Koppelings slave seal 25 / 26 mm

reinhoud

MF veteraan
25 feb 2007
15.624
10.725
Andere kant van de evenaar
Heren,

Ik heb een nieuwe koppelings master cilinder gekocht, deze heeft een kleinere diameter zuiger (was niets groter verkrijgbaar), maar de zuiger legt ook minder afstand af.
De drukplaat van de koppeling verplaatst zich nu maar de helft van wat het eerst deed.

Nu moet ik dus een nieuwe slave cilinder maken, en hier ben ik dus een seal voor nodig.

Is er iemand die weet wat voor motor een slave cilinder heeft met een diamter ergens rond de 25mm?

Dank u. :)
 
Zou maar gaan rekenen als ik jou was je koppeling met een 13mm pomp en een 25mm slave gaat tweemaal zo zwaar worden
Je had als ik het goed begrijpt een 14 mm pomp op je stuur en een 35.7mm slave op het blok in oppervlakte staat dat in verhouding van 1: 6.5
Van wat ik nu begrijpt ga je over naar 13mm op je stuur e 25mm op het blok die staan dan in verhouding aan oppervlakte 1: 3.6
Wil de zelfde verplaatsing houden en niet zwaarder gaan koppelen dan zal je zuigers de zelfde verhouding moeten houden dus 13 op je stuur dan zal je op het blok een slave meten hebben die 6.5keer groter is dan kom je op een 33 mm slave uit .( oppervlakt 13 mm pomp maal 6.6 )
De verplaatsing op het stuur moet wel gelijk zijn van de 14 en 13 mm pomp dan zal ook de verplaatsing op het blok gelijk blijven
 
Zou maar gaan rekenen als ik jou was je koppeling met een 13mm pomp en een 25mm slave gaat tweemaal zo zwaar worden
Je had als ik het goed begrijpt een 14 mm pomp op je stuur en een 35.7mm slave op het blok in oppervlakte staat dat in verhouding van 1: 6.5
Van wat ik nu begrijpt ga je over naar 13mm op je stuur e 25mm op het blok die staan dan in verhouding aan oppervlakte 1: 3.6
Wil de zelfde verplaatsing houden en niet zwaarder gaan koppelen dan zal je zuigers de zelfde verhouding moeten houden dus 13 op je stuur dan zal je op het blok een slave meten hebben die 6.5keer groter is dan kom je op een 33 mm slave uit .( oppervlakt 13 mm pomp maal 6.6 )
De verplaatsing op het stuur moet wel gelijk zijn van de 14 en 13 mm pomp dan zal ook de verplaatsing op het blok gelijk blijven
Zit wel goed!!
Het gaat om de travel van de hendel, t.o.v. de travel van de drukplaat. Die verandert niet met hoe het eerder was.
Je vergeet de travel van de master cilinder
 
Kan zijn maar ik meen dat de verhouding van de pomp op het stuur naar die van het blok gelijk blijft ook jet verplaatsing gelijk blijft maar kan het helemaal mis hebben ben maar een eenvoudige timmerman die wat met motoren doet en nu op pensioen is
Als je alles terug gaat reken klopt het. Maar werk met oppervlaktes van de zuigers, niet met diameters.
 
lijkt mij honderdduizend keer simpeler om een koppelingspomp voor op het stuur te zoeken met de juiste volumeverplaatsing en kleiner reservoir dan te gaan klooien met andere slave cylinders.

het KISS-pinciepe maw
 
Niet echt , maar wat bij het nalezen drong het pas tot mee door dat je de lineair master pomp van14mm vervangt voor een 13mm radiaal iets wat je even vergat te melden en dan klopt het dat je travel een flink stuk minder is .
Nee, ik ga van een 14mm met een travel van 20mm naar 13mm met een travel van 11mm. Beiden axiaal.

Maar hier gaat het niet over, ik ben een seal nodig van ongeveer 25mm
 
Net bij een 13mm gemeten ook die gaat er 22mm in er is dus wat aan de hand met die pomp Oja zuiger wordt door een soort van circlip op zijn plaats gehouden
In je topic van de Turbo gevonden over welke pomp we het hebben
1660470898261.png

Ik heb gelukkig een zelfde pomp .
Zuiger word niet door door een circlip opgesloten zo als ik eerder aangaf maar met een persring .
ook gemeten hoever de zuiger er in gedrukt kan worden en dat is 27mm .
Kortom pomp van jou is iets mee mis , en zou gewoon met die slave moeten werken
 
Laatst bewerkt:
Net bij een 13mm gemeten ook die gaat er 22mm in er is dus wat aan de hand met die pomp Oja zuiger wordt door een soort van circlip op zijn plaats gehouden
In je topic van de Turbo gevonden over welke pomp we het hebben
Bekijk bijlage 1793503
Ik heb gelukkig een zelfde pomp .
Zuiger word niet door door een circlip opgesloten zo als ik eerder aangaf maar met een persring .
ook gemeten hoever de zuiger er in gedrukt kan worden en dat is 27mm .
Kortom pomp van jou is iets mee mis , en zou gewoon met die slave moeten werken
Ik ga hier verder niet meer op in.
Pomp is niets mis mee
 
Net bij een 13mm gemeten ook die gaat er 22mm in er is dus wat aan de hand met die pomp Oja zuiger wordt door een soort van circlip op zijn plaats gehouden
In je topic van de Turbo gevonden over welke pomp we het hebben
Bekijk bijlage 1793503
Ik heb gelukkig een zelfde pomp .
Zuiger word niet door door een circlip opgesloten zo als ik eerder aangaf maar met een persring .
ook gemeten hoever de zuiger er in gedrukt kan worden en dat is 27mm .
Kortom pomp van jou is iets mee mis , en zou gewoon met die slave moeten werken
Nu wordt ik dan wel nieuwsgierig hoe jij in godsnaam 27mm meet?
 
Verder indrukken die handel zou nog een 10mm dieper in het huis kunnen .
27mm is maximaal ingedrukt maar wel zonder hendel dus alleen op de zuiger .
Ik heb bij mijn pomp geen hendel ( die was ergens anders voor nodig) kan je dus niet vertellen hoeveel ie met de hendel ingedrukt kan worden .
bij de rempomp met de zelfde opbouw is dat 21mm van rust tot stuur
 
Terug
Bovenaan Onderaan