BMW nineT

Zondag wordt lastig. Zaterdag ergens een bak koffie halen? Het weer zit wel goed.
Zolang het maar niet in Zandvoort is kan het wel...
 
Vandaag ff de Scrambler uitgelaten op onverhard……….
A7B9A2D7-CB6F-4C3E-B117-BD4FA6AAEB31.jpeg
72B694CE-C323-41E9-B81D-953E221AFFCC.jpeg
 
Beter nog, zullen we eens ergens koffie drinken met de nine t- ers? Kunnen we alle variant naast elkaar zetten
Goed idee.
Komend weekend kan ik zaterdag, heb alleen nog geen tijd gehad om de bandjes te vervangen, als dat deze week nog lukt ben ik erbij.

@Bertus Beemer
Onverharde weggetjes met Scramb zijn leuk, dan merk dat de traction control echt goed werkt :Y
 
Van het weekend met dit mooie weer uiteraard opgestapt. De vrouw was op pad met de camera voor wat wildlife fotografie en "toevallig reed ik daar ook" :+

Als de meeting niet al te ver van huis is rij ik wel even langs 👍

DSC02488.jpg
 
Zaterdag vind ik prima. Iemand nog een leuke locatie? Vandaag vrij genomen, dus vanaf nu ben ik aan het NineT-en
 
Maasvlakte? :+ lekker rustig op zaterdag en kan je je RNineT effe open trekken.

Lunteren?

edit: kan woensdag terecht bij bandenboer dus ik ben er ook bij zaterdag
 
Laatst bewerkt:
Nou als het net zo’n weertje als vandaag is! Ik heb de GS tractor even kennis laten maken met zijn natuurlijke omgeving. West Brabant e.o. Tourtje met zo nu en dan keitjes en kleiweggetjes best leuk
 

Bijlagen

  • 627F9F98-9B5C-4D79-841B-9DB18DC42EED.jpeg
    627F9F98-9B5C-4D79-841B-9DB18DC42EED.jpeg
    499,6 KB · Weergaven: 25
  • D4B99E8A-9A0C-40E1-8F2C-DBAD54052F76.jpeg
    D4B99E8A-9A0C-40E1-8F2C-DBAD54052F76.jpeg
    408,4 KB · Weergaven: 26
Goed idee.
Komend weekend kan ik zaterdag, heb alleen nog geen tijd gehad om de bandjes te vervangen, als dat deze week nog lukt ben ik erbij.

@Bertus Beemer
Onverharde weggetjes met Scramb zijn leuk, dan merk dat de traction control echt goed werkt :Y
Ja, de TC werkt heel goed! De motor klinkt dan wel als een verzopen 1 cilinder 😄
En zonder TC is het leuk spelen met de bottom power! …..en stofwolkjes creëren
 
Even een vraagje over de uitlaatklep. Is de timing daarvan aan te passen? Zodat ie pas later (bij echt meer toeren) meer open gaat staan?
Hij gaat nu vrij snel over in een braaaaabbb en mijn passagier was niet heel erg enthousiast. (vertaling: schrok zich de krampen de eerste keer)
 
Enige oplossing is in een andere versnelling optrekken.. Bijv z'n 1, 3 of .. 5 die zijn "stil"
De 2 - 4 - 6 zijn gewoon luid.. lijkt net of de klep dan 100% open staat.
 
Even een vraagje over de uitlaatklep. Is de timing daarvan aan te passen? Zodat ie pas later (bij echt meer toeren) meer open gaat staan?
Hij gaat nu vrij snel over in een braaaaabbb en mijn passagier was niet heel erg enthousiast. (vertaling: schrok zich de krampen de eerste keer)
En wat nou als je de passagier thuis laat ??
 
Enige oplossing is in een andere versnelling optrekken.. Bijv z'n 1, 3 of .. 5 die zijn "stil"
De 2 - 4 - 6 zijn gewoon luid.. lijkt net of de klep dan 100% open staat.
conclusie: een stillere helm (schuberth) voor haar kopen en gewoon blijven braaaaapen.
 
Ik heb hetzelfde. Ook tinnitus of oorsuizingen. Ik rijdt nog niet zo lang motor, maar inderdaad concerten, festivals etc. hebben hun negatieve uitwerking gehad. Rijdt ook altijd met oordopjes ondanks een al redelijk stille helm. Je moet het lot niet tarten het te verergeren, ik heb al genoeg schade….
 
Koffie verplaatsen naar een weekend die wel overgoten is met zon? Het weerbericht na vandaag is niet al te best.

Gisteren even bij NDSM-Werf in Amsterdam wezen kijken, leuke plek en genoeg ruimte voor een Bikes and Coffee meet.
Wat betreft locatie...volgens mij zijn er ook RNineT rijders in het oosten des lands, dus laten we wel een plek centraal in Nederland nemen...dat is dus ergens op de Veluwe.

Weerbericht voor zaterdag lijkt nog steeds okay...heb alleen morgen bedrijfsborrel dus kan niet te vroeg aan de koffie zaterdag 8-)

Gisteren nieuwe bandjes laten monteren en vanwege het heerlijke nazomerweer maar rondje gereden 's avonds
20210908_185428.jpg
 
Wellicht Arie Molenaars in Ijsselstein. Bmw dealer, hopelijk met koffie. En we kunnen nog effe rondkijken…
Vierhouten of A’dam ook prima, maakt mij niet uit.
 
Nou, als dit herfst is mag het van mij tot april duren. Zag nog een Urban GS vandaag, mijn eerste in het wild
 

Bijlagen

  • 9EFC3946-4ED7-4E9F-A3F7-414A784BBC2C.jpeg
    9EFC3946-4ED7-4E9F-A3F7-414A784BBC2C.jpeg
    364 KB · Weergaven: 23
  • 7E79217A-E27D-4AB7-8870-B59D7CB7E4A2.jpeg
    7E79217A-E27D-4AB7-8870-B59D7CB7E4A2.jpeg
    482 KB · Weergaven: 22
Terug
Bovenaan Onderaan