeft liever een proefrit bij mooi weer (dan moeten ze de motor niet te veel poetsen)
De riem zou welkom zijn vooral omdat ik ook in de winter rij en wat de kuip betreft, ik ben benieuwd wat verschil dit zal maken.
Oordoppen heb ik altijd als ik snelweg doe en een stille helm moet ik ook nog eens zoeken als er nog euro's over zijn.
 
Wel..... de proefrit is achter de rug en is heel goed meegevallen. Ik had eigenlijk nooit gedacht dat het zoveel verschil zou uitmaken.
De riem is zalig en tijdens het ritje op de snelweg geen last van turbulentie gehad.
Heb de indruk dat de eerste versnelling anders is dan bij de R, enkel tussen de comfort, normaal en sport mode van de vering kan ik niet direct een groot verschil opmerken.
Nu is het enkel nog effe wachten op de overnameprijs voor de R.
 
hehe, de GT met Riem.. !

soms kijk ik naar mijn Big Berta Wondermachine en denk met enige weemoed aan Beauty-Keesje..

Ryan hier heeft een F800GS als personal bike.. en hij is er Heeel Blij mee, niet gesponsord..

Ryan weet waar hij over praat, een heeft ook over de "grote" GS een Uitgesproken mening :
 
Goedemorgen,

ik heb onlangs mijn achterframe gestraald en gepoedercoat vanwege roestvorming.
Hiervoor moest de hele achterkant uit elkaar.
Na het monteren van de hele boel krijg ik telkens een melding dat er een lamp fout is.
Wat blijkt; het is elke keer mijn remlicht, hoewel de gloeispiraal intact lijkt.
Na de lamp te vervangen is de melding weg, en werkt het remlicht weer, maar na een kilometer of zo komt de melding weer, en doet mijn remlicht het niet meer.

Wie o wie kan mij helpen?
 
Klinkt als een vals contactje.
Even de contactjes bijbuigen, zodat ie weer goed contact maakt.
En kijken of contactjes niet ook wat aanslag hebben.

Andere optie is dat het kabeltje niet goed vast zit .
 
Terug
Bovenaan Onderaan