Ik heb een bmw R 1100 GS uit 97.
Een paar weken geleden wilde ik gaan rijden,toen was de accu leeg. De motor Had heel de winter op de druppellader gestaan, maar de aansluiting met de motor bleek niet goed.
Ik heb de sigarettestekeer vervangen, accu opgeladen en na laten kijken bij een motorzaak en weer terug gezet.
Ging ik gisteren rijden, starten, lopen, helemaal goed. Wil ik gisterenmiddag terug rijden naar huis, was hij zo dood als een pier. Ik heb hem met startkabels gestart en naar huis gereden.
Toen ik thuis was motor uitgezet. Meteen daarna weer geprobeerd te starten, weer zo dood als een pier.
Na het eten heb ik mn multimeter gepakt, toen bleek de accu gewoon 13V te geven. Zodra ik mn sleutel omdraaide de was hij weer zo dood als een pier en gaf hij op de multimeter 0V aan.
Heb hem op de druppellader gezet, die gaf een volle accu aan.
Vanmorgen heb ik weer de multimeter op de accu gezet, toen kreeg ik variërende metingen tussen 6.1V en 5.6V binnen 1 tot 2 seconde. Dat was zonder het contact aan te zetten, toen ik de sleutel omdraaide gaf hij weer 0V. Daarna was het zonder contact stabiel op 4.6V.
Hebben jullie een idee wat het zou kunnen zijn?
Zelf denk ik aan de spanninsregelaar of load relief relais.
Alvast bedankt!
Een paar weken geleden wilde ik gaan rijden,toen was de accu leeg. De motor Had heel de winter op de druppellader gestaan, maar de aansluiting met de motor bleek niet goed.
Ik heb de sigarettestekeer vervangen, accu opgeladen en na laten kijken bij een motorzaak en weer terug gezet.
Ging ik gisteren rijden, starten, lopen, helemaal goed. Wil ik gisterenmiddag terug rijden naar huis, was hij zo dood als een pier. Ik heb hem met startkabels gestart en naar huis gereden.
Toen ik thuis was motor uitgezet. Meteen daarna weer geprobeerd te starten, weer zo dood als een pier.
Na het eten heb ik mn multimeter gepakt, toen bleek de accu gewoon 13V te geven. Zodra ik mn sleutel omdraaide de was hij weer zo dood als een pier en gaf hij op de multimeter 0V aan.
Heb hem op de druppellader gezet, die gaf een volle accu aan.
Vanmorgen heb ik weer de multimeter op de accu gezet, toen kreeg ik variërende metingen tussen 6.1V en 5.6V binnen 1 tot 2 seconde. Dat was zonder het contact aan te zetten, toen ik de sleutel omdraaide gaf hij weer 0V. Daarna was het zonder contact stabiel op 4.6V.
Hebben jullie een idee wat het zou kunnen zijn?
Zelf denk ik aan de spanninsregelaar of load relief relais.
Alvast bedankt!