Mn zwager rijd een BMW K1200RT en hij is van het weekend jarig.
Nu wil hij graag xenon verlichting hebben. Klopt het dat een K1200 een H7 lamp heeft?
En waar moet ik verder nog op letten bij aanschaf?
Beste GT'ers.
Voor een K1200GT zocht ik een werkplaats handboek. Zelfs met flink zoeken was er weinig te vinden!
Ik heb zojuist een mooie licht grijze aangeschaft.
Keurig onderhouden exemplaar, bij Motoport Hillegom.
Is het onderhoud een beetje zelf te doen? Ik ben zelf best handig, maar vraag me dit af ivm de evt extra benodigde software?
...en is dat wat, die LED-knippers...?
...nog een beetje kwaliteit ?...
...heb al vaak verlichting dingen via het WWW gekocht, en dan komt het thuis, en dan is het 't eigenlijk net niet...
...want ik loop al tijden te denken om in het achterlicht van de RT, van die originele BMW LED-knipperlichten te maken, maar deze oplossing die jij hier aandraagt is natuurlijk 100x eenvoudiger...
LED's die continu branden worden warm. Hoe zit dat met de lijm van je lijmpistool, die wordt toch weer zacht / vloeibaar als dit warm wordt?Met knipers heb ik geen ervaring, wel met standlicht (voet T10).
Die kwaliteit is (meestal) Chinees
En compatibiliteit met CanBus is ondanks belofte soms/vaak ook twijfelachtig.
Ik heb inmiddels twee losse LEDjes onderin de koplamp liggen; losgekomen (getrild) van standlicht.
Daar heb ik het volgende op gevonden: met een lijmpistool langs de randen van de LEDs een laagje lijm tegen de printplaat leggen.
Koffertje is al verkocht...@Motorloosje ®win: hoe zit dat?! (Heb je die koffer nog? Past daar een helm in - Schuberth C3 schaal XL?)
Dat had ik ook bedacht, maar dat blijkt mee te vallen. Na montage van één LEDje heb ik Kaatje een half uur op standlicht laten staan met de LED buiten het lamphuis: nauwelijks handwarm, lijm zelfs niet kneedbaar. Binnenin het lamphuis kan het warmer worden, die gok heb ik maar gewaagd. De lijm wordt iig. niet zo vloeibaar dat het eraf loopt... Dat zou welLED's die continu branden worden warm. Hoe zit dat met de lijm van je lijmpistool, die wordt toch weer zacht / vloeibaar als dit warm wordt?
Heb je ook naar de kabel van het contactslot laten kijken? Ik heb al tweemaal een breuk gehad die ook tot spontaan afslaan leidde. Is te herkennen aan volledig spanningloos, dus ook licht en dashboard gaan uit. Over een hobbeltje, door een lichte stuurbeweging, bij fel optrekken (hééél irritant kan ik je vertellen!) of remmen.
Dat backfire hoor ik ook langzamerhand steeds meer worden, vooral na terugschakelen met tussengas (dat gaat mij het soepelst af). Euro95 of Euro98 maakt volgens mij geen verschil. Heb net 100.000 km beurt achter de rug zonder noemenswaardige dingen...