BMW G 310 topic

Mijn motor is vanmorgen opgehaald voor zijn 1000 km beurtje. Morgen wordt hij weer keurig thuis afgeleverd.

Ik denk er ook wel eens aan om volgende zomer te gaan voor een GS. Maar eens kijken of ze voor 2022 een beetje leuke kleuren hebben. ;)

Op een GS kan ik ook eens een keertje naar Noorwegen via de Eemshaven. _O-
Geen enkele BMW heeft een grote technische update voor 2022.
Ik mik op een nieuwe GS voor 2023. :Y
 
Moet ik zo lang wachten? _O-
Niets moet _O- , maar ik heb hoop dat er om de twee jaar leuke dingen gebeuren. ;)

TFT scherm met bluetooth en cruise control liggen wel voor de hand..
Daar doe ik het dan voor na de ride by wire en LED verlichting dit jaar t.o.v. 2018.

Wie weet een update voor het blokje.. quickshifter met blipper is dan ook nog een droom..

Al rijdt het nu allemaal ook prima. ;)
 
Laatst bewerkt:
Niets moet _O- , maar ik heb hoop dat er om de twee jaar leuke dingen gebeuren. ;)

TFT scherm met bluetooth en cruise control liggen wel voor de hand..
Daar doe ik het dan voor na de ride by wire en LED verlichting dit jaar to.v. 2018.

Wie weet een update voor het blokje.. quickshifter met blipper is dan ook nog een droom..

Al rijdt het nu allemaal ook prima. ;)
Ja, ik ben ook wel tevreden over mijn fietsje. Met mijn fysieke gestel kan ik dat prima behappen. Ik ben verliefd op de R NineT klasse, maar die zijn weer een stuk zwaarder om te handelen aan de hand en ook een stukkie duurder. Dat is zonde als zoiets lang in de schuur staat als ik weer eens een mindere periode heb en mijn gewrichten werken niet mee.
 
Ja, ik ben ook wel tevreden over mijn fietsje. Met mijn fysieke gestel kan ik dat prima behappen. Ik ben verliefd op de R NineT klasse, maar die zijn weer een stuk zwaarder om te handelen aan de hand en ook een stukkie duurder. Dat is zonde als zoiets lang in de schuur staat als ik weer eens een mindere periode heb en mijn gewrichten werken niet mee.
Een niet meewerkend menselijk lichaam is niet fijn. :N -O-

Ik heb nog wel een HP2 Sport voor je in de aanbieding? ;)
Die weegt droog 179 kilo..

Maar inderdaad werkt er niets zo prettig in de schuur als de 310.
En de GS is dan nog een stukje hoger.
Daarbij kan ik de achterzijde goed omhoog tillen aan het bagagerek om het achterwiel de hoek om te zetten.
De deur zit aan de lange zijde. O-)

Er is geen andere motor die er voor in de plaats bij zou passen denk ik.
Hier dit jaar drie keer door mijn rug gegaan.
Dan is zelfs de 310 ineens zwaar. :')
 
Motortje werd de dag erna weer netjes thuis afgeleverd. Net ff lekker een stukje gereden. Motortje begint steeds lekkerder te rijden, of ik raak er steeds meer aan gewend. Fijn fietsje hoor, toch denk ik dat ik volgend jaar overstap naar het GS model.
 
Motortje werd de dag erna weer netjes thuis afgeleverd. Net ff lekker een stukje gereden. Motortje begint steeds lekkerder te rijden, of ik raak er steeds meer aan gewend. Fijn fietsje hoor, toch denk ik dat ik volgend jaar overstap naar het GS model.
En met de kou geen extra last van de gewrichten??

Ik moet morgen iemand ophalen in Veldhoven, meer dan drie uur heen~terug.
Ze wil echter niet dat ik op de motor kom. Bummer. _O-
 
En met de kou geen extra last van de gewrichten??

Ik moet morgen iemand ophalen in Veldhoven, meer dan drie uur heen~terug.
Ze wil echter niet dat ik op de motor kom. Bummer. _O-
Haakte ze af toen je het merk van je motor noemde?😄 Dan heeft ze in ieder geval wel smaak.:t
 
Haakte ze af toen je het merk van je motor noemde?😄 Dan heeft ze in ieder geval wel smaak.:t
Nee, op een Ducati zit je lekker. :P

Ze heeft haar arm in een mitella anders kon ze zelf wel rijden.
Nu zijn er vier mensen die even brengen - halen - brengen - halen over twee dagen verspreid.
(Kunnen ze die cursus niet afblazen i.v.m. de pandemie..) O-)

PSX_20211111_091544.jpg
 
Laatst bewerkt:
En met de kou geen extra last van de gewrichten??

Ik moet morgen iemand ophalen in Veldhoven, meer dan drie uur heen~terug.
Ze wil echter niet dat ik op de motor kom. Bummer. _O-
Stijf en wat pijnlijk in de heupen, maar nog wel te doen hoor.
Ooit, bijna 40 jaar geleden, was ik koud weer getraind.
Dus ik heb een reputatie hoog te houden. _O-
 
Stijf en wat pijnlijk in de heupen, maar nog wel te doen hoor.
Ooit, bijna 40 jaar geleden, was ik koud weer getraind.
Dus ik heb een reputatie hoog te houden. _O-
Ik merk ook wel verschil nu ik niet meer vijf dagen per week woon~werk doe.
Twee weken geleden naar een toerritje gegaan, en ter plaatse naar huis gereden.
Ik had het koud in mijn raceoverall _O- en ook wat drukke dagen gehad.

Tegenwoordig rij ik nog maar 1-2 keer per week.
En gisteren de speed pedelic gepakt naar een afspraak.
Beetje win~win voor de conditie.
Met 74 kilometer moest ik toch genoeg meetrappen. O-)
Alleen dan helaas helemaal geen motorrit deze week.
 
Ik ben nog steeds super tevreden met de G310R sinds mei bijna 4000km gereden (volgens mij nog nooit zoveel motor gereden in 1 jaar.. dat zegt al genoeg natuurlijk ;-))

Korte vraag: hoe en hoevaak stellen jullie de ketting? Ik heb het gevoel dat inmiddels (bijna) nodig zal zijn. De laatste keer dat deze gesteld is zal tijdens de 1000km beurt zijn geweest, en nu dus op bijna 4000.

Alvast bedankt!
 
Ik ben nog steeds super tevreden met de G310R sinds mei bijna 4000km gereden (volgens mij nog nooit zoveel motor gereden in 1 jaar.. dat zegt al genoeg natuurlijk ;-))

Korte vraag: hoe en hoevaak stellen jullie de ketting? Ik heb het gevoel dat inmiddels (bijna) nodig zal zijn. De laatste keer dat deze gesteld is zal tijdens de 1000km beurt zijn geweest, en nu dus op bijna 4000.

Alvast bedankt!
Ik heb er nog geen 1000 km mee gereden. Maar op vorige ketting motoren liet ik hem iedere 3000 km even stellen.
 
Ik heb net even proef gezeten op een KTM 390 Adventure. Geen verkeerde motor, die kan ik ook wel handelen. Leuk ding, binnenkort maar eens een proefritje op maken.

Ik kijk ook uit naar een BMW G650 GS, zo'n eenpitter. Blijf ik ook leuke motoren vinden, maar die zie je maar heel weinig bij de BMW-dealers.
 
Die 390 adventure is goed uitgerust! Morgen wordt mijn gs je opgehaald voor de beurt. Piepende koppeling krijgt ook aandacht. Hebben jullie wel eens vocht aan de binnenkant van het displayscherm?
 
