BMW nineT

De scrambler heeft eenzelfde/vergelijkbare houding als de Urban. De Racer heeft een ‘iets’ andere houding. @Nijlpaard heeft er een.
Ik heb op een Urban een proefrit gemaakt en uiteindelijk de Scrambler gekocht.
Naar welke versie ben je geïnteresseerd?
 
De scrambler heeft eenzelfde/vergelijkbare houding als de Urban. De Racer heeft een ‘iets’ andere houding. @Nijlpaard heeft er een.
Ik heb op een Urban een proefrit gemaakt en uiteindelijk de Scrambler gekocht.
Naar welke versie ben je geïnteresseerd?
Als je bij bmw op de site kijkt staat er 1 zonder toevoeging. Die...
Of de scrambler.

Ik vind hem zo "kaal" mogelijk toch het mooist..
Helaas is de 2e hands markt nog niet zo heel groot.....
 
De originele R Nine T (zonder toevoeging) heeft een USD voorvork (goud) en is een stukkie duurder dan de rest. De "Pure" versie ziet er hetzelfde uit maar heeft andere onderdelen. De originele is er wel al langer dus misschien ook tweedehands wat minder duur. Het is een mooi ding zeker met de kale alu tank met die lasnaad in het midden
 

Bijlagen

  • 2016-BMW-R-nineT-brushed-aluminium-tank-welding-seam-at-2016-BIMS.jpg
    2016-BMW-R-nineT-brushed-aluminium-tank-welding-seam-at-2016-BIMS.jpg
    158 KB · Weergaven: 9
Wellicht is er een uit Duitsland een optie. Op mobile.de staan er van alle versies in totaal 318 te koop.
 
Laatst bewerkt:
Die aanzuigbuis ziet er mooi uit. Maar na het K&N-filter moet de lucht een scherpe bocht van 90 graden maken. Dat lijkt mij eerder vermogen kosten. Benieuwd wat Ruud constateert.
Mijn DOHC R1200 leverde met verbeterde dB-killers het volgende plaatje op. Grote winst tot 2500 toeren.
scannen0004 klein.jpg
 
Dit kwam net tegen op Louis, een doorzichtige klepdekselset. Dat ziet er wel gaaf uit. Ben wel benieuwd hoe dat in het echt eruit zal zien, aangezien er daar toch olie zit.
 
Ziet er gaaf uit. Ik had verwacht dat er meer olie (uiteraard niet vol) in de rondte geslingerd zou worden, waardoor je minder zou zien dan het in nu in werkelijkheid is. Ik heb ook nog andere soortgelijke filmpjes op YT bekeken.
 
Goed bezig Chris,
Ik heb mijn spullen terug van de coater.
Ziet er prima uit. Zwart in mat en het subframe satin Verkehrsblau. Ik kan weer puzzelen

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_b7c6.jpg
 
Wauw; gaaf! Ben benieuwd naar het resultaat als alles gemonteerd is.

Laat als je wilt ook weten tegen welke "problemen" je aanloopt bij de montage.. moet je bijv. dingen schuren / afslijpen om het pas te maken?
 
Ik ben in twee schroefdraden vergeten bouten erin te draaien, dat kan wel een dingetje worden. Maar tot nu toe gaat het met de hulp van een Dremel prima. Je moet wel rekenen op wat hobby-en. De combinatie wordt wel netjes.
 

Bijlagen

  • IMG_3652 2.jpg
    IMG_3652 2.jpg
    116,7 KB · Weergaven: 13
  • IMG_3650 2.jpg
    IMG_3650 2.jpg
    152,3 KB · Weergaven: 12
  • IMG_3651 2.jpg
    IMG_3651 2.jpg
    118,7 KB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan