BMW K 1600 GT

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik ben ook erg benieuwd hoe hij er uit ziet. Zo gauw als hij te zien scheur ik er heen...zal wel Utreggggg worden schat ik *D *D in
 
De BeEmWe stand tijdens MB Utrecht 2008 was fraai ingericht. Kan mij niet voorstellen dat de K1600 ontbreekt, zeker nu er een aantal pre-productie modellen circuleren.
 
ach ik wil hem alleen zien hoor, kopen is een ander verhaal.............blijf lekker op mijn 2 cylinder rijden...is ook elke bocht een genot....
 
Hoi Erwin,
Ben benieuwd wanneer hij van de achtergrond naar de voorgrond komt.
Meteen maar bestellen of nog effe wachten ? :]
 
Nu bestellen is ophalen in juni. En er is een gelimiteerd aantal te leveren per land, zo vertelde Houtrust mij.
 
Nu bestellen is ophalen in juni. En er is een gelimiteerd aantal te leveren per land, zo vertelde Houtrust mij.

Interessant. Geeft enige hoop op levering in April/begin Mei van de pre-orders.
Mijn dealer durft voorlopig nog geen uitspraak aan.
 
Ben heel benieuwd naar de eerste ervaringen zodra er echt op gereden gaat worden.

Qua techniek vind ik 'm prachtig, alleen denk ik dat 'ie hetzelfde wegkarakter zal krijgen als de K1200/1300GT gezien de grote wielbasis.

Waar ik ook niet gelukkig van wordt is dat bijna alle functies via de BC en de bijbehorende draaischijf gekozen moeten worden. Dat moet toch aardig afleiden, lijkt me minder praktisch dan aparte knoppen die je op den duur blindelings kunt vinden.
Maar goed, misschien zie ik het verkeerd.....

Zoals gezegd, ik ben benieuwd naar de ervaringen en ik zal er zelf ook zeker een keer op gaan proefrijden :Y
Het 6-cylinderblok vind ik wel :9~ , ik verwacht dat het super rijdt...
 
De eerste ervaringen zullen wel niet lang meer op zich laten wachten.
Zie de K1600 modellen van de lopende band rollen. Uiteraard van een andere forum gepikt.

k1600Berlin
 
Laatst bewerkt:
Vind het een prachtige motor en de prijs is veel lager dan ik had verwacht, hier in Belgie start hij vanaf 20800, maar ze hebben beide al veel zaken standaard aan boord wat je bij de k1300GT moet bijbetalen.

Volgens mij is het verschil tussen een evenredig opgeleukte k13 en k16 echt niet groot.

Ik heb nu een f650cs en een mt-01, de scarver is een gebruiksmoto, was hem niet en krijgt geen onderhoud bij de merkdealer. Ben overigens niet onder de indruk van BMW's kwaliteits indruk tegenwoordig. Zelf best problemen met de Scarver, en hoor ook vele klagen die duurdere BMW's hebben en electronica probs hebben. Dat doet me vrezen voor de nog ingewikkeldere K1600GT.

Indien ze mij 5 jaar volledige garantie zouden geven zou ik het waarschijnlijk direct kopen, ondanks mijn leeftijd van 23 jaar (BMW voor oudjes?). Ik vind de K12 heerlijk rijden, de 13 heb ik nooit geprobeerd.
 
Met zo'n filmpje begint je besluit tot aankoop wel te leven. Toch nog een hoop bedrading voor zo'n Can bus concept :?. Kon helaas niet ontdekken of het ventiel achter op de spaak of velg zit. Overigens kan voor de monteurs een kleine cursus Freude am Arbeit geen kwaad *D. In ieder geval schiet het al lekker op met de voorraad opbouw. Begreep van mijn dealer dat ze in maart naar Spanje gaan om er zelf mee te gaan rijden. Ben ook erg benieuwd naar de eerste rij reacties.
 
Kon helaas niet ontdekken of het ventiel achter op de spaak of velg zit.


Spaak dus:
full
 
Thx Erwin. Scheelt weer ergernis bij het oppompen alsmede gebroken ventielen ! Van die kleine details maken het dus wel een klasse fiets. :) Iemand al een definitieve prijslijst gesignaleerd ?
 
Super, de plaatsing van het ventiel ! Heb mijn Michelin voetpomp nooit echt fatsoenlijk kunnen gebruiken met de F800ST en de GSA.
 
Iemand al een definitieve prijslijst gesignaleerd ?
Soort van definitief, denk ik, onder voorbehoud zonder garantie. Komt wel uit een mailing van BMW-NL naar tenminste 1 dealer...

GT 23.500
Veiligheidspakket (Bandenspanning, DTC, adaptive koplamp) 990
Uitrustingspakket (ESA, centrale vergrendeling, alarm) 1.220
LED verstralers 528
Valbeugels 262
Audio + BT interface + GPS voorbereiding 1.279

ESA los 861
GPS voorbereiding los 209
Alarm + centr vergrendeling 642
Bandenspanning controle 239

Topkoffer 935
3e remlicht nog eens 154, chroom paneeltje 84.
Tasje erbij? Alle tassen 92 per stuk.

Akra 1.995
 
Soort van definitief, denk ik, onder voorbehoud zonder garantie. Komt wel uit een mailing van BMW-NL naar tenminste 1 dealer...

GT 23.500
Veiligheidspakket (Bandenspanning, DTC, adaptive koplamp) 990
Uitrustingspakket (ESA, centrale vergrendeling, alarm) 1.220
LED verstralers 528
Valbeugels 262
Audio + BT interface + GPS voorbereiding 1.279

ESA los 861
GPS voorbereiding los 209
Alarm + centr vergrendeling 642
Bandenspanning controle 239

Topkoffer 935
3e remlicht nog eens 154, chroom paneeltje 84.
Tasje erbij? Alle tassen 92 per stuk.

Akra 1.995


poe poe, voor een beetje leuke GT gaat de teller toch wel behoorlijk oplopen zeg. :( Eerst maar is zien of het allemaal heel blijft als de eerste de weg op komen.
 
Valt nog mee. Ik kom zelf uit op 28k+ exclusief tasje(s) of Akra's. Tis inderdaad hard sparen zo'n brommer.
 
Mogelijk kan er nog beknibbeld worden op de topkoffer. Als BMW zo lief is een geschikte adapter bij de kleine topkoffer te gaan leveren. De kleine topkoffer is er voor de R1200RT en enkele andere modellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan