BMW G 310 topic

Dat zijn best veel kilometers. Ik heb er in een jaar net 2000 km gemaakt dank ik. Dat wordt straks wel ietsjes meer als ik met pensioen ben.
Maandag en donderdag
Arnhem-zieuwent 56
Zieuwent- de meern 116
De meern - arnhem 71

Dinsdag, woensdag en vrijdag
Arnhem - de meern 81
De meern arnhem 71

Zaterdag:

Arnhem- elst
Elst- zutphen
Zutphen- kampen
Kampen- arnhem.

Van zaterdag weet ik de afstanden niet.

Vandaag morgen rust. Morgen met de auto ivm met een paar dozen suske en wiskes die klaar staan.

Dinsdag en woensdag:
Arnhem - de meern - arnhem

Donderdag:

Arnhem - berchtesgaden- munchen

Vrijdag:

Nog niet bekend

Zaterdag:

Munchen- stuttgart

Zondag:

Stuttgart- arnhem.

Het is leuk om autoloos te zijn.
 
Veel snelweg of alles binnendoor?
Hoofdzakelijk snelweg. Anders red ik het niet. De tom heeft me wel een km of 50 binnendoor geleid ivm file.
A1A47C41-6282-4449-A9B6-3E745E0BED52.jpeg
971D38E3-B3B4-4FE8-ABB7-6219AA9EE46C.jpeg


Wel al hier geweest. Nu ff nieuwe handschoenen halen. Die ik me heb komen uit 2018 en zitten officieel uitermate teleurstellend
 
Heeft iemand tips voor een tanktas? Zoja, welke is aan te raden? Ik zag o.a. deze voorbij komen: Tanktas van SW-motech. Iemand ervaringen?

Verder de motor sinds zaterdag en bijna 400km gereden, mijn ervaringen tot nu toe: een erg fijne en leuke motor voor het stadsverkeer, een aantal dingen vallen mij en zijn waarschijnlijk wennen. Het wegrijden bij een verkeerslicht, heeft de motor erg veel gas nodig (boven de 4000) en moet de koppeling vrijwel helemaal los om uberhaupt iets vooruit te komen, dit zorgt voor onnodige toeren. Al kan je gelijk door naar de twee want 15km in zijn 1 en de toeren vinden het al niet meer leuk. Schakelen gaat lekker soepel, de remmen werken ook perfect.

Verder valt mij op, zodra ik voor een verkeerslicht sta, (deze duurde wel echt lang, denk dat die mijn motor niet herkende :P), dat de temperatuur ook oploopt, nu weet ik niet of het normaal is, ik ben nog maar een leek, maar tijdens het rijden was de temperatuur 75-80 graden en bij stilstaan kwam die net boven de 95 graden.

Verder erg tevreden met de BMW G310R :)
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand tips voor een tanktas? Zoja, welke is aan te raden? Ik zag o.a. deze voorbij komen: Tanktas van SW-motech. Iemand ervaringen?

Verder de motor sinds zaterdag en bijna 400km gereden, mijn ervaringen tot nu toe: een erg fijne en leuke motor voor het stadsverkeer, een aantal dingen vallen mij en zijn waarschijnlijk wennen. Het wegrijden bij een verkeerslicht, heeft de motor erg veel gas nodig (boven de 4000) en moet de koppeling vrijwel helemaal los om uberhaupt iets vooruit te komen, dit zorgt voor onnodige toeren. Al kan je gelijk door naar de twee want 15km in zijn 1 en de toeren vinden het al niet meer leuk. Schakelen gaat lekker soepel, de remmen werken ook perfect.

Verder valt mij op, zodra ik voor een verkeerslicht sta, (deze duurde wel echt lang, denk dat die mijn motor niet herkende :P), dat de temperatuur ook oploopt, nu weet ik niet of het normaal is, ik ben nog maar een leek, maar tijdens het rijden was de temperatuur 75-80 graden en bij stilstaan kwam die net boven de 95 graden.

Verder erg tevreden met de BMW G310R :)
Ik heb een "tail" tas, via Alieexpress gekocht. Werkt prima om een slot en een paar schoenen mee te nemen.

Uit welk jaar komt je motor? Ik heb een 2021 model en daar zit dat Ride by wire of zoiets op. Dat werkt perfect.
 
Verder de motor sinds zaterdag en bijna 400km gereden, mijn ervaringen tot nu toe: een erg fijne en leuke motor voor het stadsverkeer, een aantal dingen vallen mij en zijn waarschijnlijk wennen. Het wegrijden bij een verkeerslicht, heeft de motor erg veel gas nodig (boven de 4000) en moet de koppeling vrijwel helemaal los om uberhaupt iets vooruit te komen, dit zorgt voor onnodige toeren.
Heb je veel vrije speling op het handle?
1-2 mm is normaal.
Misschien even je koppelingskabel stellen.
Dan zou die dichter bij je stuur moeten kunnen ontkoppelen.
Ik heb zelf verstelbare handles van AliExpress.
Werken al vier jaar top. 8-)
DSC_1503.jpg

DSC_1482.jpg


Al kan je gelijk door naar de twee want 15km in zijn 1 en de toeren vinden het al niet meer leuk.
Ik heb een groter voortandwiel en de eerste versnelling vind ik nu beter aansluiten.
Bovendien wat minder toeren op de snelweg.
Daardoor kan ik ook meer voor het verkeer uitrijden.
Als in te hard. :X :+

Voor de rest zal het optrekken even wennen voor je zijn.
Dat komt wel goed. 8-)
 
Wat betreft de temperatuur aanduiding.
Zowel met de R als de GS die ik gehad heb, gaf de meter ±65 aan in de winter, ±70 aan in de zomer maar als ik lang stil stond [bijvoorbeeld stoplicht] bij heet weer, kon de meter wel oplopen tot ±110 en dan ging pas de vin aan en was die snel weer afgezakt naar minder dan ±85 voor de vin weer uitschakelde.
 
Vanmorgen even langs de BMW-dealer gereden om te kijken of mijn uitlaatdemper er al was. Nog niet, dus dan de motor maar ingeruild. _O-
Weer heel iets anders, inmiddels gaat het met mijn gezondheid een stuk beter en kan ik deze motor weer "handelen", dus tijd voor iets anders.
 

Bijlagen

  • 48MFGG_4_1.jpg
    48MFGG_4_1.jpg
    144,2 KB · Weergaven: 20
Gefeliciteerd @Tano Cariddi .
Beter met je gezondheid is onbetaalbaar en jezelf verwennen is mooi als het kan. :t
Geen plek voor motor X+1?

Ik ken iemand die nu een R6 heeft en de 310 nog vaak mist.
Hier om drie uur naar Zandvoort voor twee sessies op de S1000RR.
Daar is de 310 ruim 100 km/u te langzaam over start/finish. :+
 
Gefeliciteerd @Tano Cariddi .
Beter met je gezondheid is onbetaalbaar en jezelf verwennen is mooi als het kan. :t
Geen plek voor motor X+1?

Ik ken iemand die nu een R6 heeft en de 310 nog vaak mist.
Hier om drie uur naar Zandvoort voor twee sessies op de S1000RR.
Daar is de 310 ruim 100 km/u te langzaam over start/finish. :+
Thnx.
Plek wel, maar nog even niet de knaken. Wie weet koop ik er een keer eentje bij, maar dan misschien de GS. Eerst deze zomer maar eens lekker touren.
 
Paar fotootjes. Vrijdag ophalen.
 

Bijlagen

  • CDDEC678-1A9E-43A2-B92B-70E83D8B8F59.jpeg
    CDDEC678-1A9E-43A2-B92B-70E83D8B8F59.jpeg
    292,7 KB · Weergaven: 20
  • 6AB76426-19B5-4FC6-A238-CD2C2F8CEE27.jpeg
    6AB76426-19B5-4FC6-A238-CD2C2F8CEE27.jpeg
    244,5 KB · Weergaven: 20
  • ED825A2F-E1BB-4F0B-8511-B5C7AB5E0233.jpeg
    ED825A2F-E1BB-4F0B-8511-B5C7AB5E0233.jpeg
    199,2 KB · Weergaven: 21
Heeft iemand tips voor een tanktas? Zoja, welke is aan te raden? Ik zag o.a. deze voorbij komen: Tanktas van SW-motech. Iemand ervaringen?

Verder de motor sinds zaterdag en bijna 400km gereden, mijn ervaringen tot nu toe: een erg fijne en leuke motor voor het stadsverkeer, een aantal dingen vallen mij en zijn waarschijnlijk wennen. Het wegrijden bij een verkeerslicht, heeft de motor erg veel gas nodig (boven de 4000) en moet de koppeling vrijwel helemaal los om uberhaupt iets vooruit te komen, dit zorgt voor onnodige toeren. Al kan je gelijk door naar de twee want 15km in zijn 1 en de toeren vinden het al niet meer leuk. Schakelen gaat lekker soepel, de remmen werken ook perfect.

Verder valt mij op, zodra ik voor een verkeerslicht sta, (deze duurde wel echt lang, denk dat die mijn motor niet herkende :P), dat de temperatuur ook oploopt, nu weet ik niet of het normaal is, ik ben nog maar een leek, maar tijdens het rijden was de temperatuur 75-80 graden en bij stilstaan kwam die net boven de 95 graden.

Verder erg tevreden met de BMW G310R :)
Ik zelf heb een Tailbag van Qbag welke voor mij prima bevalt. https://www.hansvanwijk.nl/qbag-tail-bag-03-6-5l-70250101121.html
 
Wat betreft de temperatuur aanduiding.
Zowel met de R als de GS die ik gehad heb, gaf de meter ±65 aan in de winter, ±70 aan in de zomer maar als ik lang stil stond [bijvoorbeeld stoplicht] bij heet weer, kon de meter wel oplopen tot ±110 en dan ging pas de vin aan en was die snel weer afgezakt naar minder dan ±85 voor de vin weer uitschakelde.
Zijn deze temparaturen bij binnen door of bij snelweg? Er is dan een wezenlijk verschil.

Bij mij zit ie op de snelweg rond de 85 graden (ok, een keer 90 graden op de snelweg maar dat was met 159 kmh afgelopen weekend). Binnendoor op 80.

Met koude temparaturen duurt het gewoon langer voor het op temparatuur is.
 
Dikke update voor de 310 verwacht. :)
(En waar ik eerder gezegd op wachte voor eind dit jaar)

En dan bedoel ik de electronica.
Verschillende mappings. Met 34 pk is een regenmodus wel handig. :+ :+
Maar dat betekent wellicht tractiecontrole en een quickshifter up/down. :9

Dit komt dan vast op alle modellen. O-)
 
Dikke update voor de 310 verwacht. :)
(En waar ik eerder gezegd op wachte voor eind dit jaar)

En dan bedoel ik de electronica.
Verschillende mappings. Met 34 pk is een regenmodus wel handig. :+ :+
Maar dat betekent wellicht tractiecontrole en een quickshifter up/down. :9

Dit komt dan vast op alle modellen. O-)
Vooral de connectivity is een verbetering denk ik. Zou er ook cc op zitten?
 
Vooral de connectivity is een verbetering denk ik. Zou er ook cc op zitten?
Zodra er ride by wire kwam had ik de cruisecontrol al verwacht.
Maar aan de andere kant moest er wellicht wat te wensen over blijven blijven voor de komende jaren. O-)

Connectivity was ook een wens hier.
Dit zou samen met het genoemde wel een mooie update zijn sinds mijn prima 2018 model. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan