BMW F900R - #Neverstopchallenging

Zijn er hier toevallig F900 bezitters die ervaring hebben met het wunderlich aktivkomfort zadel? Met mijn 196cm wil ik mogelijk gaan investeren in een hoger zadel. Nu schijnt het wunderlich zadel een goede upgrade te zijn.
 
Iemand toevallig interesse in een SW-Motech EVO tankring voor de F900R? Ik ben overgestapt op de PRO serie en heb deze dus nu over. Slechts een week oud aangezien mijn oude EVO tas net niet lekker paste op motor.
 
Zijn er mensen die in de BMW Motorrad Connected app een hoop ABS meldingen zien als ze hun ritten terug kijken?

Ik vind dat ik er buitensporig veel heb staan en heb echt niet als een bezetene gereden :+ Tijdens het rijden merk ik er verder niks van.

Zou wel graag willen weten hoe dit zit.
 

Bijlagen

  • IMG_8306.PNG
    IMG_8306.PNG
    901,8 KB · Weergaven: 0
Zijn er mensen die in de BMW Motorrad Connected app een hoop ABS meldingen zien als ze hun ritten terug kijken?

Ik vind dat ik er buitensporig veel heb staan en heb echt niet als een bezetene gereden :+ Tijdens het rijden merk ik er verder niks van.

Zou wel graag willen weten hoe dit zit.

Heb ik niet als ik de routes terug kijk in ieder geval ☺️

Zijn er hier toevallig F900 bezitters die ervaring hebben met het wunderlich aktivkomfort zadel? Met mijn 196cm wil ik mogelijk gaan investeren in een hoger zadel. Nu schijnt het wunderlich zadel een goede upgrade te zijn.

Geen ervaring mee, maar zag er wel eentje op marktplaats voorbij komen gisteren 👌🏻 even als tip als je het toch overweegt.
 
Zoals er wel meer zijn de afgelopen paar week wil ik me graag melden in het F900R topic!
Ik ben Ramon, 29 jaar en woonachtig in het mooie Drenthe.

Sinds 19 maart mag ik me eigenaar noemen van een zo goed als nieuwe F900R*O*Mede mogelijk gemaakt door mijn zwager @Risker98 die me besmet heeft met het F900R virus!

1000057030.jpg


Na heel wat jaren op een 1200GS rond gereden te hebben is het wel weer erg lekker om zon lekkere wendbare motor te rijden!

Nieuwe bar end mirrors zijn besteld. Korte kentekenplaat en een andere demper staan op het wensenlijstje.

Eerst maar eens inrijden en genieten!
 
Vraag aan de mensen met de M Endurance ketting - hoe vaak smeren jullie de ketting? Deze is volgens de specificaties onderhoudsarm maar moet wel van tijd tot tijd gesmeerd worden.
Ik heb Putoline Drytec Race en spuit 1x per 1000 km alleen de binnenkant. Geen rommel/vet/kleef en alleen voor conservering want smering is niet nodig
 
Zit je motor nog in fabrieksgarantie en zo ja, heb je met de dealer overlegd of dit consequenties heeft voor de garantie?
Het was een tweedehands, wel met twee jaar BMW-garantie. Nee de RS2E-update heb ik niet gemeld, heb sowieso geen contact meer gehad. Omdat ik het liefst zelf sleutel en dus ook de servicebeurt doe, loop ik ook niet het risico dat met het aansluiten op de fabrieks-software mijn mooie RS2E-software gewist wordt. O.a. om fouten uit te lezen en om de servicedatum en -km terug te zetten heb ik de MotoScan app. Maar als er, om maar eens een voorbeeld te noemen, een wiellager kapot gaat, moeten ze niet over de software gaan zeuren.
 
Zoals er wel meer zijn de afgelopen paar week wil ik me graag melden in het F900R topic!
Ik ben Ramon, 29 jaar en woonachtig in het mooie Drenthe.

Sinds 19 maart mag ik me eigenaar noemen van een zo goed als nieuwe F900R*O*Mede mogelijk gemaakt door mijn zwager @Risker98 die me besmet heeft met het F900R virus!

Bekijk bijlage 1990289

Na heel wat jaren op een 1200GS rond gereden te hebben is het wel weer erg lekker om zon lekkere wendbare motor te rijden!

Nieuwe bar end mirrors zijn besteld. Korte kentekenplaat en een andere demper staan op het wensenlijstje.

Eerst maar eens inrijden en genieten!
Gefeliciteerd met je nieuwe motor!
Hier een soortgelijk verhaal - na 4 jaar allroad weer terug bij een naked, in de vorm van de F900R. Bevalt erg goed!
 
Ik heb dit ook wel met mijn F900XR
Ben wat gaan googlen maar heel veel mensen hebben dit blijkbaar met de F900R en XR, tenzij je echt heel erg rustig rijdt. Je merkt er vaak tijdens het rijden niks van tenzij je echt in de ankers bent gegaan natuurlijk.
 
Het was een tweedehands, wel met twee jaar BMW-garantie. Nee de RS2E-update heb ik niet gemeld, heb sowieso geen contact meer gehad. Omdat ik het liefst zelf sleutel en dus ook de servicebeurt doe, loop ik ook niet het risico dat met het aansluiten op de fabrieks-software mijn mooie RS2E-software gewist wordt. O.a. om fouten uit te lezen en om de servicedatum en -km terug te zetten heb ik de MotoScan app. Maar als er, om maar eens een voorbeeld te noemen, een wiellager kapot gaat, moeten ze niet over de software gaan zeuren.
Even voor mijn informatie, ik zit ook te twijfelen voor een ECU flash. Ben jij fysiek langs gegaan bij dit bedrijf of je ECU opgestuurd, of hoe heb je dit gedaan?
 
Zoals er wel meer zijn de afgelopen paar week wil ik me graag melden in het F900R topic!
Ik ben Ramon, 29 jaar en woonachtig in het mooie Drenthe.

Sinds 19 maart mag ik me eigenaar noemen van een zo goed als nieuwe F900R*O*Mede mogelijk gemaakt door mijn zwager @Risker98 die me besmet heeft met het F900R virus!

Bekijk bijlage 1990289

Na heel wat jaren op een 1200GS rond gereden te hebben is het wel weer erg lekker om zon lekkere wendbare motor te rijden!

Nieuwe bar end mirrors zijn besteld. Korte kentekenplaat en een andere demper staan op het wensenlijstje.

Eerst maar eens inrijden en genieten!

Van harte met je nieuwe motor!! Mooie kleurstelling ook zo! 👌🏻
 
Gefeliciteerd ! Ik heb alles zo ongeveer gereden de afgelopen 49 jaar en ook diverse BMW GSA's en S1000XR's en de F900R is voor mij de prima mix en passend bij het huidige verkeersbeeld. Zal met leeftijd en/of verkeersituatie/beperkingen te maken hebben. 🤔
 
Even voor mijn informatie, ik zit ook te twijfelen voor een ECU flash. Ben jij fysiek langs gegaan bij dit bedrijf of je ECU opgestuurd, of hoe heb je dit gedaan?
De ECU heb ik uitgebouwd en opgestuurd. Zitten in de buurt van München, zodoende.
 
Terug
Bovenaan Onderaan