BMWAndre
MF'er
- 11 nov 2011
- 216
- 178
Voor wat betreft het vergelijk met de Suzuki en de Honda, voor ik de F900 aanschafte heb ik ook op de Honda en de Suzuki proefgereden.Sinds kort mijn rijbewijs kunnen halen en nu op zoek naar een mooie motor waar ik niet na 1 jaar het idee heb dat ik iets mis in de rijbeleving. Mijn eerste proefrit was op een F900R, maar heb ik het idee dat elke motor beter zal rijden dan de lesmotor en ik nog niet goed genoeg kan rijden om echt de verschillen te merken. Ik zou graag ervaringen willen horen (niet van de verkoper) wat betreft de keuze of alternatief van de BMW.
Ik zat wat met mijn knieën tegen de bovenkant van de tank, volgens de verkoper kwam dit doordat ik kleding had geleend dat geen optimale pasvorm had en dat er nog een mogelijkheid was een hoger zadel te plaatsen. Ik ben 185 cm, helpt een hoger zadel of is de F900R voor mij te klein. Misschien dat ik door mijn onervarenheid nog niet optimaal op de motor zit
Is het voor een passagier comfortabel genoeg om 400 km achterop te zitten?
Is de F900R te vergelijken met een Suzuki GSX-8S of een Honda CB750 Hornet of misschien een ander alternatief?
Ik had al gelezen dat de verschillende rijmodi echt een toegevoegde waarde hebben, maar welke opties zijn nog meer echt een musthave op deze motor?
Alvast bedankt.
Honda: ziet er mooi uit, klinkt lekker, maar heeft een gat in de koppelkromme bij 4000 toeren. Daar moet je boven blijven en dat vind ik niet prettig. Bovenin stormt-ie wel lekker door. De wegligging kon ik niet aan wennen, zo nerveus. Als je naar een bocht kijkt valt-ie er al in. Ook de vering is primitief. Door de aan/uit-reactie van het gashandle lijkt het soms wel of je op een hobbelpaard zit.
De Suzuki voelde een stuk volwassener aan. Een fijne motor, maar voor mij was het ontbreken van cruise control en de schamele 83 pk een reden om naar de F900 over te stappen. Het nadeel van de niet zo mooi werkende quick shifter en het hogere gewicht van de F nam ik voor lief.