Koppeling slave cilinder seal

reinhoud

MF veteraan
25 feb 2007
15.619
10.717
Andere kant van de evenaar
Heren,

Zelf gemaakte hydraulische koppeling op een Suzuki GS1000

De seal van een koppelings slave cilinder, moet dat echt de vorm hebben van wat er normaal gesproken in zit?
De seal van een rem is gewoon lekker simpel vierkant, zou dit werken?

Het probleem; ik moet eigenlijk een seal hebben van tussen de 27 en 30mm, en dat kan ik dus niet vinden. Ik heb nu een seal en maten van een Land Rover Discovery (22mm), dit was het enige dat ik kon vinden wat enigsins in de buurt kwam.
Koppeling werkt goed, maar na 300km rijden vinden mijn vingers dit toch niet echt fijn..

Wat is een beetje de minimum travel dat de drukplaat moet doen om de koppeling goed vrij te laten komen? Ik kom zelf uit op 3mm.

Ik probeer het veld waar ik in kan zoeken wat te vergroten.
Als iemand een seal weet van tussen de 27 en 30mm zou helemaal geweldig zijn. Een probleem tegenwoordig is dat dit soort specificaties bijna niet gegeven worden.

Dank u. :)
 
Laatst bewerkt:
Heren,

Zelf gemaakte hydraulische koppeling op een Suzuki GS1000

De seal van een koppelings slave cilinder, moet dat echt de vorm hebben van wat er normaal gesproken in zit?
De seal van een rem is gewoon lekker simpel vierkant, zou dit werken?

Het probleem; ik moet eigenlijk een seal hebben van tussen de 27 en 30mm, en dat kan ik dus niet vinden. Ik heb nu een seal en maten van een Land Rover Discovery (25mm), dit was het enige dat ik kon vinden wat enigsins in de buurt kwam.
Koppeling werkt goed, maar na 300km rijden vinden mijn vingers dit toch niet echt fijn..

Wat is een beetje de minimum travel dat de drukplaat moet doen om de koppeling goed vrij te laten komen? Ik kom zelf uit op 3mm.

Ik probeer het veld waar ik in kan zoeken wat te vergroten.
Als iemand een seal weet van tussen de 27 en 30mm zou helemaal geweldig zijn. Een probleem tegenwoordig is dat dit soort specificaties bijna niet gegeven worden.

Dank u
De seal van een rem is gewoon lekker simpel vierkant ????? !!!!

 
Die van Aprilia 1000 is voor een slave met een zuiger van 28mm
De seal zit in de zuiger weet helaas niet hoe dat bij jou zit .
Bij mijn Guzzi was een verplaatsing van 1.5mm genoeg om de koppeling vrij te krijgen , dit gemeten direct op de drukstift
Met de Bandit slave had ik geloof ik zo'n 2mm verplaatsing, dat was net niet genoeg
 
Koppeling.jpg
 
Ik heb een seal voor een 1'' bore gevonden en besteld.
Hopelijk binnenkort een koppeling dat wat minder zwaar gaat.

De ene keer zoek je je suf en vind totaal niets bruikbaars, voornamelijk maten. De andere keer, als je het net iets anders intypt, komt er van alles tevoorschijn lijkt wel.

Ik heb een poos eleden behoorlijk lang zitten zoeken naar deze maat, kon nooit wat vinden.
 
Mooi nog een vraag hoe glad heb je de cilinder na het boren gekregen en hoe ?
Redelijk glad.
Ligt er nogal aan wat voor staal je gebruikt, dit bewerkte goed. Bij ons op het werk vervangen ze, of maken ze af en toe nieuwe hydraulische cilinders, en de ouden gooien ze weg, daar zaag ik af en toe wat van af en neem dat mee naar huis.
Het laatste beetje glad maken die ik met een hoonsteen, een voor remcilinders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan