BMW G 310 topic

Helaas, hele blok moet er onderuit om de pakking te vernieuwen. Er zaten een paar schroeven niet helemaal goed vast en op die plek is het blok gaan lekken. Ik heb de motor niet bij een officiële dealer gekocht. Hij gaat nu naar de officiële dealer ivm fabrieksgarantie. Ik rij voorlopig nog wel even op de leen motor denk ik....
 
Helaas, hele blok moet er onderuit om de pakking te vernieuwen. Er zaten een paar schroeven niet helemaal goed vast en op die plek is het blok gaan lekken. Ik heb de motor niet bij een officiële dealer gekocht. Hij gaat nu naar de officiële dealer ivm fabrieksgarantie. Ik rij voorlopig nog wel even op de leen motor denk ik....
Twee jaar geleden waren de onderdelen nog schaars.
(Mijn dynamo had het begeven..)
Ik neem aan dat het nu niet meer zo is..
Maar het is wel een periode van veel verlof. :Y
En de dealer geeft een onbekende vast geen prio.
 
Helaas, hele blok moet er onderuit om de pakking te vernieuwen. Er zaten een paar schroeven niet helemaal goed vast en op die plek is het blok gaan lekken. Ik heb de motor niet bij een officiële dealer gekocht. Hij gaat nu naar de officiële dealer ivm fabrieksgarantie. Ik rij voorlopig nog wel even op de leen motor denk ik....
Ja daar sta ik niet van te kijken, dat blok hebben ze er zo onderuit hoor maar er zal toch wel een aantal uurtjes verstrijken. Hoopdat het onder garantie word afgehandeld voor je!
 
Vandaag "even" op en neer naar de dealer geweest, regen en modder kwam mij tegemoet.
Vond de ketting wat rammelen als ik over vluchtheuvels of hobbels reed dus ze hebben hem wat strakker gezet maar niet teveel.
Gezien de hoge veerweg moet hij wel aan de 4-5 cm voldoen dus iets zal ik hem wel blijven horen.
Eigenlijk weer excuus om 115 km te gaan rijden in takkeweer :)
510 km op de teller nu :t

modder GS.jpg
 
Ik had de AliE handkappen verkeerd beoordeeld.
Blijkbaar moest het tweede deel los besteld worden. :P

Maar het is wel lekker snel binnen. *O*

DSC_3655s.jpg
 
Rammen nu nog wel harder tegen de hoge kuipruit.
En ook de spiegel met verhoger komt tegen de ruit met op stuurslot zetten.
Maar het is nog net te doen verder. :Y

Bij het tweede deel van de handkappen zit een langere imbusbout, maar de diameter van de kop is kleiner.
Dus die kan bijna door het gat verdrinken met aandraaien. Even een extra grote ring onder. :P
 
Ik wist niet dat ik een kans gemist had, maar voor derden wel een leuke uitbreiding voor in het terrein. ;)

Screenshot_2021-01-05-11-07-33-68.jpg
 
Wel mooi, maar ik moet eerst maar eens zien wanneer ik mijn gs weer terug krijg...

Is ook (op de totale prijs van de motor gezien) best wat geld he...
Ik hoop dat je 310 snel terug komt :Y

Voor draadspaakvelgen is het niet duur, ik heb wel eens een KLX650R omgebouwd naar Supermotard.
De velgrand van Haan Wheels was iets van €1.500,00.

Ik heb een Hyperpro streetbox, qua prijs vergelijkbaar.
Komt allemaal ten goede aan de motor.
Maar een snelheidsmonster wordt inderdaad natuurlijk nooit. _o-

Vandaag de eerste honderd kilometer met de verbeterde handkappen. *O*

IMG20210105113243.jpg
IMG20210105113225.jpg
IMG20210105113210.jpg

De tenen in mijn laarzen waren jaloers op de handen. ;)
Heel comfortabel bij 2.5°C op de snelweg. 8-)

En met de harde wind was de afwezigheid van turbulentie heel duidelijk.
Dus de verhoogde ruit is voor mij ook perfect. :]
 
Misschien toch ook nog eens die hogere ruit bestellen nu het nog zonder belasting kan. Valt het me tegen dan kan ik het altijd nog opslaan :)
Was de bevestiging trouwens hetzelfde zoals het originele ruitje zit, vier boutjes geloof ik?
 
Misschien toch ook nog eens die hogere ruit bestellen nu het nog zonder belasting kan. Valt het me tegen dan kan ik het altijd nog opslaan :)
Was de bevestiging trouwens hetzelfde zoals het originele ruitje zit, vier boutjes geloof ik?
Ja, vier boutjes bolt-on.
Makkelijker kan het niet. ;)

Hij wiebelt wel wat (het is dat derden vroegen er op te letten), maar trilt minder dan de spiegels (vond ik ook al logisch).
Het is ook een behoorlijke oppervlakte en overbrugging van afstanden vanaf de bevestiging.
Ligt niet aan de materiaalkeuze. Prima ruit en value for money. 8-)

Ik ga niet meer terug naar dat korte ding.
Hoge ruit, volwassen motor. :+ ;)
 
Ik had eerst ook de hogere [Puig kloon] ruit erop zitten, maar vond dat die nogal bewoog door de wind, vooral op de snelweg.
Ik vond dit ook niet zo bevorderlijk voor de 4 ingegoten moeren in de cockpit overkapping [zit niet vast aan een subframe of iets dergelijks].
Ik heb nu een ruit [zie foto] die nog iets hoger is en 2 stangen [zie de 2 extra bevestigingspunten op de ruit] heeft lopen naar de bouten binnenzijde net onder de cockpit, waardoor die totaal geen last meer heeft van de rijwind.
IMG_0175.JPG
IMG_0177.JPG
 
Met stangen zal inderdaad de enige manier zijn verder.
Ziet er netjes uit. :t

Dat er hier iets misgaat verder geloof ik niet zo.
En het wiebelen is omdat ik er van derden op moest letten.
Net zoals sommigen zich irriteren aan het zicht in de spiegels.
Het functioneert naar mijn idee normaal.
Ik ben niet gewend om kentekens te kunnen lezen. :+
 
Ik had eerst ook de hogere [Puig kloon] ruit erop zitten, maar vond dat die nogal bewoog door de wind, vooral op de snelweg.
Ik vond dit ook niet zo bevorderlijk voor de 4 ingegoten moeren in de cockpit overkapping [zit niet vast aan een subframe of iets dergelijks].
Ai dat is dan inderdaad een dingetje om over na te denken, zou het jammer vinden als die moeren er uit komen zetten en rijd voornamelijk toch op de B wegen :)
Even wat anders, ik hoor gerammel als ik mijn gas loslaat, dacht eerst aan een te slappe ketting, die heeft de dealer iets strakker gezet maar kon niet meer omdat hij aan de 4 a 5 cm speling wat hij echt nodig heeft moet voldoen. Volgens mij is het die ketting toch niet en rammelt er iets anders maar ik ben er nog niet achter wat het dan is. Remklauwen al bekeken en voortandwiel of daar geen rammel vandaag kan komen maar niets. Over ruim 300 km is hij ingereden en moet hij voor zijn eerste beurt en dan moeten ze het maar eens allemaal goed nalopen want volgens mij zit er ergens iets niet goed vast. Heb wel even gekeken of het geen belangrijke zaken waren want zit niet te wachten op een blokkerend achterwiel :)
Klinkt het jullie bekend of helemaal niet?
 
Ik herken het rammelen niet, maar op mijn vorige motor was het dan steevast de bodemplaat. Ik had een freewind, 650cc 1 cilinder, daarbij kwam alles los ( dat was ook prima te o wiens hoor), maar als eerst altijd die onder plaat .

En anders idd bij de beurt benoemen.

Gr martijn
 
Ai dat is dan inderdaad een dingetje om over na te denken, zou het jammer vinden als die moeren er uit komen zetten en rijd voornamelijk toch op de B wegen :)
Even wat anders, ik hoor gerammel als ik mijn gas loslaat, dacht eerst aan een te slappe ketting, die heeft de dealer iets strakker gezet maar kon niet meer omdat hij aan de 4 a 5 cm speling wat hij echt nodig heeft moet voldoen. Volgens mij is het die ketting toch niet en rammelt er iets anders maar ik ben er nog niet achter wat het dan is. Remklauwen al bekeken en voortandwiel of daar geen rammel vandaag kan komen maar niets. Over ruim 300 km is hij ingereden en moet hij voor zijn eerste beurt en dan moeten ze het maar eens allemaal goed nalopen want volgens mij zit er ergens iets niet goed vast. Heb wel even gekeken of het geen belangrijke zaken waren want zit niet te wachten op een blokkerend achterwiel :)
Klinkt het jullie bekend of helemaal niet?

Ik denk je rempedaal.
 
Hallo mannen, jullie maken de GS wel heel mooi dik zo met al die update,s.
Leuk om te zien, en te lezen. Ga er vooral mee door.
Erwin, tik eens overal op je motor, waarschijnlijk is het resoneren van een onderdeel wel te herleiden als je er tegen aan tikt! Wel heel irritant zo,n resonatie geluidje...Gaat vast goed komen als je GS voor een beurtje moet.
 
:^
Met gratis bananen dozen van Albert Heyn. ;)
Setje velgen voor de S1000RR gehaald.
Twee uur en twintig minuten rijden. :o

Comfortabel in de winter door de ruit en handkappen. *O*
 
Ik heb ooit de tank van een r1100rs achterop mijn k75rt gebonden. .... helaas geen foto van.....
Hier op de duoseat van mijn Jawa een 37 cm televisie toen die nog echt zwaar waren. _O-
Wat een megadoos zat er omheen.

Kon allemaal, net als vandaag, ook met de auto.
Maar dan was het maar een saai ritje geweest. :]

DSC_3774.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan