BMW nineT

Hier nog mensen interesse in Machined kapjes voor rem en koppelingsdeksel? Ik had de verkeerde op de kop getikt. Na 2016 zijn ze iets anders qua vorm. 1 verpakking open gehad om te passen maar verder zijn ze nieuw.

Gereserveerd
 

Bijlagen

  • C3C51D8F-EEBE-4782-8C08-E1176E31F69C.jpeg
    C3C51D8F-EEBE-4782-8C08-E1176E31F69C.jpeg
    52,3 KB · Weergaven: 17
  • 8102368D-98D7-4D58-9A4A-6466F8CAFF89.jpeg
    8102368D-98D7-4D58-9A4A-6466F8CAFF89.jpeg
    50,2 KB · Weergaven: 17
  • FCDA490A-AFCB-4FB4-A8F2-0C8BE58502AD.jpeg
    FCDA490A-AFCB-4FB4-A8F2-0C8BE58502AD.jpeg
    338,4 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Vandaag de Scramb effe beurtje laten geven.
Van de gelegenheid gebruik gemaakt om een proefrit te maken op deze
20211001_085132.jpg


Geweldig apparaat:9~:}
Super soepel blok, QS werkt geweldig, ding stuurt licht. Als de Scramb ooit vervangen wordt dan deze...wel gelijk 5 extra rijbewijzen laten maken 8-)

Daarna deze even te leen gekregen
20211001_110731.jpg


Het was heeel lang geleden dat ik een motor helemaal moest uitwringen om beetje mee te komen...maar het is beter dan fietsen:P
 
Zo‘n S1000R is ook wel een heeeeel mooi apparaat. Maar ehhh dat gaat al gauw in de papieren lopen en bedoel ik niet de aanschaf
 
Och de herfst heeft ook z'n mooie kanten, komend weekend lijkt nog best aardig te worden als ik de weersverwachting mag geloven.
Deze ochtend ook nog stukkie gereden, maar wel weer in het textiel en voering erin geritst (ben koukleum op de brommerd).
 
Zijn er hier ook iets grotere rijders die een NineT rijden? Ik ben zelf 1.88m/100kg en nadat ik op mijn GS ben gaan rijden voelen nakeds vaak erg klein. Maar ergens trekt dat me toch nog (heb een MT-09 gehad ook). Altijd al van de NineT gecharmeerd geweest ook.
 
Zijn er hier ook iets grotere rijders die een NineT rijden? Ik ben zelf 1.88m/100kg en nadat ik op mijn GS ben gaan rijden voelen nakeds vaak erg klein. Maar ergens trekt dat me toch nog (heb een MT-09 gehad ook). Altijd al van de NineT gecharmeerd geweest ook.
Ben zelf 1.84; lange benen.. weeg echter maar 73-ish kg.

De standaard R nine T vond ik te klein.. De scrambler/urban zijn voor mij prima. Heb wel het stuur verhoogt met 4cm.
 
Ben zelf maar 1.78, maar heb ook een MT-09 gehad, de NineT Scramb zit aardig wat ruimer, meer beenruimte en verder van het stuur.
 
Je kan ook altijd de voetsteunen nog verlagen.. Ga ik waarschijnlijk doen als volgende
 
Thanks. Zag wat geruchten over een update voor de scrambler, dat is misschien sowieso wel de moeite om af te wachten.
 
De RnineT reeks heeft net een update gehad voor modeljaar 2021 (lancering in okt 2020).
Of bedoel je updates voor modeljaar 23? Wat zijn de geruchten?
 
Dat wordt dus een Urban G/S (of scrambler) op hogere poten..

Je kan e.v.t hetzelfde bereiken met een standaard U/GS of Scrambler.. Er zijn hogere vering-kits beschikbaar. Die zullen dan altijd beter zijn dan hetgeen waar BMW mee komt.

Een 2022 model zal waarschijnlijk 16k kosten.. voor 12,5k/13k heb je ook een hele mooie jonge occasion. Dan heb je nog 3-4k over voor een verhoogde veringset van bijv. Ohlins of Wilbers.
 
Per toeval stuitte ik van de week op deze fiets! Zat te loeren op de website van Goedhart en toen zag ik er een urban tussen staan.

Sinds juni rij ik een Yamaha XSR900, maar moet zeggen dat ik niet echt comfortabel zit.. Het is dus gaan knagen in het koppie!

Omdat ik eigenlijk wel een motorleek ben (pas een paar maanden m’n rijbewijs), vroeg ik mij af wat jullie eerste reactie is met betrekking tot deze mogelijke switch? Is het heel anders rijden bijvoorbeeld?
 
Enige wat ik kan zeggen is; ga testrijden en je bent verkocht.

Het zal heel anders rijden zijn qua motorblok/rijden.
 
Ohlins achterveer, één-persoonszadel, stuurrisers, voorspatbord aluminium, windscherm stuur, cilinderbescherming, handkappen en skidplate. Die is flink onder handen genomen, ik denk dat je 'm wel in het echt moet zien.. Maar ik zou lekker de tijd nemen voor een proefrit, het rijd totaal anders maar wel soepel. Ook als nieuwe rijder is het een makkelijke fiets.
 
Niets toe te voegen aan wat Chris en Pjotr hebben geschreven!
Ga testrijden, kopen en genieten………
 
Per toeval stuitte ik van de week op deze fiets! Zat te loeren op de website van Goedhart en toen zag ik er een urban tussen staan.

Sinds juni rij ik een Yamaha XSR900, maar moet zeggen dat ik niet echt comfortabel zit.. Het is dus gaan knagen in het koppie!

Omdat ik eigenlijk wel een motorleek ben (pas een paar maanden m’n rijbewijs), vroeg ik mij af wat jullie eerste reactie is met betrekking tot deze mogelijke switch? Is het heel anders rijden bijvoorbeeld?
Ik heb de sportieve broer van die XSR900 gehad, de MT-09, blok van de BMW is wel compleet anders, levendiger dan de triple van de XSR. Maar als het om de zitpositie gaat zou ik zeker minimaal een uur gaan proefrijden.
 
Iemand hier nog interesse in mijn "oude" spatbord? (heb ondertussen een nieuwe besteld)..
(Let op; heeft wat montageplekken.. zijn echter amper/niet te zien als gemonteerd).. misschien wel een idee om hem te herspuiten dan is hij weer "nieuw"


Heb deze besteld (gaat over het origineel heen) dus heb deze ondertussen teruggeplaatst.

il_794xN.3188918864_ncni.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooie oplossing Chris. Beviel de andere niet meer? Welk merk is de nieuwe? unit Garage?
 
Laatst bewerkt:
De oude vond ik wat te veel water doorlaten richting de bak onder de zitting.. en geen zin om alles waterdicht te maken.

Nieuwe fender is van EXMOTORCYCLE
 
mijn schnitzer uitlaat gaat er weer vanaf en terug op marktplaats. Combinatie met de headers en de positie waar ie nu zit is gewoon te luid. Als er nog iemand interesse heeft, laat het maar weten. Incl. Linkpipe dus plug and play op de plaats van de originele. Hij heeft E-keur.
FBAE9DBE-5F42-41AA-A481-5B4343E8939F.jpeg
5233A8C3-C5B6-4D85-A123-785F1C6D437E.jpeg
 
Is jouw originele uitlaat stiller dan die AC schnitzer?.. Ik heb juist mijn AC schnitzer gemonteerd voor een wat dieper/stiller geluid dan origineel (is wel een high mount)..

Die Uitlaat ben je zo kwijt.. topding in combinatie met originele headers 😎

Vandaag wat bling toegevoegd..

00a3f155ab739b9b7012342f2014b9d9.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan