BMW R1100R zuipt als een 8 cilinder

SlingerM

MF'er
13 mrt 2018
113
31
Voorschoten
Ik heb recent een BMW R1100R uit 2000 gekocht. Maar na de eerste tankbeurt stond ik al snel weer bij de pomp (190km gereden) terwijl hij een tankinhoud heeft van 21liter... ik heb een 100km testje gedaan. Hij rijdt 7.1liter op 94.4km (1 op 13km).

iemand ervaring met dit probleem?
 
Zir de choke goed dicht, luchtfilter misschien hallef verstopt, hoe zit het mrt het vermogen?
ik heb hiervoor op een 600cc gereden, dus het vermogen voelt al 2x zoveel. De choke zit dicht, de motor start prima, ik heb ook niet het gevoel dat hij inhoud in vermogen. Het is gas geven en hij schiet weg, hij bouwt niet eerst toeren op of reageert traag.
 
Begin maar met de oliekoeler afplakken. Zolang de olie koud is, en dat duurt even met dit weer blijft hij het mengsel verrijken. Als je dan nog korte stukjes rijdt komt hij niet uit dat rijke gebied. Als het straks boven de 20 graden is loopt hij een stuk zuiniger.
 
Ik heb recent een BMW R1100R uit 2000 gekocht. Maar na de eerste tankbeurt stond ik al snel weer bij de pomp (190km gereden) terwijl hij een tankinhoud heeft van 21liter... ik heb een 100km testje gedaan. Hij rijdt 7.1liter op 94.4km (1 op 13km).

iemand ervaring met dit probleem?
190km met een 21l tank suggereert een nog veel slechter verbruik dan 1 op 13.
 
Terug
Bovenaan Onderaan