BMW nineT

Uit de manual

Misinterpretation of oil level reading, because oil level is temperature-dependent (the higher the temperature, the higher the oil level)

Check the oil level only after a lengthy ride or when the engine is at operating temperature.
Switch off the engine when it is at operating temperature

Make sure the ground is level and firm and hold the motor- cycle upright.
Wait five minutes for the oil to drain into the oil pan.
 
olie peilen bij een bmw boxer, oliegekoeld.

Motor rondje warmrijden, zorgen dat de oliekoeler heet is(vinger er op leggen is verbrande vinger heet).

Motor recht op houden en uit zetten. Even minuut of 5 a 10 wachten. en dan op het peilglas kijken.

als je geen middenbok of inrij bok voor het voorwiel hebt, iemand even vragen op de motor te gaan zitten of recht te houden voor je.

je kan ook links van de motor op de grond gaan zitten en zelf de motor rechtop houden, maar das moeilijker met exact recht houden.
 
Bedankt voor de reacties allen. Ik heb het overigens precies gedaan zoals RoyalClub zegt en de olie kwam niet hoger dan min. Dus das best wel erg snel dan :')
 
10w40 stookt zon ding wel op ja. 15w50 zal die misschien alsnog wel lusten, maar hopelijk in mindere mate.

Maar goed, zolang zon ding niet meer verstookt dat in het boekje aangegeven staat zou ik mij er niet druk om maken.
 
Gewoon paar keer checken.
Dus niet na 1x schrikken en meteen bijvullen.
En een boxer gebruikt gewoon wat olie.
Meer als een staande 4 cilinder.

Ben nu met 12v boordspanning bezig wat een geemmer om dat hellastekkertje fatsoenlijk weg te werken.
Is voor de voeding van m.n Montana.
 
Tsja da's een beetje het nadeel van zo'n naked. Ik gebruik gewoon de standaard accessoire voeding, je ziet dan wel het snoertje lopen maar daar stoor ik me niet aan.
 
Die onder je tank bedoel je toch niet?
Of is er nog een andere mogelijkheid?
Ik heb het zo gemaakt.
15696761435437737056615274665189.jpg
 
En deze gemaakt.
Achterframe hoppa de kliko in.
1569676730219529724371383237831.jpg


En de achtershock van Wilbers gemonteerd.
Voorvork wilbers ligt er ook.
Alleen nog ff zin zoeken om te monteren.
 
Iemand hier die me kan voorzien van de aanhaalmomenten van de blokbouten ?

Wil een paar engine guards monteren maar moet dan weten hoe strak ik de bouten aan moet draaien en mijn WPH zit nog in de post
 
En deze gemaakt.
Achterframe hoppa de kliko in.
Bekijk bijlage 1432070

En de achtershock van Wilbers gemonteerd.
Voorvork wilbers ligt er ook.
Alleen nog ff zin zoeken om te monteren.

1569683581049.png
1569683622387.png


die opening daar vlak boven de knop van de verstelling van de demping moet naar voren wijzen, je smijt nu allemaal zand en grit er in met je achterband
 
Iemand hier die me kan voorzien van de aanhaalmomenten van de blokbouten ?

Wil een paar engine guards monteren maar moet dan weten hoe strak ik de bouten aan moet draaien en mijn WPH zit nog in de post

Kan ik je wel mee helpen als je even aanwijst welke je allemaal wil weten.

maar meestal zit dat er in de handleiding van de beugels wel bijgeschreven..
 
Ja, die bedoel ik precies.

Houdt die schokdemper goed schoon, komt bij nat weer echt super veel zand op terecht en dat is zeer slecht voor de spindel van je demper...
 
En omgetikt.
Kan er nog een neopreensok omdoen maar dat staat weer minder fraai.
Had al gekeken hoe het originele spatschermpje op de originele shock zat verwerkt.
 
En omgetikt.
Kan er nog een neopreensok omdoen maar dat staat weer minder fraai.
Had al gekeken hoe het originele spatschermpje op de originele shock zat verwerkt.
zo'n sok is leuk, maar die moet je na elke rit schoonmaken, anders blijft het vuil er alleen maar in ophopen.

effe snel goegelen geeft dit

 
Toch beetje nieuwsgierig wat er allemaal voor spagetti onder de tank huist.
 

Bijlagen

  • 15697578266964108676648301597524.jpg
    15697578266964108676648301597524.jpg
    246,4 KB · Weergaven: 27
  • 15697578572584353460988975684528.jpg
    15697578572584353460988975684528.jpg
    192,9 KB · Weergaven: 25
Terug
Bovenaan Onderaan