BMW R1100RS/1150RS/R1200RS deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klopt!, wel de goede bldz open maar niet goed gelezen...het zou ook wel erg snel zijn geweest.

@JC600,
Ik denk dat Angelo alleen .itn kan laden, dus jouw .gpx in TYRE laden en, na het nodige correctiewerk, als .itn weer naar TT zetten. Het handigste is om eerst een track te maken in BaseCamp, zodat je weet wat de echte geplande route is (en blijft), mijn ervaring is dat er nogal wat correcties nodig zijn en toevoeging van waypoints voordat de track/route van TT overeenkomt met de geplande .gpx
Met de oudere TT's kun je weer wel via de usb kabel laden, de nieuwste 400/40 kan dat niet en dit wordt door iedereen (ook Mr GPS) als kritisch en te corrigeren item gemeld.
PeterD

Met de oude TT Rider 2 kan ik inderdaad alleen ITN bestanden op de geheugenkaart zetten.
Ik werk met een Mac, dus ik kan geen Tyre gebruiken. Ik ben bekend met Bootcamp, maar ik heb geen Windows 7 of 8.
Op de Mac kan ik met Google Earth en Basecamp wel de GPX. bestanden bekijken, maar niet in detail.
Maar t.z.t. wil ik een Garmin aanschaffen.
 
Angelo,
Kun je dan met een Mac ook niet TomTom Home gebruiken om de route te plannen, je moet dan inderdaad twee 'kaarten' (dus in TTHOME en BaseCamp) open hebben en het verhaal na tekenen = veel werk.
Een Mac werkt heel goed met Garmin.
 
Laatst bewerkt:
Angelo,
Kun je dan met een Mac ook niet TomTom Home gebruiken om de route te plannen, je moet dan inderdaad twee 'kaarten' (dus in TTHOME en BaseCamp) open hebben en het verhaal na tekenen = veel werk.
Een Mac werkt heel goed met Garmin.

Nee, dat lukt helaas niet. Garmin werkt inderdaad goed met Mac. Één van de redenen om een Garmin aan te schaffen. :)
 
Ik doe alles op mijn mac, draai er naast Yosemite ook nog gewoon een Linux en Windows bak tegelijkertijd op!

I love parallels virtual machines :+ (http://www.parallels.com)
 
Ik doe alles op mijn mac, draai er naast Yosemite ook nog gewoon een Linux en Windows bak tegelijkertijd op!

I love parallels virtual machines :+ (http://www.parallels.com)

Ik ben bekend met Parallels en ik had Parallels ook op mijn Mac staan, maar die is op een gegeven moment verlopen en ik had geen zin om die tegen betaling te updaten. :)

Die TT Rider 2 heb ik ooit eens van Dave gekregen en ik vond het leuk om er mee te stoeien met o.a. Parallels/Windows. En eigenlijk doet ie het prima. Maar iedere keer roep ik dat ik een Garmin ga kopen, maar daar komt al zo'n 2 jaar niks van... :+
Ik krijg nu de smaak te pakken om routes te rijden, dus het wordt eens tijd. :Y
 
Laatst bewerkt:
hallo allemaal :W

Weer terug van weg geweest. aangezien ik een tijd in het Donderse Poezen topic heb gedwaald en dacht laat ik me hier maar even melden.

Afgelopen zaterdag namelijk mijn handtekening gezet onder een offerte voor een R1200RS in Style 2 met de nodige extra's *D
Aflevering ergens in week 27.

Heb overigens nu een F800GT, welke me niet helemaal bevalt. Het gat van de R6 (welke ik hiervoor had) naar de GT is te groot. Daarom de keus voor de RS. Lekkere boxer met genoeg vermogen/Koppel en goed om grotere tochten mee te maken.

3 weken Ierland staan namelijk gelijk voor de deur met de RS, zin an!

Gefeliciteerd! *O* We zijn uiteraard benieuwd naar jouw ervaringen en foto's! :9
 
Inderdaad een heel aanstekelijk geluid...Ik heb even op de quickshifter gelet. De rijder gebruikt hem nauwelijks voor terug schakelen (een enkele keer te horen met een stoot gas), maar wel voor op-schakelen. Toch merk je weer dat de motor eigenlijk al die power niet nodig heeft voor dat soort weggetjes. Maar het prikkelt de fantasie.
PeterD
 
Vandaag mijn nieuwe Blaupunkt MotoPilot 35 EU thuis gekregen, mooi compact dingetje. Net klaar met montage van de aansluitingen en houder op de ST en al de hele avond de laatste software-update en kaarten aan het downloaden (geheel Europa en Rusland...)...bijna klaar nu. Morgen testen hopelijk. De kaarten zijn van TomTom / Teleatlas.
 
Rickkie is hier straks de eerste met de nieuwe R1200RS:
hallo allemaal :W

Weer terug van weg geweest. aangezien ik een tijd in het Donderse Poezen topic heb gedwaald en dacht laat ik me hier maar even melden.

Afgelopen zaterdag namelijk mijn handtekening gezet onder een offerte voor een R1200RS in Style 2 met de nodige extra's *D
Aflevering ergens in week 27.
.....

Gefeliciteerd! Twee vragen; 1. bij welke dealer heb je die handtekening gezet? 2. Hoe was de proefrit?? Vertel, vertel!
 
Vandaag mijn nieuwe Blaupunkt MotoPilot 35 EU thuis gekregen, mooi compact dingetje. Net klaar met montage van de aansluitingen en houder op de ST en al de hele avond de laatste software-update en kaarten aan het downloaden (geheel Europa en Rusland...)...bijna klaar nu. Morgen testen hopelijk. De kaarten zijn van TomTom / Teleatlas.


Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen. Ik heb in het verleden eens gekeken naar een Blaupunkt navigatie systeem(weet het type niet meer), maar destijds waren de gebruikers ervaringen niet zo best. Maar op de RS-Facebook pagina is een tevreden gebruiker van het huidige Blaupunkt navigatie systeem.
En er bestaat ook zoiets als Gorider:
GoRider Biker-III | go easy - go rider
 
Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen. Ik heb in het verleden eens gekeken naar een Blaupunkt navigatie systeem(weet het type niet meer), maar destijds waren de gebruikers ervaringen niet zo best. Maar op de RS-Facebook pagina is een tevreden gebruiker van het huidige Blaupunkt navigatie systeem.
En er bestaat ook zoiets als Gorider:
GoRider Biker-III | go easy - go rider
De GoRider heeft ongeveer dezelfde specificaties als de Blaupunkt als dat zo even 'scan'.
Dat apparaat heeft ook redelijk veel negatieve gebruikerservaringen. Bij de Blaupunkt was dat voornamelijk bij de vorige softwareversie(s) zover ik heb kunnen vinden op internet. De laatste update levert een beter en stabieler systeem op...... als het goed is. De Blaupunkt is zelfs in vergelijking met de GoRider concurrerend geprijsd (in Duitsland besteld, scheelt ongeveer 100,- :? ), heeft de kaarten van heel Europa en Rusland. En dan kies ik liever voor een 'merkapparaat'. Daarnaast wilde ik graag een compact ding omdat ik verwacht 'm niet intensief te gebruiken. en dan zit je met zo'n klont van een houder aan je stuur. (of je moet een RT kopen natuurlijk :+ ) De MotoPilot monteer je standaard in 'portrait' oriëntatie....
 
Laatst bewerkt:
Als ik een route heb geïmporteerd (gpx) en gereden zal ik daar mijn ervaringen over delen met jullie.
Het ritje 'kortste route' naar Gouda vanmorgen ging prima, alhoewel ik me (uiteraard) niet volledig aan die voorgestelde route heb gehouden, maar dan rekent 'ie keurig een nieuwe route uit, dus dat werkt vooralsnog zoals je mag verwachten. Voor de nieuwsgierigen: Ik heb € 166,- betaald....
 
Als ik een route heb geïmporteerd (gpx) en gereden zal ik daar mijn ervaringen over delen met jullie.
Het ritje 'kortste route' naar Gouda vanmorgen ging prima, alhoewel ik me (uiteraard) niet volledig aan die voorgestelde route heb gehouden, maar dan rekent 'ie keurig een nieuwe route uit, dus dat werkt vooralsnog zoals je mag verwachten. Voor de nieuwsgierigen: Ik heb € 166,- betaald....

Ben benieuwd! En da's een mooie prijs. Waar heb je die gekocht?
 
Gefeliciteerd! Twee vragen; 1. bij welke dealer heb je die handtekening gezet? 2. Hoe was de proefrit?? Vertel, vertel!

1. Harry Meijer in Lijnden (komt mijn huidige GT ook vandaan.
2. Geen idee :+ Heb alleen op de R1200R gereden met Dynamic ESA & Schakelassistent.. en ik moet je zeggen, heerlijk blok, voldoende vermogen weer, wat ik nu dus wel een beetje mis.. en die schakelassistent is wel kicken :)
 
Hallo.

Ik ben Gerwin, 51 jaar jong uit het Westen des lands

Vorige week de R1200RS besteld.
Ik rijdt nu op de K1600GT maar heb daarvoor diverse boxers gehad
Terug naar de 2 pitter dus

Samen met de vrouw maak ik diverse tourtjes, maar met de motormaten samen gaat het er wat sportiever aan toe.
De RS lijkt me daarvoor de ideale fiets en zorgt weer voor een leuke verandering

Week 22 wordt ie geproduceerd, ik hoop dus over ca 3 weken op te kunnen stappen

Ik zeg dus tot ziens voor een praatje en een plaatje.
 
Ben benieuwd! En da's een mooie prijs. Waar heb je die gekocht?
Besteld via een Amazon.de webwinkel Caraudio24 maar daar ben ik niet direct heel enthousiast over.....
12 april besteld en de 15e al in huis, dat ging prima. Het eerste exemplaar dat ik kreeg had helaas een displayfout, er zat een streep door het scherm van links naar rechts, dus direct retour gestuurd en een vervangend exemplaar gevraagd (in m'n beste duits :+ ) toen begon het grote stille wachten..... maar goed, eind goed al goed hij is gisteren keurig bezorgd, maar ze hadden daar iets beter over mogen communiceren...
Er waren overigens meer aanbieders die rond de 170,- zaten op Amazon.

Houdertje heb ik op een alumiunium gezet plaatje gemonteerd, dat trilt echter nog een beetje dus moet even kijken of ik het nog iets beter kan fixeren.

full
 
@Thijs,
Is het systeem vergelijkbaar met TomTom?
Het heeft een andere menustructuur, maar wel simpel en doelmatig geloof ik. Plug and play. Het apparaatje draait op een windows embedded system. Door het beperkte werkgeheugen (128Mb) duurt het opstarten wel even, misschien wel anderhalve minuut ofzo. Download anders de manual, dan heb je een indruk hoe de menustructuur in elkaar zit.
 
Het heeft een andere menustructuur, maar wel simpel en doelmatig geloof ik. Plug and play. Het apparaatje draait op een windows embedded system. Door het beperkte werkgeheugen (128Mb) duurt het opstarten wel even, misschien wel anderhalve minuut ofzo. Download anders de manual, dan heb je een indruk hoe de menustructuur in elkaar zit.

Ik heb zojuist de handleiding gelezen en ook de amazone winkel gevonden. Ziet er leuk uit, zeker voor de prijs in Duitsland. Ik snap niet dat ie Nederland rond de 300,- euro moet kosten.
 
Laatst bewerkt:
Hallo.

Ik ben Gerwin, 51 jaar jong uit het Westen des lands

Vorige week de R1200RS besteld.
Ik rijdt nu op de K1600GT maar heb daarvoor diverse boxers gehad
Terug naar de 2 pitter dus

Samen met de vrouw maak ik diverse tourtjes, maar met de motormaten samen gaat het er wat sportiever aan toe.
De RS lijkt me daarvoor de ideale fiets en zorgt weer voor een leuke verandering

Week 22 wordt ie geproduceerd, ik hoop dus over ca 3 weken op te kunnen stappen

Ik zeg dus tot ziens voor een praatje en een plaatje.

Gefeliciteerd met de aanschaf van de R1200RS! *D
 
Vanavond even zitten 'pielen' met de MotoPilot en de gpx routes vreet 'ie feilloos. Dit weekend even een route proefrijden. Toen ik 'm aan de pc had hangen meteen ook even het blaupunkt opstartscherm gewijzigd in een BMW logo 'the ultimate driving machine' :)
 
Vanavond even zitten 'pielen' met de MotoPilot en de gpx routes vreet 'ie feilloos. Dit weekend even een route proefrijden. Toen ik 'm aan de pc had hangen meteen ook even het blaupunkt opstartscherm gewijzigd in een BMW logo 'the ultimate driving machine' :)

En helaas werkt de online updater alleen op een Windows PC... -O-
Dan nog maar ff geduld hebben.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan