BMW K 1600 GT

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou tot nu toe nette reactie per email gehad en dag later gebeld door werkplaats voor afspraak

We wachten het resultaat even af maar ik heb goede hoop
 
...en het vervolg, prima geholpen nieuwe bandjes, blokken en schakelaars.

moet nog 1x terug voor de fuseekogel, was klus van 5-6 uur

leenfiets meegehad.

Ik kan niet anders zeggen dat het allemaal keurig opgepakt is de Motoport Almere

Leenfiets was trouwens een hagelnieuwe Suzuki DL650. Zou er normaal gesproken totaal niet naar omkijken, maar reed eigenlijk verbazingwekkend goed. De eerste rotonde moest ik mezelf wel even corrigeren anders had ik bijna een haakse bocht gemaakt zo licht stuurt ie.

Zithouding en zadel ook prima. In de lange, snellere snelwegbochten wat deinen en de remmerij had van mij tandje zwaarder uitgevoerd mogen worden. Maar verder niet veel mis mee.
 
...en het vervolg, prima geholpen nieuwe bandjes, blokken en schakelaars.

moet nog 1x terug voor de fuseekogel, was klus van 5-6 uur

leenfiets meegehad.

Ik kan niet anders zeggen dat het allemaal keurig opgepakt is de Motoport Almere

Leenfiets was trouwens een hagelnieuwe Suzuki DL650. Zou er normaal gesproken totaal niet naar omkijken, maar reed eigenlijk verbazingwekkend goed. De eerste rotonde moest ik mezelf wel even corrigeren anders had ik bijna een haakse bocht gemaakt zo licht stuurt ie.

Zithouding en zadel ook prima. In de lange, snellere snelwegbochten wat deinen en de remmerij had van mij tandje zwaarder uitgevoerd mogen worden. Maar verder niet veel mis mee.

Nou, das mooi. Valt weer mee. En ze waren het vergeten ofzo? :?
 
...en het vervolg, prima geholpen nieuwe bandjes, blokken en schakelaars.

...waarom dan niet gelijk doen voor aflevering vraag ik mij af... :?

...wel mooi dat het opgelost is en wordt..., maar eigenlijk moet het toch gewoon goed zijn bij aflevering...

...vooral omdat die bandenbende een hartstikke optisch iets is...
...en ben je met die banden bezig, dan ziet een geoefend monteurs-oog ook die remblokken wel...



...of ben ik wellicht te zeikerig in dat soort dingen...?



...dat van die fusee hoef je niet direct voor aflevering achter te komen, dus daar zeg ik verder niets van...
 
Hier dus een plaatje MET koffer.


pfbl.jpg
 
@ ger-k, ziet er netjes uit. De K kan het hebben.


Heeft er iemand andere voetsteunen gemonteerd op zijn GT?
Bijv die van de GTL, of iets anders....

Het rubber van de passagier voetsteun, draait telkens bij het opstappen van de duo (verschillende duo's)
Nu heb ik zitten kijken na de steunen van de GTL, maar ik kan niet echt de onderdeelnummers vinden.
Kom wel wat tegen, maar om nu bijna €200 te betalen voor een setje pasaagiervoetsteunen is ook nog al. (jaja....het is origineel BMW)

Als optie steuntjes van Wunderlich misschien?
 
...bij mij draait het rubber van de voetsteun ook, met als gevolg een 'versleten' rubber...

...bij de dealer voor een paar Euro een paar nieuwe rubbers gehaald, en dan ziet het er weer netjes uit...
...geloof dat die rubbers iets van 5 Euro per stuk waren...

...tegen de tijd dat ik de fiets een keer inruil, dan druk ik weer een vers rubbertje over de steun heen...
 
...heb het even nagezocht..., een voetsteunrubber was 7,43 Euro, exclusief de BTW...

...oude rubber snij je met een Stanley mes (of soortgelijk geval) van de steun af, beetje WD40 aan de binnenkant van de het nieuwe rubber, en je drukt het nieuwe rubber op z'n plaats...

...kost je geen 5 minuten tijd...
 
Even wat vragen:
1. Olieverbruik rond 1:5000, inmiddels 50k gereden. Gebruik Castrol 5w40. Andere cijfers?
2. Er zouden nieuw type Metzlers beschikbaar zijn. Iemand al ervaring mee, of zijn er andere merken die de voorkeur genieten. Doe zo'n 10k met een setje.
3. Wat zijn jullie kwijt voor een ste banden? Ik zit op 350 euro incl montage.
Thx

Peter 8-)
 
Laatst bewerkt:
Olie verbruik ca 1:950
Banden 10.000 km set
Net nieuwe Metzlers gestoken......niet naar type gekeken
Volgens mij betaal ik ietsje meer voor setje
Kilometerslang nu 20.0000
 
Laatst bewerkt:
Mijn olieverbruik ligt ongeveer gelijk; 1:6.000
Banden: Dunlop RoadSmart2 gaan 14.000km mee en kosten €315,- bij Huybers motoren te Schijndel.
De Metzlers gingen bij mij 12.000km mee.
Heb er inmiddels 53.500km opzitten . . . . . En nog steeds een BIG smile !!!
 
Niet dat er nu 2000 euro in mijn zak brandt, maar klinken die akra's nou nog wat beter. Op diverse fora diverse berichten.

Kreeg vandaag de opmerking dat je me op deze motor niet thuis hoort komen, in tegenstelling tot de RT met akra. De 1100s hoorde je zelfs een paar straten verder....

Nou hoeft dat van mij ook niet (meer), maar het zou best een tikkeltje rumoeriger mogen.
 
...beste Rolf, ik rijd nog wel eens een stukje op met vriend GLK...
...en hij heeft van die Schnitzer dempers onder de GT zitten...

...en uit die dingen komt een mooi vol geluid...
...niet overdreven, maar het 6-cylinder geluid komt mooi tot z'n recht...

...en zo heel af en toe komt hij dan een keer stevig gassend voorbij zetten...
...ik kan dan alleen maar beamen dat zo'n fiets dan HE-LE-MAAL GE-WEL-DIG klinkt !!...

...plus dat die zwarte dempers heel mooi staan...


...ik zeg : aanraardRTje die Schnitzer dempers... :Y
 
Dank u


Ik ben er zelf erg content mee. Geluid is m.i. mooier en de prijs lager dan de door BMW als accessoire geleverde dempers

30jjrrc.jpg


Gelijk maar even vermelden dat ( zie foto) ik voortaan mijn motor poets op een fraaie motorbrug
 
...graag gedaan... :W



...knappe foto ook van die dempers... :X



...of wilde je alleen maar even je nieuwe hef-oprijdplaat laten zien... ;)
 
Maar.......

Ik zal er vandaag nog wel eentje in detail maken.

Eerst maar eens het motorpakje aantrekken en de machtige 6 pitter starten.
Even een bakkie doen bij Ten Kate.
Babbeltje maken met wat bekenden, even rondkijken en lekker stukje rijden
 
de mijne moest bij de dealer blijven, nog een lager kaduuk -O-

daahaaag paasweekend :W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan