BMW K 1600 GT

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geen audiosysteem? Dan is de enige manier om de GPS enigszins hoorbaar te krijgen via BT. Het eigen speakertje van de Nav V gaat 'm rijdend niet worden :N en vanwege de inbouw is bedraad geen optie.

Ik heb zelf geen ervaringen met de Schuberth, maar het is m.i. Niet de goedkoopste oplossing. In een Schuberth C3 overigens wel de netste.
 
Zoals gezegd rijd ik nu bedraad en heb daar ook nog een versterker tussen.

Ik ben bij dat Bluetooth altijd een beetje bang dat dat niet hard genoeg kan.
Maar misschien is dat wel onzin.

En als ik dan toch aan de Bloetoet moet, dan ben ik niet op zoek naar de goedkoopste maar wel naar (één van de) beste.

Wordt weer een leuk projectje voor van de winter.
:Y
 
Ik was ook fervent voorstander van een draadje, ipv BT. De dealer wilde, als ik dat echt wilde, best wel een bedraade intercom in m'n GT klussen, maar dat was een financieel niet erg aantrekkelijk voorstel. Het advies was om BT te gebruiken.

Ik rijd nu 9 maanden draadloos rond, en ik moet zeggen dat 't me goed bevalt. Zowel betrouwbaarheid en kwaliteit heb ik als goed ervaren, met de BMW helm.

Muziek luisteren gaat goed, ook met oordoppen en snelheden van 150+. Om gesproken woord, radiojournaal of zo, goed te kunnen blijven volgen moet de snelheid onder de 100 blijven (met oordoppen).
 
Ok, ik moet dus met mn tijd mee..

@ocvantol: Gebruik jij, naast de helm van BMW, ook de BT van BMW?

Ik overweeg de Schuberth C3 pro met SRC kraag.
 
Ik heb de systeemhelm 6 met BMW Motorrad Communication System. Op de motor heb ik het BMW BT interface.

Schijnbaar, van horen zeggen, zijn de BT interfaces van verschillende merken niet zomaar uitwisselbaar. Met een BMW BT interface op de motor zou je dan niks hebben aan een BT ontvanger in je helm van een andere fabrikant.
 
Volgens mij kun je ook andere BT merken op het audio systeem van de 1600 koppelen.
Ik heb zelf echter ook een BMW helm met het BMW BT systeem en moet zeggen dat dat prima werk.
Nooit last van uitvallen e.d. Goedkoop is echter anders.

Overigens vandaag de tweede (!) nieuwe startschakelaar gekregen onder garantie van meneer BMW.
Maakt nu dus 2 startschakkelaars rechts en 1 compleet nieuwe unit aan de links onder garantie.
Nu maar hopen dat het goed blijft; hoewel de knopjes wel wat anders aanvoelen als de originele die erop zaten.
Wel hebben ze gelijk een softwareupdate gedaan. Heb nu een mooie groene N in het display en je merkt ook dat ze de inspuitingscurves wat aangepast henbben. Verschil tussen road en dynamic is een stuk groter. (lees : je rijdt altijd in Dynamic... :))

Maar ondanks dat... nog steed freude am fahren. :+ :+ .
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag even diverse helmen gepast en ik denk toch de Schuberth C3 Pro het lekkerste past, op mijn hoofd.

Bij de BMW Systeem 6 voel ik bij mn voorhoofd iets drukken, waarvan ik bang ben dat het niet helemaal zal verdwijnen, tijdens het "indragen".

Maar ja, hoe weet je dat zeker? :$

Toch jammer eigenlijk, dat je een Helm moet kopen en er dan pas na een tijdje achter moet komen of het bevalt.

Datzelfde geldt voor dat communicatiespul.

Eigenlijk zou je zoiets, net als met motoren, een dag moeten kunnen huren.
Gewoon om te zien of dat, aanvankelijk nauwelijks aanwezige kleine drukpuntje, waarvan je dacht: Ach, dat went wel, zich niet 4 cm diep in je spraakcentrum graaft. B|


Zijn er hier eigenlijk ook rijders met een C3 pro helm icm de SRC kraag, die wat ervaringen kunnen delen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een BMW helm 6 met daarin een Midland BTNext. Vrouwlief heeft een eigen motor en is ook voorzien van een Midland BTNext. Kortom; communicatie 1600 is goed en communicatie met vrouwlief gaat ook prima. En deze set is lang zo duur niet als het BMW systeem. Wel weer zo'n raar uitsteeksel aan de zijkant. Je kunt niet alles hebben.
 
Ik heb het Sena systeem in mijn BMW 6 helm ingebouwd.
Werkt perpect. Voordeel is dat ie goedkoper is dan het BMW systeem en dat je ook geen bobbel hebt. De losse accu zit ook ergens in de helm waardoor de bediening lekker plat is.

Werkt prima.
 
Ha John

Als ik hem constant "open" heb staan voor de communicatie met mijn vrouw en de navigatie denk ik dat het minimaal 8 uur is.
 
Ik weet niet hoe een Sena opgeladen wordt? Bij mijn SRC kraag gaat dat via USB en dat kan dus ook tijdens het rijden, mits je een USB stekker ergens hebt gebouwd die je daarvoor kan gebruiken. Overigens heb ik nog nooit problemen gehad, ook niets tijdens lange ritten, met de levensduur van een acculading van de SRC kraag.

Dit ter nog verdere overweging... :Y
 
Volgens mij kun je ook andere BT merken op het audio systeem van de 1600 koppelen.
Ik heb zelf echter ook een BMW helm met het BMW BT systeem en moet zeggen dat dat prima werk.
Nooit last van uitvallen e.d. Goedkoop is echter anders.

Overigens vandaag de tweede (!) nieuwe startschakelaar gekregen onder garantie van meneer BMW.
Maakt nu dus 2 startschakkelaars rechts en 1 compleet nieuwe unit aan de links onder garantie.
Nu maar hopen dat het goed blijft; hoewel de knopjes wel wat anders aanvoelen als de originele die erop zaten.
Wel hebben ze gelijk een softwareupdate gedaan. Heb nu een mooie groene N in het display en je merkt ook dat ze de inspuitingscurves wat aangepast henbben. Verschil tussen road en dynamic is een stuk groter. (lees : je rijdt altijd in Dynamic... :))

Maar ondanks dat... nog steed freude am fahren. :+ :+ .
Vreemd, bij mij is de startschakelaar 1x vervangen. Mijn cruise control is nu ook weer defect. De dealer vertelde mij, dat wanneer er 1 functie van een unit defect is, alle 2 de units worden vervangen. Volgens hem zijn de units nu van betere kwaliteit, dus dat kan kloppen met jouw bevindingen dat de knopjes anders aanvoelen. Werd een keer tijd.
 
Ik heb vandaag even diverse helmen gepast en ik denk toch de Schuberth C3 Pro het lekkerste past, op mijn hoofd.

Bij de BMW Systeem 6 voel ik bij mn voorhoofd iets drukken, waarvan ik bang ben dat het niet helemaal zal verdwijnen, tijdens het "indragen".

Maar ja, hoe weet je dat zeker? :$

Toch jammer eigenlijk, dat je een Helm moet kopen en er dan pas na een tijdje achter moet komen of het bevalt.

Datzelfde geldt voor dat communicatiespul.

Eigenlijk zou je zoiets, net als met motoren, een dag moeten kunnen huren.
Gewoon om te zien of dat, aanvankelijk nauwelijks aanwezige kleine drukpuntje, waarvan je dacht: Ach, dat went wel, zich niet 4 cm diep in je spraakcentrum graaft. B|


Zijn er hier eigenlijk ook rijders met een C3 pro helm icm de SRC kraag, die wat ervaringen kunnen delen?
Dat de systeem 6 op het voorhoofd drukt is een bekend verhaal. Je kunt met een warme lepel het schuim indrukken of een beetje verwijderen. Daarna zit de helm als gegoten. Maar om nu te lepelen in een helm van honderden euro's moet eigenlijk niet nodig zijn. Maar ja, ook dat is BMW zullen we maar zeggen.
 
Vreemd, bij mij is de startschakelaar 1x vervangen. Mijn cruise control is nu ook weer defect. De dealer vertelde mij, dat wanneer er 1 functie van een unit defect is, alle 2 de units worden vervangen. Volgens hem zijn de units nu van betere kwaliteit, dus dat kan kloppen met jouw bevindingen dat de knopjes anders aanvoelen. Werd een keer tijd.

Links was bij mij het knopje van het scherm defect en omdat deze samen met de selector direct aan de CAN-bus hangt moet die idd in zijn geheel vervangen worden en worden aangemeld op de ECU.
De schakelaars rechts werken met z.g. ladderweerstand en kunnen dus los vervangen worden zonder dat er iets geprogrammeerd hoeft te worden.
Probleem met deze schakelaars is dat na een tijd gebruik de weerstandwaarde verloopt; waardoor de electronica het niet meer herkend als je de schakeaar gebruikt.

Nieuwe type startschakelaar is pas recent weer leverbaar. Ik begreep dat toen de eerste klachten kwamen men in eerste instantie het oude type weer gemonteerd heeft; die dus vervolgens na een tijdje ook weer defect gaan. (hij heeft er al meerdere voor de 2e keer vervangen)

De serie die nu gemonteerd wordt is pas sinds eind augustus leverbaar en zou de oplossing moeten zijn.
 
Langzaam maar zeker gaat het nog eens helemaal goedkomen met die 1600.

Voorzover het al niet goed wás natuurlijk.

Maar desalniettemin ben ik nog nérgens, maar dan ook echt, helemaal nérgens zo'n super gave oranje SpoRT uitvoering in het echt tegen gekomen.

Wordt nu toch zo langzamerhand wel een beetje tijd lijkt me.

-O-
 
Was er een live te bezichtigen in Amersfoort ...


img_0268.jpg
 
Klopt!
En die heeft ook héél eventjes langs de dealers gezworven.

Maar je zou toch verwachten dat er nú wel ergens in het land, zo'n ding bij een dealer in de showroom zou staan te glimmen; :9~

maar neen.. :/

Maar goed: We hebben geduld.

(maar niet heus)
 
Hij is binnen bij de dealer, mijn bestelde oranje BMW k 1600 sport, nog maandje geduld en dan de weg op. Ga morgen ook even kijken bij de dealer of de geleverde kleur net zo mooi is het getoonde model
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan