Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Welke van de drie?Hier niet
Dat is wel zo veilig.Op de G310 .com site is de consensus dat de meter de resterende kms aangeeft totdat de reserve bereikt is. Maw als ie op 0 staat zou je in werkelijkheid nog 1 liter over moeten hebben. Heb dat zelf nog niet getest, maar velen hebben opgemerkt dat ze veel minder in de (volgens de meter bijna lege) tank kregen dan verwacht.
Vrijdag weer op de baby BMW, wat een verschil toch die lichte koppeling en kortere bochten.
Dat merk je pas ècht als je verschillende motorfietsen gaat rijden.
Andersom dacht ik wel een keer dat de toerenteller kapot was.
3.000 RPM in stadsverkeer en meer power.
Met regen is het standaard spatbordje wat klein.
Alles vies en nat.. rugzak letterlijk doordrenkt van het water.
[afbeelding]
Dus voor mijn "probleem" moet ik dan maar een topkoffer installeren.Flink verschil inderdaad, merk het ook met de RS en R, die nu weer beiden in gebruik zijn na een lange winterslaap van de RS. En omdat m'n RS en de R dezelfde topkoffer kunnen gebruiken heb ik nu het BMW bagagerek gemonteerd op de R. Die koffer houdt ook een hoop water en viezigheid tegen heb ik gemerkt.
En een familieportretje hier van m'n twee beemertjes. Het ruitje op de R bevalt heel goed.
[afbeelding]
[afbeelding]
2xZeker een mooi ruitje. En dat je de topkoffer kan uitwisselen, is ook handig. Goed bekeken van BMW.
Insturen gaat wel sneller met een kleine, lichte motor. De mogelijke snelheid "midcorner" is echter niet afhankelijk van het gewicht.Dus voor mijn "probleem" moet ik dan maar een topkoffer installeren.
Die RS heb ik laatst op de motorbeurs bij de stand van BMW aangegeven als de mooiste Beemer van de stand.
Dagelijks rij ik drie bochten richting de snelweg, de invoegstrook zeg maar..
Met de S1000R leek de voorband wel lek/leeg en de motor stuurde alsof de voorkant pas na de achterkant reageerde.
Het voelde als een knikmoment aan de voorzijde. De voorkant moet even nadenken.
Na twee dagen woon~werk was dat effect ineens verdwenen en het lichte sturen was terug, en op Zandvoort reed het ook bijna als vanouds.
Met de balans van die motor is verder niets mis.
Terug op de G310R had ik ineens veel reserve in de bochten, veel harder erin.
Alsof je na gewenning veel minder gebruik maakt van de 'lichte' eigenschappen.
Familieportretje retour.
[afbeelding]
U leest nog mee.Insturen gaat wel sneller met een kleine, lichte motor. De mogelijke snelheid "midcorner" is echter niet afhankelijk van het gewicht.
Kleine motortjes rijden lekker op kleine weggetjes. Vroeger had ik altijd een 1-cilinder offroad erbij voor de kleinste weggetjes.U leest nog mee.
De input van de rijder is misschien wel minder bij een kleine motor / makkelijker omdat er bij meer gewicht ook meer rechtdoor wil?
Bij hoge snelheden moet je e.a. toch ook in lijn houden.
In ieder geval geeft het een bulk vertrouwen om na vele hoge snelheidsbochten op het circuit met de S1000R ineens terug te gaan naar de kleuterschool bochten op de veel lichtere G310R.
Een soort van bloeddoping.
Ik moest gelijk aan dit filmpje denken.Kleine motortjes rijden lekker op kleine weggetjes. Vroeger had ik altijd een 1-cilinder offroad erbij voor de kleinste weggetjes.
Dus voor mijn "probleem" moet ik dan maar een topkoffer installeren.
Die RS heb ik laatst op de motorbeurs bij de stand van BMW aangegeven als de mooiste Beemer van de stand.
Dagelijks rij ik drie bochten richting de snelweg, de invoegstrook zeg maar..
Met de S1000R leek de voorband wel lek/leeg en de motor stuurde alsof de voorkant pas na de achterkant reageerde.
Het voelde als een knikmoment aan de voorzijde. De voorkant moet even nadenken.
Na twee dagen woon~werk was dat effect ineens verdwenen en het lichte sturen was terug, en op Zandvoort reed het ook bijna als vanouds.
Met de balans van die motor is verder niets mis.
Terug op de G310R had ik ineens veel reserve in de bochten, veel harder erin.
Alsof je na gewenning veel minder gebruik maakt van de 'lichte' eigenschappen.
Familieportretje retour.
[afbeelding]
Hij zit ook heel volwassen en met mijn zoontje achterop van tien rijdt het ook top.Moet toch zeggen dat die G310R er heel volwassenen uitziet naast zijn grote broers.
Echt een leuke motor waar blijkbaar beginners en gevorderden veel plezier aan beleven.
Als ik nu pas mijn motorrijbewijs zou hebben gehaald en niet tientallen jaren geleden dan had ik het wel geweten.
Veel plezier ermee!
Het is een MRA scherm (https/www.mrashop.de/com/selection-by-model/bmw/g-310-roadster/)Zeker een mooi ruitje,wat is het merk van het ruitje. En dat je de topkoffer kan uitwisselen, is ook handig. Goed bekeken van BMW.
Hij zit ook heel volwassen en met mijn zoontje achterop van tien rijdt het ook top.
BMW heeft grondig ontwikkelingswerk gedaan en laat TVS India de kastanjes goed uit het vuur halen.
Blijft het voor mij wel dat ik nog een zware achter de hand heb.
Maar reed de afgelopen winter toch al zeven weken zonder enige wens van meer vermogen.
Als je de keuze in de tuin hebt staan dan is een lichte motor genoeg op de openbare weg.
Voor een dagje/weekendje weg met superbikes is het allemaal wel wat te hoog in toeren.
Met de wettelijke maximumsnelheid +5 km/u rijdt en veert het super.
Gamma.Ja dat kan ik me goed voorstellen. Ik heb zelf ook verschillende BMW's gereden(K100, R1100S, R1200R, R100R) en ook nog tussendoor een Buell S1 White Lightning gehad en een Aprilia Scarabeo 250 i.e. En met die Aprilia merkte ik dat beperkt vermogen en redelijk licht gewicht best heel leuk kan zijn.
Daarom ben ik na een aantal jaar niet rijden voor de Ducati Scrambler gegaan. Al heeft die nog best wat vermogen, is hij bovenal erg licht en wendbaar vergeleken bij de grote BMW's die ik daarvoor reed. Ook merk ik dat ik meer lol beleef aan het beperkte vermogen in het hedendaagse verkeer(daar waar ik me bij de R1200R steeds meer ging ergeren aan het feit dat ik het vermogen nauwelijks kon inzetten).
Ik vind de ontwikkeling van de verschillende kleine motoren echt gaaf en geeft starters een mooie opstap naar het motorrijden op een denk ik veilige manier(met ABS e.d.) voor een hele schappelijke prijs. Ik hoop ook dat deze nieuwe klasse het motorrijden weer een flinke impuls geeft.
Maar ook als woon werk fietsen zijn ze denk ik ook heel interessant.
There’s no quickshifter here, so changing down the gears is done the old-fashioned way, with the clutch. Fortunately, the G310R is equipped with a slipper clutch to minimize the penalty for a botched downshift.