Het blokje van de KTM wil wel meer toeren draaien, is wat onrustiger. :)

Alleen mijn LED koplamp heeft last van vocht.
Maar die is aftermarket. ;)
Verder stal ik eigenlijk altijd overdekt, ook op de plaats van bestemming.

Ik overweeg de GSX-S950. Mooie prijstopper.
En als ik wat onrustig ben kan ik wel die snelheid bekeuringen weer* dik scoren. :+
(*Nog nooit gehad)

Maar juist in de winter is de 310 de betere keuze.
Hij heeft überhaupt veel voordelen.O-)
 
Ik moet echt wat minder koffie drinken, ik zie dubbel. 😵‍💫
Aan de andere kant levert dat blokje wel 10 PK meer aan koppel bij ongeveer hetzelfde toerental. Dus als ik wat zelfdiscipline heb moet ik er toch ook rustiger mee kunnen rijden? 8-) Maar ik ga er wel een keertje op proefrijden.
Verder ontlopen ze elkaar niet veel. Ik bedoel dan in vergelijking met de GS. De KTM heeft alleen wel de mogelijkheid om een quickshift te plaatsen en een mooi kleuren TFT-scherm met connectie met je telefoon.
 
Aan de andere kant levert dat blokje wel 10 PK meer aan koppel bij ongeveer hetzelfde toerental. Dus als ik wat zelfdiscipline heb moet ik er toch ook rustiger mee kunnen rijden? 8-) Maar ik ga er wel een keertje op proefrijden.
Verder ontlopen ze elkaar niet veel. Ik bedoel dan in vergelijking met de GS. De KTM heeft alleen wel de mogelijkheid om een quickshift te plaatsen en een mooi kleuren TFT-scherm met connectie met je telefoon.
TFT + BT en cruisecontrol had voor mij de doorslag gegeven eind 2020 om een nieuwe 310 te nemen. :Y
Misschien komt dat op het model 2023. O-)

Voor de quickshifter hou ik al een tijdje AliExpress :+ en eBay in de gaten.
De andere Beemers hier hebben ook een quickshifter.
Het sluit dan zo mooi aan. _O-

Maar door de onterechte overwegingen over iets anders 'zo nu en dan' nog niet gedaan.
Healtech is wel een goed merk, had daar wat dingen van op mijn ZX-10R.
 
Laatst bewerkt:
Ik kijk nu ook weer met een schuin oog naar een BMW F900R. Eigenlijk een grote 310, maar dan met alle gadgets.
 
Ik kijk nu ook weer met een schuin oog naar een BMW F900R. Eigenlijk een grote 310, maar dan met alle gadgets.
Voordat die in de winkel kwam was ik ook erg benieuwd naar de F900R. :Y
Maar ik stond er in de showroom naast en het deed mij niet zoveel. :? 8)7
Het design deed mij zo aan mijn oude G310R denken qua tank en zijkappen.
Het voelde niet als een nieuw avontuur.
Meer als oude liefde van een periode waar ik niet naar terug wil (roerig jaartje). :)

En de koplamp van de hoogpoot versie vind ik niet mooi vanaf de voorkant.
Bovendien is die veel te duur.
Dan zou ik eerder voor de S1000XR gaan, maar omdat het blok gelijk is aan mijn S1000RR heb ik dat niet gedaan.

Als ik een andere motor koop dan zal die wel gaan buitenslapen.
Alleen de 310GS past met passen, meten en drie keer de achterzijde optillen op zijn plek.
Ideaal.. droog en veilig. O-)
 
@jeger90
Zowel bij de 310R als ook de 310GS checkte ik de ketting iedere 3 á 4 duizend km.
na de 15k km moesten de intervallen korter, omdat dan ook de kettingwielen lichte slijtage lieten zien.
de laatste paar keer [na 20k km] moest ik elke duizend km de ketting stellen en heb ik de ketting + kettingwielen bij ±26k km laten vernieuwen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan