Hallo ik ben Peter en ben 58 jaar oud, rijd op en een BMW k75 en deze is van 1993.
Ik heb hem nu al een jaar of 4 en rij max. 4000 km per jaar met veel plezier.
Nu heb ik het volgende.
Als de motor op de midden bok heb staan en ik start de motor dan gaat het achter wiel langzaam rond draaien, terwijl de motor in vrij staat.
Ik weet niet of dit kwaad kan en hoe ik dit kan verstellen, vroeger had ik dit probleem niet.
Het is te voorschijn gekomen na de winter stop van zo'n 3 maanden.
Mijn k75 heeft het als ie nog wat koud is. Ik zou me er niet veel van aan trekken, bij vrijwel elke motor draait het achterwiel in neutraal als hij van de grond is.
Ik heb 4 cardanfietsen, waaronder een K100, en ze doen het allemaal. Hoort bij de constructie van de cardanaandrijving, heeft iets te maken met interne wrijving of iets dergelijks. Maar er is er hier vast wel iemand die het beter weet.
Ik heb 4 cardanfietsen, waaronder een K100, en ze doen het allemaal. Hoort bij de constructie van de cardanaandrijving, heeft iets te maken met interne wrijving of iets dergelijks. Maar er is er hier vast wel iemand die het beter weet.
En het goede antwoord staat er al zeker 3x tussen. Mooi toch! het kan dus wel.
Net wat de rest zegt, is normaal. Een iets dikkere olie (dus wanneer de olie koud is) kan dat verschil al maken. Wil je toch testen of je koppeling goed vrijkomt dan zet je hem op de middenbok in zijn 1 en knijp je de koppeling in, mits het wiel dan meedraait moet je hem zonder moeite met je schoen tegen kunnen houden. kan je dat niet of moet je er echt moeite voor doen dan komt hij niet goed vrij.
Helaas, daar is niks meer aan te doen. Hij is afgeschreven, jouw K75. Als je er nog mee durft te rijden, denk er dan aan dat de klacht die je omschrijft er toe kan leiden dat jouw K75 ontploft. Er blijft dan alleen maar een hoopje smeulend stof achter. Dat risico wil je toch niet lopen?
Maar vooruit, ik zal je matsen. Voor 75 euro haal ik 'm op en ben jij van het ontplofrisico af.